Partnerzy serwisu:

Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic

inf. pras. 22.06.2018 5

arrow
arrow
Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic
fot. PKP PLK
Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic
Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic
Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic
Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic
W sobotę podróżni pojadą z nowego peronu w Rudawie, nowymi torami na odcinku Krzeszowice – Zabierzów – informuje PKP PLK.
Od soboty 23 czerwca br., w Rudawie - podróżni będą mogli korzystać z nowego peronu przy torze nr 1 ( w obu kierunkach ). Zapewniono dogodne dojście. Zakończyła się również modernizacja toru nr 1 na odcinku Krzeszowice – Zabierzów. Pociągi będą kursowały po nowym torze a wykonawca przystąpi do kolejnej fazy robót przy torze nr 2.

Trwa modernizacja odcinków trasy E30 między Katowicami a Krakowem, w tym min. na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wielobranżowa inwestycja, obejmuje tory, pero-ny, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i wiadukty. Ruch pociągów jest utrzymany jednotorowo. Do zakresu prac dostosowywana jest komunikacja kolejowa i drogowa.

Zmiany w komunikacji

Od 25 czerwca do 15 lipca br., ze względu na testy urządzeń sterowania ruchem kolejowym na zmodernizowanym odcinku Krzeszowice – Zabierzów, będą zmiany w kursowaniu pociągu Oświęcim – Kraków – Oświęcim. Podróżni pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego z Oświęcimia o godz. 3.30 do Krakowa, przesiądą się w Krzeszowicach do autobusów komunikacji zastępczej. Jeden pojedzie bezpośrednio do Krakowa ( bez postojów na przystankach) a drugi zatrzyma się w Rudawie, Zabierzowie, Krakowie Mydlnikach Wapiennik, Krakowie Mydlnikach.

Komunikacja zastępcza będzie również na odcinku Kraków – Krzeszowice, za pociąg odjeżdżający z Krakowa o godz. 5.56 do Oświęcimia. W Krzeszowicach podróżni będą mogli przesiąść się do pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego o godz. 6.49 i kontynu-ować jazdę w stronę Oświęcimia.

Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki planowane jest pod koniec 2018 r. a zakończenie całej trasy Katowice – Kraków, w połowie 2020 r. Efektem modernizacji linii Kraków – Katowice będzie podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h, skrócenie czasu podróży do ok. 1 godz. oraz zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i poziomu bezpieczeństwa. Szacowana wartość projektu opiewa na ok. 2 mld zł - informuje PLK.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony