Partnerzy serwisu:

Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]

Michał Szymajda 19.02.2019 164

arrow
arrow
Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]
fot. PKM
Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]
Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]
Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]
Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]
Rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy tak zwanego. „bajpasa kartuskiego” na fragmencie dawnej linii 234, należącej do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
18 lutego 2019 r. na odcinek dawnej linii nr 234 pomiędzy Karczemkami a Kokoszkami weszła wynajęta przez PKM firma, aby oczyścić teren z niewielkich drzew, kolidujących z przebiegiem planowanej tu linii kolejowej.

PKM pragnie przygotować w ten sposób stary nasyp do przyszłej inwestycji. W lutym planowane jest także ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji „Rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 234 z budową przystanku Gdańsk Karczemki wraz z budową infrastruktury towarzyszącej” zawierającej co najmniej dwa warianty realizacji inwestycji. Koncepcja ta zawierać będzie m.in. analizę możliwych wariantów wyjścia z linii kolejowej nr 248 (PKM), wskazanie optymalnej lokalizacji dla przystanku Gdańsk Karczemki oraz niezbędnych obiektów inżynierskich. Powstanie też projekt infrastruktury towarzyszącej przystankowi Gdańsk Karczemki.

„Bajpas kartuski” to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Bajpas omija gdańskie lotnisko, ale pozwala w najszybszy sposób kierować pociągi jadące od strony Gdańska Wrzeszcza przez linię PKM – w kierunku Kartuz i Kościerzyny.

Prace przy „bajpasie kartuskim” mają zakończyć się do 2021 roku i pozwolą uruchamiać pociągi do Kartuz nawet wtedy, gdy na linii 201 (po której części obecnie kursują pociągi z Gdańska do Kartuz) pracować będą robotnicy elektryfikujący ją na zlecenie PKP PLK. Rewitalizacji 15 kilometrów istniejącej linii Gdańsk Kokoszki – Stara Piła – Żukowo – Glincz, należącej do PKP PLK, oraz odbudowy 1,5 km toru na odcinku Gdańsk Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki, którą zajmie się PKM.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony