Partnerzy serwisu:

Ruszy drugi etap modernizacji linii 358 od Zbąszynka do Czerwieńska

inf. prasowa PKP PLK 24.12.2018 38

Ruszy drugi etap modernizacji linii 358 od Zbąszynka do Czerwieńska
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznej wartości ponad 78 mln zł. w województwie lubuskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego umowę na dofinansowanie projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk - II etap”. Dofinansowanie inwestycji z RPO województwa lubuskiego wyniesie ponad 59 mln zł. Wartość całego zadania, które będzie finansowane także z Funduszu Kolejowego i środków własnych PLK, przekracza 69 mln zł.

W ramach zadania wyremontowane będą tory i obiekty na około 42 km trasy. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i ogrzewane rozjazdy. Poziom bezpieczeństwa zwiększy modernizacja 29 przejazdów kolejowo – drogowych, będzie nowa nawierzchnia i monitoring.

Zasadniczym efektem planowanych prac będą sprawniejsze i krótsze podróże. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Obecnie pokonują ten odcinek z prędkością do 100 km/h. Inwestycja poprawi przepustowość trasy i punktualność pociągów. Umożliwi to przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń, co zwiększy dostępność kolei dla mieszkańcom regionu.

Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. Przebudowano perony przystanku Łęgowo Sulechowskie. Wybudowano zelektryfikowany 2,5 km tor między Pomorskiem a Przylepem, tzw. łącznicę kolejową, która wyeliminowała konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów na stacji Zielona Góra.

Wygodniejsze podróże zapewni przebudowa peronów na stacjach w Babimoście i w Sulechowie. Pasażerowie jadący w stronę m.in. Gorzowa Wielkopolskiego, Zbąszynka czy Nowej Soli łatwiej skorzystają z pociągów dzięki wyższym lepiej wyposażonym peronom. Będą nowe ławki i wiaty. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne, gdyż na peronach zaplanowano pochylnie.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę z wykonawcą na przeprowadzenie inwestycji w połowie 2019 roku. Prace mają potrwać do końca 2021 r.




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony