Partnerzy serwisu:

Rusza prywatyzacja spółek Grupy PKP

Rzeczpospolita, 14 czerwca 2010 14.06.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-06-14 10:36:30 Autor: wobug
---.nik.gov.pl
Dlaczego na tak szacownym portalu, jest napisane \"Polskie Koleje Liniowe\"...co to za spółka? chodzi raczej o Polskie Linie Kolejowe, jak sądzę?
2010-06-14 10:39:58 Autor: rdest
---.adsl.inetia.pl
Czytaj ze zrozumieniem - PKL = Polskie Koleje LINOWE. Kasprowy Wierch, KL-T na Ĺťar i parę innych tego typu rzeczy. Już jaśniej jest?
2010-06-14 10:41:46 Autor: azs
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zanim zaczniesz pisac bez sensu sprawdz sobie chociaz na wikipedii i bedziesz wiedział, ze jest roznica miedzy PKL a PLK.
2010-06-14 10:42:02 Autor: Ĺťabotyński
---.238.72.112

Ĺťabotyński
Jak można myśleć, że ktoś planuje prywatyzację PKP PLK?!
2010-06-14 10:42:20 Autor:
---.nik.gov.pl
ok, już to doczytałem :-)
2010-06-14 10:42:44 Autor:
---.nik.gov.pl
a czemu, nie?
2010-06-14 10:43:07 Autor: Ĺťabotyński
---.238.72.112

Ĺťabotyński
A, Najwyższa Izba Kontroli - już jaśniej :)
2010-06-14 10:43:17 Autor:
---.nik.gov.pl
nie od dziś wiadomo, że wszytsko co prywatne jest lepsze od państwowego :-)
2010-06-14 10:43:18 Autor:
---.nik.gov.pl
nie od dziś wiadomo, że wszytsko co prywatne jest lepsze od państwowego :-)
2010-06-14 10:44:36 Autor: Ĺťabotyński
---.238.72.112

Ĺťabotyński
Bo zarządzanie infrastrukturą leży w gestii państwa. Podobnie jak inwestycje w nią, które nigdy nie są zyskowne. Poza tym chodzi o utrzymanie kluczowej infrastruktury transportowej w rękach państwa itd. itp. Prywatyzacja PKP PLK nie była zakładana w żadnym z dokumentów rządowych. Nigdy. Na taki pomysł to chyba by tylko Janusz Korwin-Mikke wpadł.
2010-06-14 10:46:09 Autor:
---.nik.gov.pl
Ok, Masz rację. Pozdrawiam.
2010-06-14 10:49:16 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Nie tylko. To wie kazdy myslacy czlowiek. Dopoki PLK nie bedzie prywatne, to bedzie taki syf i przerost zatrudnienia jak teraz.
Przykald: dzisiejszy pociag o 8:20 z Legionowa do wawy byl spozniony 35 minut. Zaden baran z PLK nie poinformowal pasazerow stojacych na peronie w deszczu o opoznieniu. Dopiero po interwensji w kasie szanowny duzurny powiedzial ze zaraz wjedzie. Tak jest zawsze.
Sprywatyzowac PLK jak najszybciej!
2010-06-14 10:53:13 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
I ciekawe kto kupi PIC z jego fatalna kondycja finansowa i mega-dlugami.
2010-06-14 10:54:45 Autor: Ĺťabotyński
---.238.72.112

Ĺťabotyński
Tak, jak PLK będzie prywatne, to pociągi będą jeździć tylko tam, gdzie to się będzie naprawdę opłacało. Z 19 tys. km linii będziemy mieli jakieś 5 tys. km, które prywatna firma bez wsparcia państwa będzie w stanie utrzymać. Świetna wizja. A od informowania podróżnych o opóźnieniach pociągów nie jest zarządca infrastruktury, tylko przewoźnik, który dany pociąg uruchamia. Widzę, że kolega też się zna...
2010-06-14 10:59:24 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Komunikaty na stacjach nadaje dyzurny z najblizszego LCS-u. A kto jest wlascicielem LCS-ow, he?

I jeszcze jedna mala liczba przy okazji tej gadki. Pytanie quizowe: ilu pracownikow zatrudnia PLK?
Ktos sprobuje strzelic?
Odpowiem: 40.548. Tak, tak, to nie pomylka: czterdziesci TYSIECY. Wszystko na ten temat.
2010-06-14 11:16:05 Autor: zdziwko
---.tktelekom.pl
@inżynier, prywatyzację infry przećwiczyli już Brytyjczycy. Skutkiem były największe katastrofy w ruchu kolejowym w powojennych czasach. Biznes prywatny zakłada się po to aby przynosił dochody właścicielowi. Najłatwiej zarobić tnąc koszty. Koszty na inwestycje :/
Brytyjczycy poszli po rozum do głowy i infrastrukturę ponownie znacjonalizowali. Uczmy się na błędach innych ;)
2010-06-14 11:17:38 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Jak mam utrzymywac armie 40-tu tysiecy biurw ze swoich podatkow, to ja dziekuje.
Wole to sprywatyzowac. Dlaczego mam oplacac tych nierobow?
2010-06-14 14:48:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Nie, no. Sorry, ale zdołowanie PIC\'u w - w sumie max dwa lata - odbiera wiarygodność planom pekapu.

A jeżeli będzie jak z Intercity, to co? Nowy plan?
2010-06-14 15:03:39 Autor: inzynier
---.ae.ge.com
Zastanawiam sie kto w ogole zechce kupic taka zadluzona i katastrofalnie zarzadzana spolke jak PIC..? Po wynikach przewozow za zeszly rok widac, ze ta firma stacza sie porowni pochylej.
2010-06-14 16:45:42 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
\"Rusza prywatyzacja...\"

Rusza od 10 lat i ruszyć nie może - oto esencja \"prywatyzacji\". Farmacja kolejowa sprywatyzowana - dobre!

Jedynym \"sukcesem prywatyzacyjnym\" PKP i państwa było usramorządowienie, które - poprzez podział biletowy oraz zdołowanie OBU spółek pasażerskich - wywołało NAJWIĘKSZY odpływ pasażerów od kolei w skali global. Ciekawe ile minister i wice dostali za to premii? Za ten ODPŁYW do aut i busów? Za ten spadek przychodów? Za straty z przychodów? Za kompletny BRAK efektów prywatyzacyjnych zapisanych w kiciarskich ustawach? Za durną wojnę kolejową, w tym uwalenie IR-ów przez PLK - i jako skutek - kolejny spadek przewozów pasażerskich?

Pasażer raz zrobiony w trąbę przez kolej - nie wróci do kolei. Wiem co mówię, bo ROZMAWIAM NA PERONIE lub POZA peronami z takim pasażerami - profesorowie i ministrowie z nimi NIE rozmawiają. Profesorowie i ministrowie są od teoretycznych kitów (usramorządowienie), konferencji, bibek i brania premii za NIC.
2010-06-14 17:47:46 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
usamorządowienie to pomysł PO a komorowski beztrosko orgagnizuje kampanię w pociągach na linii łódź fabr warszawa wsch http://chomikuj.pl/nastawniadysponujaca?fid=311595881
2010-06-14 23:00:55 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Usamorządowienie to pomysł pekapu. Jakby nie skrócona kadencja - przeprowadził by go PIS. W wesji \"kompanii\", które dopiero miały by przesrane. Bo nie miały by potencjału równoważącego konieczność redukcji zatrudnienia.

I samorządy by mocno płakały. O wiele mocniej niż płaczą teraz.

Dlatego dziwię się wizerunkowemu. Przecież przy pierwszym politycznym zawirowaniu wyleci. Tchórzewski (mniej) i Kogut (bardziej) nie pozostawiają wątpliwości.

I Wach/Wasiak znowu wygrają, a kolej znowu przegra.
2010-06-15 08:03:16 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
W polskim transporcie jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o korytarz ( pieniądze też bo nie ma nic za darmo). Usamorządowienie PR skutecznie pogorszyło wyniki wszystkich spółek Grupy PKP. Bowiem mniej pociągów to wyższe jednostkowe koszty stałe w PLK co poprzez stawki dostępu przenosi się na wszystkie spółki przewozowe. W rezultacie kolej staje się mniej konkurencyjna, traci klientów a to powoduje dalszy wzrost jednostkowych kosztów stałych itd. aż do szczęśliwej prywatyzacji.








Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony