Partnerzy serwisu:

Ruszają wyburzenia budynków na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

PKM 02.01.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-01-02 15:55:51 Autor: asbc
---.dynamic.chello.pl
A jak ma się ta cała ?wspaniała? kolej metropolitalna do obecnego zamykania linii na Kaszubach? Jak znam życie, to skończy się na połączeniu Wrzeszcza z lotniskiem, a reszta zostanie jak zwykle tylko w niezrealizowanych planach.
2013-01-02 20:45:07 Autor: Bp Hwalba
---.play-internet.pl
lotnisko w każdej wsi !!! 1000 lotnisk na 1000 rocznicę smolenskiego zamachu. A Śląsk jak najszybciej do Niemiec bo połączonym guwno nie zegarek
2013-01-02 22:18:42 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Wrzeszcz - Lotnisko to i owszem powstanie dość szybko.
Z Rębiechowa lotnisko do Rębiechowa wieś/linia kolejowa
pozostaje coś koło 3 kilometrów. To tak jak z Modlina do
Modlina - lotnisko. Trochę się poociągają i też zrobią.
Ale porównywać z Modlin - Płock to nie ma czego, bo to
jest mrzonka.
2013-01-02 22:19:53 Autor: mar...
---.dynamic.chello.pl
Mimo tego iż jak to w Polsce kolej dociągnął do lotniska, miło jest usłyszeć, że coś burzą pod kolej, a nie burzą kolei ;)
2013-01-03 03:01:11 Autor: Tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Niech wezmą przyklad z Warm-Mazu, i nadadzą imiona składom obsługującym nową linię na lotnisko Jedynie Slusznego Imienia. Na początek może być \"Bolek\" oraz \"Kapciowy\".
2013-01-03 06:50:34 Autor: RJW
---.adsl.inetia.pl
Nazwa Pomorska Kolej Metropolitalna jest z gruntu niewłaściwa (językowo i logicznie). Wydziela ona linie lotniskową z systemu kolei miejskiej i w końcu nie wiadomo jak to ma być. Ale to tak u nas zawsze...
2013-01-03 08:04:35 Autor: p
---.ghnet.pl
Zamiast budować nową linię niech zajmą się reaktywacją już istniejących oraz zwiększeniem ilości pociągów na pozostałych liniach w województwie. W myśl zasady najpierw zadbam o to co mam, a potem jak to będzie działać dobrze zbuduję coś nowego. Przykład Warszawy, Krakowa i Lublina pokazał że linie lotniskowe są bardziej deficytowe niż obecnie zamykane linie uznawane za nierentowne, więc skoro województwa nie stać i zamyka obecne linie to niech się nie bierze za budowę nowej.
2013-01-03 10:54:15 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A ja myślę, że ta linia jednak jest potrzebna.
Warunkiem powodzenia takiej linii jest dostępność i skomunikowanie
na terenie miasta. W Trójmieście jest to rozwiązane całkiem dobrze,
więc wróżę tej linii duże powodzenie.
Tym bardziej, że drogi są wąskie, kręte o dużych nachyleniach i lubią
się korkować.

A co do Warszawy: Jak tylko dociągną linię do lotniska w Modlinie,
to jej popularność na Okęciu się zwiększy.
Zawsze znajdą się podróżujący z lotniska na lotnisko.
Dziś nie jest to takie oczywiste.
Ponadto w odróżnieniu od Trójmiasta dojazd do lotniska drogą
(znaczy ulicą) jest prosty, krótki i wygodny.
Ale wystarczy zabrać z lotniska jedną linię autobusową i skrócić ją
do Rakowca, a w pociągach będzie frekwencja.
Najbardziej dublującą się linią z przebiegiem pociągów jest 175.
Tak Panie Jakiel, to 175 a nie 188 trzeba z lotniska zabrać.
Bycie prezesem stowarzyszenia nie oznacza monopolu na wiedzę.
Szkoda, że linie z gatunku \"sen burmistrza\" wożące powietrze
po Ursynowie jakoś Panu nie przeszkadzają.
2013-01-03 12:40:57 Autor: Pomeranus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Druga strona medalu polityki transportowej Urzędu Marszałkowskiego w woj. pomorskim:

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/731363,protesty-w-obronie-linii-kolejowych-na-pomorzu-zablokuja,id,t.html

Szkoda, że Rynek Kolejowy marginalnie traktuje ten temat i w zasadzie nie publikuje doniesień o rzezi pociągów w pomorskiem i społecznych reakcjach.
2013-01-03 18:06:27 Autor: Bad Worm
---.adsl.inetia.pl
Tyle tylko, że linia Wrzeszcz-Lotnisko nie będzie linią typowo lotniskową, ślepą. To będzie również (albo i przede wszystkim) wyjazd z Gdańska na Kaszuby i przez to nie można tej linii porównywać z Krakowem czy Lublinem (ciekawe skąd dane na temat nierentowności tej linii skoro jest otwarta raptem parę tygodni) a jedynie ewentualnie z Warszawą (bo tam linia pełni również istotną rolę dowozową do biurowców na Służewcu). Linia kokoszkowska ma szansę być dla rozwoju Trójmiasta takim impulsem, jak kilkadziesiąt lat temu SKM - wokół jest sporo nowych osiedli a kolejne będą powstawać po zbudowaniu linii.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony