Rusza kolejny etap modernizacji dworca Warszawa Centralna
PKP SA ⚫ 31.03.2014 ⚫
228
Archiwum RK
Komentarze:
2014-03-31 11:37:05 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Brawo! Bardzo dobra decyzja. W ten sposób obiekt zyska kompletne drugie życie.
(Jeszcze tylko trzeba wypchnąć samowolki, typu gigantyczny napis KANTOR pod rozkładami jazdy - jakby był to najważniejszy element dworca, wykraczający poza standard informacyjny, niedopasowany. Stare na dworcu trzyma się mocno; kantor znów rządzi, kebaby też już wracają. Można sobie z tym poradzić bez inwestycji.)
(Jeszcze tylko trzeba wypchnąć samowolki, typu gigantyczny napis KANTOR pod rozkładami jazdy - jakby był to najważniejszy element dworca, wykraczający poza standard informacyjny, niedopasowany. Stare na dworcu trzyma się mocno; kantor znów rządzi, kebaby też już wracają. Można sobie z tym poradzić bez inwestycji.)
2014-03-31 12:11:55 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
@JP: Ze wszystkim można sobie poradzić. Trawestując klasykę:
„Żeby im się chciało tak jak im się nie chce”
Trzymam kciuki za dworzec. Dworzec jako całość zjawiska zwanego Warszawą Centralną. Żeby znormalniało, żeby nie wstydziło i nie zawstydzało, żeby nam się chciało bywać tam.
„Żeby im się chciało tak jak im się nie chce”
Trzymam kciuki za dworzec. Dworzec jako całość zjawiska zwanego Warszawą Centralną. Żeby znormalniało, żeby nie wstydziło i nie zawstydzało, żeby nam się chciało bywać tam.
2014-03-31 12:14:07 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
kebaby też już wracają
Bo ludzie chcą kebabów i co poradzisz. Można się snobować ale jak nie ma kasy to wyżej nie podskoczysz ty sprawdź jak jest przeciętna pensja a jakie ceny.
Bo ludzie chcą kebabów i co poradzisz. Można się snobować ale jak nie ma kasy to wyżej nie podskoczysz ty sprawdź jak jest przeciętna pensja a jakie ceny.
2014-03-31 12:37:16 Autor: DEX
---.skarzysko.vectranet.pl
Ile to będzie kosztowało ? Dlaczego nie podajecie tak ważnych informacji ??
2014-03-31 13:12:46 Autor: igorkol
---.dynamic.chello.pl
Dlatego że jeszcze nie ma projektu, to dopiero koncepcja. Oby doszła do skutku :)
2014-03-31 13:40:18 Autor: dyrektor
---.133.203.231.citimedia.pl
@igorkol
już jest ogłoszony przetarg na projektowanie, poniżej link, w którym jest bardzo dużo ciekawych animacji
http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetarg/przetarg.html?id=1465
już jest ogłoszony przetarg na projektowanie, poniżej link, w którym jest bardzo dużo ciekawych animacji
http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetarg/przetarg.html?id=1465
2014-03-31 17:04:11 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
No nareszcie wygląda to tak jak powinno. Te kioski były beznadziejne, nieporęczne, nieforemne i w ogóle pomysł tylko dobrze wyglądający na rysunku. Tutaj czuć przestrzeń i funkcjonalność, jeżeli chodzi o halę główną.
Co do butików - i tak staram się nie korzystać ale nie wiem czy projektowanie z góry niewielkich klatek ma sens. Nawet ładnie wyglądających i estetycznych. Może warto byłoby najpierw ten plan "sprzedać" przedsiębiorcom? Zastanawiam się czy sens ma 10 kiosków z kanapkami i gazetami po 15-20 m2.. Czy ma być tam mydło i powidło jak do tej pory? Jakoś koncepcja miejsc powstała, a koncepcja biznesu i realiów daleko w polu. Należałoby się z 5 najemcami dogadać i wybudować przestrzeń pod nich, potem doklejać takie małe klitki. Zarządca też powinien zwrócić uwagę na asortyment, bo kawiarni śniadaniowej z dobrym jedzeniem, do dzisiaj brakuje, a gros podróży zaczyna się jednak rano. McDonald's to nie wszystko.
Co do butików - i tak staram się nie korzystać ale nie wiem czy projektowanie z góry niewielkich klatek ma sens. Nawet ładnie wyglądających i estetycznych. Może warto byłoby najpierw ten plan "sprzedać" przedsiębiorcom? Zastanawiam się czy sens ma 10 kiosków z kanapkami i gazetami po 15-20 m2.. Czy ma być tam mydło i powidło jak do tej pory? Jakoś koncepcja miejsc powstała, a koncepcja biznesu i realiów daleko w polu. Należałoby się z 5 najemcami dogadać i wybudować przestrzeń pod nich, potem doklejać takie małe klitki. Zarządca też powinien zwrócić uwagę na asortyment, bo kawiarni śniadaniowej z dobrym jedzeniem, do dzisiaj brakuje, a gros podróży zaczyna się jednak rano. McDonald's to nie wszystko.
2014-03-31 22:06:18 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jak wyremontują to przekażą za friko do Samorządu ? Ktoś może wie jaki jest docelowy model organizacyjny zarządzania dworcami kolejowymi ? No i kiedy wreszcie zniknie zbyt kosztowne utrzymywanie PKP SA
2014-03-31 22:21:24 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No, fajnie! Oby tak dalej. Wreszcie dobry kierunek :D.
Dobrze, że znikną te szklane kubiki, brrr. Potworki do tego niezbyt tam ciepło było. No a ta antresola spowoduje, prócz tego co pisze JP, że jeśli na jej poziomie będą lokale gastronomiczne, to z miejsca w zimę zrobi się tam cieplej. Samo z siebie.
Dobrze, że znikną te szklane kubiki, brrr. Potworki do tego niezbyt tam ciepło było. No a ta antresola spowoduje, prócz tego co pisze JP, że jeśli na jej poziomie będą lokale gastronomiczne, to z miejsca w zimę zrobi się tam cieplej. Samo z siebie.
2014-04-01 01:03:04 Autor: mniejszy cieć z DC
---.dynamic.chello.pl
Lud szczęśliwicki w końcu wypluł z trzewi coś zjadliwego:)
Nowy projekt antresoli w hali zajebiaszczy. Dzięki temu będzie szansa na ożywienie martwych powierzchni po stronie zachodniej na poziomie +2. Mam nadzieje,że przedstawiona propozycja została sprawdzona i strop wytrzyma poważną nadbudowę.
Natomiast koncepcja modernizacji galerii zachodniej i części północnej zaskakuje. Trudno zrozumieć dlaczego w tej części dworca do wykończenia sufitów mają być zastosowane inne materiały,niż w galerii środkowej, wschodniej i południowej.Panowie, to co będziecie modernizować to nie jest jakiś terminal 2 dworca:), tylko jego integralna część.O ile nie planujecie wymienić sufitów w pozostałych galeriach warto zachować jednolity, przyjęty design. Trudno zaakceptować także brak wind z poziomu 0 na poziom -1. Powinny być umieszczone obowiązkowo z ciągu Al.Jana Pawła po obu stronach ulicy - odpowiednio na miejscu planowanych lokali użytkowych nr 1 i części lokalu nr 15 ( w ''cycku'' po stronie południowej).
Warto także zastanowić się nad likwidacją w galerii zachodniej marmurowych schodów, które od powstania dworca służą jedynie za toalety i zabudować w tym miejscu windy na perony.
PS. Przed upublicznieniem projektu na stronie PKP warto dokonać z architektami wizji lokalnej. Proponowany w projekcie widok na perony z galerii zachodniej...będzie widokiem na sufit:) Proszę porównać wysokość hali peronowej w części centralnej dworca, z tą na wysokości galerii zachodniej, żeby uniknąć tego typu kompromitacji w wizualizacjach:)
Nowy projekt antresoli w hali zajebiaszczy. Dzięki temu będzie szansa na ożywienie martwych powierzchni po stronie zachodniej na poziomie +2. Mam nadzieje,że przedstawiona propozycja została sprawdzona i strop wytrzyma poważną nadbudowę.
Natomiast koncepcja modernizacji galerii zachodniej i części północnej zaskakuje. Trudno zrozumieć dlaczego w tej części dworca do wykończenia sufitów mają być zastosowane inne materiały,niż w galerii środkowej, wschodniej i południowej.Panowie, to co będziecie modernizować to nie jest jakiś terminal 2 dworca:), tylko jego integralna część.O ile nie planujecie wymienić sufitów w pozostałych galeriach warto zachować jednolity, przyjęty design. Trudno zaakceptować także brak wind z poziomu 0 na poziom -1. Powinny być umieszczone obowiązkowo z ciągu Al.Jana Pawła po obu stronach ulicy - odpowiednio na miejscu planowanych lokali użytkowych nr 1 i części lokalu nr 15 ( w ''cycku'' po stronie południowej).
Warto także zastanowić się nad likwidacją w galerii zachodniej marmurowych schodów, które od powstania dworca służą jedynie za toalety i zabudować w tym miejscu windy na perony.
PS. Przed upublicznieniem projektu na stronie PKP warto dokonać z architektami wizji lokalnej. Proponowany w projekcie widok na perony z galerii zachodniej...będzie widokiem na sufit:) Proszę porównać wysokość hali peronowej w części centralnej dworca, z tą na wysokości galerii zachodniej, żeby uniknąć tego typu kompromitacji w wizualizacjach:)
Dworce kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |