Partnerzy serwisu:

Rusza kolejny etap modernizacji dworca Warszawa Centralna

PKP SA 31.03.2014 228

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-03-31 11:37:05 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Brawo! Bardzo dobra decyzja. W ten sposób obiekt zyska kompletne drugie życie.

(Jeszcze tylko trzeba wypchnąć samowolki, typu gigantyczny napis KANTOR pod rozkładami jazdy - jakby był to najważniejszy element dworca, wykraczający poza standard informacyjny, niedopasowany. Stare na dworcu trzyma się mocno; kantor znów rządzi, kebaby też już wracają. Można sobie z tym poradzić bez inwestycji.)
2014-03-31 12:11:55 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
@JP: Ze wszystkim można sobie poradzić. Trawestując klasykę:
„Żeby im się chciało tak jak im się nie chce”

Trzymam kciuki za dworzec. Dworzec jako całość zjawiska zwanego Warszawą Centralną. Żeby znormalniało, żeby nie wstydziło i nie zawstydzało, żeby nam się chciało bywać tam.
2014-03-31 12:14:07 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
kebaby też już wracają
Bo ludzie chcą kebabów i co poradzisz. Można się snobować ale jak nie ma kasy to wyżej nie podskoczysz ty sprawdź jak jest przeciętna pensja a jakie ceny.
2014-03-31 12:37:16 Autor: DEX
---.skarzysko.vectranet.pl
Ile to będzie kosztowało ? Dlaczego nie podajecie tak ważnych informacji ??
2014-03-31 13:12:46 Autor: igorkol
---.dynamic.chello.pl
Dlatego że jeszcze nie ma projektu, to dopiero koncepcja. Oby doszła do skutku :)
2014-03-31 13:40:18 Autor: dyrektor
---.133.203.231.citimedia.pl
@igorkol
już jest ogłoszony przetarg na projektowanie, poniżej link, w którym jest bardzo dużo ciekawych animacji

http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetarg/przetarg.html?id=1465
2014-03-31 17:04:11 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
No nareszcie wygląda to tak jak powinno. Te kioski były beznadziejne, nieporęczne, nieforemne i w ogóle pomysł tylko dobrze wyglądający na rysunku. Tutaj czuć przestrzeń i funkcjonalność, jeżeli chodzi o halę główną.

Co do butików - i tak staram się nie korzystać ale nie wiem czy projektowanie z góry niewielkich klatek ma sens. Nawet ładnie wyglądających i estetycznych. Może warto byłoby najpierw ten plan "sprzedać" przedsiębiorcom? Zastanawiam się czy sens ma 10 kiosków z kanapkami i gazetami po 15-20 m2.. Czy ma być tam mydło i powidło jak do tej pory? Jakoś koncepcja miejsc powstała, a koncepcja biznesu i realiów daleko w polu. Należałoby się z 5 najemcami dogadać i wybudować przestrzeń pod nich, potem doklejać takie małe klitki. Zarządca też powinien zwrócić uwagę na asortyment, bo kawiarni śniadaniowej z dobrym jedzeniem, do dzisiaj brakuje, a gros podróży zaczyna się jednak rano. McDonald's to nie wszystko.
2014-03-31 22:06:18 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jak wyremontują to przekażą za friko do Samorządu ? Ktoś może wie jaki jest docelowy model organizacyjny zarządzania dworcami kolejowymi ? No i kiedy wreszcie zniknie zbyt kosztowne utrzymywanie PKP SA
2014-03-31 22:21:24 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No, fajnie! Oby tak dalej. Wreszcie dobry kierunek :D.

Dobrze, że znikną te szklane kubiki, brrr. Potworki do tego niezbyt tam ciepło było. No a ta antresola spowoduje, prócz tego co pisze JP, że jeśli na jej poziomie będą lokale gastronomiczne, to z miejsca w zimę zrobi się tam cieplej. Samo z siebie.
2014-04-01 01:03:04 Autor: mniejszy cieć z DC
---.dynamic.chello.pl
Lud szczęśliwicki w końcu wypluł z trzewi coś zjadliwego:)
Nowy projekt antresoli w hali zajebiaszczy. Dzięki temu będzie szansa na ożywienie martwych powierzchni po stronie zachodniej na poziomie +2. Mam nadzieje,że przedstawiona propozycja została sprawdzona i strop wytrzyma poważną nadbudowę.

Natomiast koncepcja modernizacji galerii zachodniej i części północnej zaskakuje. Trudno zrozumieć dlaczego w tej części dworca do wykończenia sufitów mają być zastosowane inne materiały,niż w galerii środkowej, wschodniej i południowej.Panowie, to co będziecie modernizować to nie jest jakiś terminal 2 dworca:), tylko jego integralna część.O ile nie planujecie wymienić sufitów w pozostałych galeriach warto zachować jednolity, przyjęty design. Trudno zaakceptować także brak wind z poziomu 0 na poziom -1. Powinny być umieszczone obowiązkowo z ciągu Al.Jana Pawła po obu stronach ulicy - odpowiednio na miejscu planowanych lokali użytkowych nr 1 i części lokalu nr 15 ( w ''cycku'' po stronie południowej).

Warto także zastanowić się nad likwidacją w galerii zachodniej marmurowych schodów, które od powstania dworca służą jedynie za toalety i zabudować w tym miejscu windy na perony.

PS. Przed upublicznieniem projektu na stronie PKP warto dokonać z architektami wizji lokalnej. Proponowany w projekcie widok na perony z galerii zachodniej...będzie widokiem na sufit:) Proszę porównać wysokość hali peronowej w części centralnej dworca, z tą na wysokości galerii zachodniej, żeby uniknąć tego typu kompromitacji w wizualizacjach:)
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony