Partnerzy serwisu:

Rumunia chce kupić wodorowe zespoły trakcyjne za miliard euro

Michał Szymajda 13.05.2022 1,3k

Rumunia chce kupić wodorowe zespoły trakcyjne za miliard euro
Wodorowy iLint na Trako 2021Fot. RK
Ministerstwo Transportu Rumunii poinformowało, że zamierza sfinansować zakup 12 zespołów trakcyjnych, dla których energia elektryczna będzie produkowana przez ogniwa wodorowe.
Jak podała strona internetowa clubferoviar.ro, pilotażowy projekt zakupu pociągów wodorowych został zatwierdzony przez Radę Techniczno-Gospodarczą Ministerstwa Transportu. Długoterminowy projekt ma prowadzić do zebrania doświadczeń z eksploatacją tego rodzaju paliwa. Jego koszt oszacowano wstępnie na 973 miliony euro, a w tej kwocie jest też 30-letnie utrzymanie pojazdów i budowa stacji zasilania wodorem.

– Na posiedzeniu Komitetu Techniczno-Ekonomicznego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury 29 kwietnia zatwierdziliśmy nabycie pierwszych wodorowych pociągów w Rumunii. Chcielibyśmy nabyć 12 160-miejscowych zespołów trakcyjnych (a więc najpewniej dwuwagonowych), instalację do zasilania wodorem oraz usługę utrzymania tych pojazdów przez dostawcę – powiedział Irinel Scrioșteanu, sekretarz stanu w rumuńskim Ministerstwie Transportu.

Planuje się, że pociągi będą kursować po niezelektryfikowanych liniach z Bukaresztu na lotnisko Otopeni, do miejscowości Titu i Săbăreni (co 30 minut), a także co godzinę do Pitești oraz do Targoviste (co godzinę). Na razie nie jest znany termin ogłoszenia przetargu na zeroemisyjne pojazdy. Najpewniej operatorem pojazdów będą państwowe koleje rumuńskie (CFR).

Jednym z producentów wodorowych zespołów trakcyjnych, które wielkością odpowiadałyby planowanemu zamówieniu, jest Alstom, który ma na swoim koncie zwycięstwo w przetargu na klasyczne ezt w Rumunii. Ale ostatnio taki pojazd pokazał także Siemens.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony