Partnerzy serwisu:

Ruszy program przystankowy w Rybniku

Jakub Madrjas 26.08.2021 1,5k

Ruszy program przystankowy w Rybniku
fot. Olos88 - Public Domain
Ruszył kolejny przetarg w ramach Programu Przystankowego PKP PLK. Obejmuje przebudowę peronów na dwóch stacjach w Rybniku.
W maju Ministerstwo Infrastruktury podało lokalizację wszystkich 355 inwestycji do realizacji w ramach tzw. Programu Przystankowego na lata 2021-2025. Przetargi powoli się rozkręcają. Właśnie ogłoszono postępowanie na przebudowę peronów na dwóch stacjach w Rybniku. To dwie z 17 inwestycji planowanych w woj. śląskim

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja peronów na stacjach Rybnik Niedobczyce i Rybnik Niewiadom przy linii nr 140. Inwestycja w ramach rządowego programu ma kosztować maksymalnie 8 484 117,11 złotych netto. Postępowanie podzielono na dwa zadania (każde dotyczy jednej ze stacji). Kryterium wyboru wykonawcy to cena.

Realizacja nastąpi w trybie projektuj i buduj. Dla przystanku Rybnik Niewiadom zadania obejmuje przebudowę peronów nr 1 i 2 wraz z demontażem istniejącej i zabudową nowej infrastruktury trakcyjnej oraz wymianą nawierzchni torowej układu torowego w obrębie stacji, w dostosowaniu do nowego usytuowania peronów (należy je zaprojektować i wykonać, jako perony jednokrawędziowe zewnętrzne). Przebudowa dotyczy również zaprojektowania i wykonania odwodnienia peronów i układu torowego, dojść do peronów, o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych. Usytuowanie peronów po przebudowie powoduje miejscowe wysunięcie ich elementów poza teren zamknięty. Konieczne jest poszerzenie przejazdu w ciągu ul. Sportowej o ciąg pieszy. 

Dla stacji Rybnik Niedobczyce zakres zadania obejmuje rozbiórkę starego i budowa nowego peronu wraz z dwoma dojściami, a także zagospodarowanie terenu. Konieczna będzie rozbiórka i budowa nowego toru przyperonowego.

W obu przypadkach wymagana po przebudowie długość peronu nie może być mniejsza niż 150 mb z zachowaniem rezerwy na 200 mb. Wysokość wymagana dla peronu po przebudowie musi wynosić 76 cm mierząc od główki szyny. Szerokość peronu powinna wynosić min. szerokość 3,50 m. z ewentualnym poszerzeniem lokalnym w miejscu usytuowania nowych wiat peronowych dostosowanych dla osób niepełnosprawnych (min. 2 szt.), w miejscach kolizji oraz w strefie wejścia na peron. Wykonawca ma też wykonać wiaty, tablice informacyjne, ławki itd. na peronach oraz parkingi dla samochodów i rowerów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony