Ruszają kolejne inwestycje na Nadodrzance
PKP PLK ⚫ 07.07.2016 ⚫
146

Ruszają kolejne inwestycje na NadodrzanceFot. PKP PLK
Prawie 30 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na prace modernizacyjne przy Nadodrzance. PLK zaplanowały prace na linii Szczecin – Wrocław w Rzepinie i na odcinku Jerzmanice Lubuskie – Rzepin – Drzeńsko.
W lipcu PLK podpisały umowę na wymianę torów na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie – Rzepin – Drzeńsko (linie nr 821 i 822). Obejmuje ona wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz roboty budowlane.
– Efektem zadania będzie pozytywna zmiana w obsłudze podróżnych na peronach w Rzepinie. Dwa perony zostaną podwyższone i otrzymają nową nawierzchnię. Będzie też nowe nagłośnienie i oświetlenie. Wykonane zostanie przejście pomiędzy peronami (nr 4 i nr 5) w poziomie szyn, z zabudową pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych – mówi Alicja Grochowiak, kierownik kontraktu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wykonawca wymieni prawie 11 km toru, w tym tory na stacji Rzepin. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna. Istotnym elementem prac, poprawiającym bezpieczeństwo i jakość jazdy, jest montaż 13 nowych rozjazdów i naprawa 3 przejazdów kolejowo-drogowych. Szczególnie dla ruchu towarowego ważna jest też rewitalizacja 7 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i mostu. Prace mają zapewnić dwukrotnie szybszy przejazd pociągów z maksymalną prędkością do 100 km/godz. (obecnie 50 km/godz.) i naciskiem na oś. do 221 kN.
– Przed nami kilkanaście miesięcy intensywnej pracy. Rozpoczynamy projektowanie inwestycji, a już we wrześniu planujemy ruszyć z robotami. Zużyjemy ok. 1 200 ton szyn. Będziemy korzystać z własnego sprzętu specjalistycznego, m.in. nowych bramek suwnicowych PTH-350, podbijarki torowej, pociągu sieciowego, zgrzewarki – mówi Tomasz Rybak, Menadżer Projektu, Oddział Kolejowy, Skanska.
Zgodnie z umową przeprowadzone zostaną też prace związane z odwodnieniem oraz z zakresu zabezpieczenia ruchu kolejowego i elektroenergetyki.
Wartość umowy wynosi 29,26 mln zł. Zakończenie prac ustalone jest na październik 2017 r.
– Efektem zadania będzie pozytywna zmiana w obsłudze podróżnych na peronach w Rzepinie. Dwa perony zostaną podwyższone i otrzymają nową nawierzchnię. Będzie też nowe nagłośnienie i oświetlenie. Wykonane zostanie przejście pomiędzy peronami (nr 4 i nr 5) w poziomie szyn, z zabudową pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych – mówi Alicja Grochowiak, kierownik kontraktu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wykonawca wymieni prawie 11 km toru, w tym tory na stacji Rzepin. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna. Istotnym elementem prac, poprawiającym bezpieczeństwo i jakość jazdy, jest montaż 13 nowych rozjazdów i naprawa 3 przejazdów kolejowo-drogowych. Szczególnie dla ruchu towarowego ważna jest też rewitalizacja 7 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i mostu. Prace mają zapewnić dwukrotnie szybszy przejazd pociągów z maksymalną prędkością do 100 km/godz. (obecnie 50 km/godz.) i naciskiem na oś. do 221 kN.
– Przed nami kilkanaście miesięcy intensywnej pracy. Rozpoczynamy projektowanie inwestycji, a już we wrześniu planujemy ruszyć z robotami. Zużyjemy ok. 1 200 ton szyn. Będziemy korzystać z własnego sprzętu specjalistycznego, m.in. nowych bramek suwnicowych PTH-350, podbijarki torowej, pociągu sieciowego, zgrzewarki – mówi Tomasz Rybak, Menadżer Projektu, Oddział Kolejowy, Skanska.
Zgodnie z umową przeprowadzone zostaną też prace związane z odwodnieniem oraz z zakresu zabezpieczenia ruchu kolejowego i elektroenergetyki.
Wartość umowy wynosi 29,26 mln zł. Zakończenie prac ustalone jest na październik 2017 r.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |