Partnerzy serwisu:

Ruda Śląska zawiesza tramwajową osiemnastkę

wu, Transport-publiczny.pl 30.01.2015 148

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-01-30 08:14:04 Autor: Artur1111
---.252.60.229.internetia.net.pl
18stka łączy Chebzie ze Stroszkiem w Bytomiu a nie kończy na Szombierkach.
2015-01-30 08:41:47 Autor: Feves
---.free.aero2.net.pl
Witamy w GOP czyli najbardziej zacofanym transportowi regionie polski. Mam nadzieję że jeszcze więcej osób będzie opuszczać ten region pomimo budowy dróg o parametrach autostrad przez środek miast które rzekomo są rozwiązaniem wszystkich problemów komunikacyjnych. Gdzie ambicjami transportowymi prezydentów(z nielicznymi wyjątkami) jest budowa jak najwiekszej ilości parkingów i dróg, a komunikacja miejska za chwile osiągnie poziom socjalu znanego z amerykańskich miast. Jednak poplecznikow likwidacji tramwajow nie trzeba szukać daleko, wystarczy wejść na pewne forum komunikacyjne, gdzie "miłosnicy" sami postulują wyrzniecie prawie polowy linii nawet nie zastanawiając się nad ewentualnym zwiekszeniem ich popularności. Podsumowując: GOP- wstydze się ze tu mieszkam..
2015-01-30 10:00:19 Autor: Sto5
---.dynamic.chello.pl
W końcu, nie mogłem już patrzeć na ten skrzypiący, zacofany relikt xix wieku.
2015-01-30 10:21:24 Autor: Misia z Radomia jest genialna a Pendolino boskie
---.dynamic.chello.pl
Jeśli chodzi o skrzypiące, zacofane relikty XIX wieku, to przede wszystkim są to kopalnie, które czeka nieuchronna likwidacja. Zostanie zlikwidowane wszystko oprócz marketów i dróg, które po pewnym czasie zaczną się sypać. Już teraz niektóre okolice wyglądają jak Detroit, a nawet gorzej, bo tamtejsze budownictwo z dykty znika bez śladu, a tu?
2015-01-30 10:37:11 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
Ci co tak krzyczą przeciwko tramwajom, chyba nie do końca sobie zdają sprawę, jaki o będzie miało wpływ na ich okolicę, na ceny (także ich) nieruchomości, na przychylność kapitału, wygląd osiedli itd. Likwidacja = dezurbanizacja. Wystarczy popatrzeć na Gliwice, w ile tysięcy osób tam ubyło. Na szczęście w GOP mówi się o budowie nowych tras tramwajowych w Katowicach, Sosnowcu i Bytomiu. Tam gdzie będzie dobry transport szynowy, w tym tramwaje, tam jest szansa na zahamowanie tej degrengolady - pod...adających miast, a nawet na rozwój. Na ogół tak jest. A najbardziej przykre dla GOP będzie to że to już nie będzie podział aglomeracji na A (lepszą) i B (gorszą), tylko z tej B wydzieli się beznadziejna część C.
2015-01-30 10:55:26 Autor: Sto5
---.dynamic.chello.pl
Niektórzy MKM mylą chyba tramwaje z krzywiznami KZK GOP po których raz na pół godziny lub raz na godzinę "przemknie" stara stopiątka z kilkoma pasażerami. To jest dobre do łapania klimatu, albo do fotografowania na tle zrujnowanych kopalni, albo z długim zoomem aby było widać krzywizny torów. Z transportem nie ma to nic wspólnego.

TRAMWAJ TAK, ale nowoczesny, niskopodłogowy, wielkopojemny, kursujący często, zapewniający masowy przewóz pasażerów. KZK GOP robi odwrotnie i MKM mają złudzenie że ich milusiński tramwaj jest likwidowany, ale tak naprawdę tramwaju tam nie ma i nie może być likwidowany.
2015-01-30 11:08:35 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
Niestety,Ruda Śląska to chyba najbardziej zacofane miasto regionu,a tramwajowo to już zdecydowanie (wyjąwszy oczywiście Największą Wieś w Polsce leżącą na zachód od Zabrza); aż ciężko uwierzyć,że to miasto ma ponad 140 tys. mieszkańców; nawet do hipermarketu budowlanego to trzeba jechać do Chorzowa albo do Mikołowa. Żenada,same jednotory w kiepskim lub katastrofalnym stanie. Za to jest to samo serce Górnego Śląska,chyba każdy tam godo.Owszem,spotkałem tam kilka sympatycznych osób,ale generalnie ciężcy ludzie...
2015-01-30 11:12:02 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Sto5:
"Niektórzy MKM mylą chyba tramwaje z krzywiznami KZK GOP po których raz na pół godziny lub raz na godzinę "przemknie" stara stopiątka z kilkoma pasażerami. To jest dobre do łapania klimatu, albo do fotografowania na tle zrujnowanych kopalni, albo z długim zoomem aby było widać krzywizny torów. Z transportem nie ma to nic wspólnego.

TRAMWAJ TAK, ale nowoczesny, niskopodłogowy, wielkopojemny, kursujący często, zapewniający masowy przewóz pasażerów. KZK GOP robi odwrotnie i MKM mają złudzenie że ich milusiński tramwaj jest likwidowany, ale tak naprawdę tramwaju tam nie ma i nie może być likwidowany."
Koniec ostatniego zdania... to zupełnie jak z szarymi komoórkami u osób rządzących Rudą Śląską i u wielu ich wyborców; człowiek się zastanawia,czy te osoby mogą je stracić do reszty,ale nie mogą,bo tych komórek już dawno nie ma i nie mogą być likwidowane...
2015-01-30 12:08:50 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/seria-podpalen-w-rudzie-slaskiej-plonelo-13-samochodow,510530.html

Tramwajarze walczą!
2015-01-30 12:20:30 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W Gliwicach Frankiewicz wygrał wybory. GOP jest po prostu doskonale przystosowany do samochodów - w Katowicach są najmniejsze korki w POlsce, a co mówić o Zabrzu czy Gliwicach. Niemcy jakoś tak ten GOP zbudowali, że jest przyjazny samochodom.
2015-01-30 12:42:40 Autor: xyzc
---.static.chello.pl
W Katowicach nie ma korków? Dobry żart.
2015-01-30 12:44:08 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Sto5

Śmiejesz się z górnośląskich banek, że stare wozy, krzywe tory i ogólnie syf - to odpowiedz mi łaskawco na pytanie: kto do takiego stanu doprowadził? Dlaczego gospodarz lub zarządca taboru czy infrastruktury przez lata tak zaniedbał infrastrukturę i tabor, że obecnie bardziej nadaje się on (twoi zdaniem) do muzeum niż do regularnych kursów?
Druga sprawa, że na Górnym Śląsku trasy tramwajowe w zasadzie pokrywają się z najbiedniejszymi, najbardziej zdewastowanymi osiedlami - mówi Ci coś Bobrek, Ruda 1, Lipiny czy Szopienice? Dlaczego na zachodzie Europy porządna sieć tramwajowa jest jednym z elementów rewitalizacji pod...adłych osiedli (vel Strasbourg), a u nas doskonale wpisuje się swoim stanem w ogólny marazm i upadek? Dlaczego w końcu nie zachęcasz władz do rozbiórki dziurawych dróg z często poniemieckimi nawierzchniami, jako relikt minionej epoki, tylko pewnie być chciał remontów? Najprościej jest zaniedbać, powoli doprowadzić do upadku, a następnie bezradnie rozłożyć ręce i litościwie zlikwidować - tylko taki sposób gospodarowania potwierdza słowa, że "dać Polsce Górny Śląsk to jak dać małpie zegarek".
2015-01-30 12:57:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Porównaj korki w GOPie z korkami w Warszawie, Wrocławiu czy Gdańsku. Są mniejsze. Co do tramwajów to zaniedbano je, bo inwestowano w autobusy (ileż można było jeździć starymi Ikarusami). A teraz przy tych nowych autobusach to trombaje to jush kompletny skansen. Wybory w Gliwicach pokazały, że inwestowanie w autobusy i likwidacja trombajów to prosta droga do zwycięstwa.
2015-01-30 12:59:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wasiu - to sami Niemcy zbudowali GOP tak że jest on przyjazny samochodom. Fakt, ze jak Niemcy GOP budowali to jeszcze samochodów nie było, niemniej jednak to był ich pomysł.

Zagłębie Ruhry ma gęstość zaludnienia 1100 osób/km2 a GOP raptem ok. 500 osób na km2. Wnioski wyciągnij sam.
2015-01-30 13:26:16 Autor: diablak
---.212.79.9
W przypadku ilu linii kolejowych w przeszłości został wydany komunikat: Ruch pociągów pasażerskich od dnia ... zostaje zawieszony do odwołania. Tych decyzji nie odwołano do dzisiaj. Na wielu dalej jest tylko zawieszony mimo baku torów.
To samo niestety czeka "18".
Jaki był powód zawieszenia ruchu na kilku liniach kolejowych po powodzi w 1997 roku? Np. zły stan/uszkodzony most/infrastruktura.
2015-01-30 15:34:38 Autor: Sto5
---.dynamic.chello.pl
@wasiu,

stare najbardziej zaniedbane osiedla pokrywają się z liniami tramwajowymi dlatego, że głównie tam są stare familoki. Gdzie był tramwaj, tam budowano familoki i odwrotnie. Potem nowe osiedla budowano gdzie popadnie często bez tramwaju. W starych ulegających sukcesywnemu zniszczeniu osiedlach zostawali coraz biedniejsi ludzie. Kto bogatszy wyprowadził się do nowszych o wyższym standardzie. Winna jest polityka miasta tego czy innego. Mogliby przecież zrobić z tych budynków luksusowe apartamenty, a biednych wysiedlić pod miasto do jakichś bloków socjalnych. Ale oni z oryginalnej tkanki miasta zrobili nieremontowane popadające w ruinę mieszkania socjalne, a na nowe duże osiedla mieszkaniowe wydzielili losowo położone ugory bez tramwaju. To jest moja koncepcja, mogę się mylić. Do dyskusji.
2015-01-30 18:35:33 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ aron

Dupisz fleki synek. Pojedź se na Górny Śląsk i zobacz ile zagranicznego szrotu tam jeździ na liniach autobusowych - 15-20 letnie "nówki nieśmigane z drugiej ręki", "Niemiec płakał jak sprzedawał" etc. Kilka linii banek zamknięto tylko po to, żeby wprowadzić niby lepsze, niskopodłogowe autobusy, które po jakimś czasie zastępowano starym szrotem z gorszą trasą przejazdu i rozkładem. Twoje wywody jakoby to Niemcy budowali GOP przyjazny samochodom to jakieś pobożne życzenia i dorabianie sobie ideologii i znak tego, że te tereny znasz może ze zdjęć albo tranzytowych przejazdów.

@ Sto5

To były pytania retoryczne... Twoją opinię o apartamentach w familokach pominę litościwym milczeniem. Bogata kasta GOP-u jeżeli ma gdzieś mieszkać to nie w kamienicach i familach Krajcoka, Kaufhauzu czy Nikisza tylko budowała sobie wille i rezydencje na terenach podmiejskich i przy lasach. Ale to nie znaczy, że pozostała tkanka miejska ma być doprowadzona do ruiny i zapomniana, bo dbać trzeba o miasto jako o cały organizm, a nie tylko o jego wybrane elementy. Tak niestety czyniono od lat 70. gdzie inwestowano głównie w nowe bloczyska, szerokie arterie, a pod buldożerami znikał Gisz, Śródmieście w Bytomiu i Katowicach w zamian za to do dzisiejszego dnia rozwala się miasta budując trasy szybkiego ruchu i autostrady - niczym w Hameryce lat 50. i 60. To samo robiono z transportem szynowym - kolej i tramwaje były zajeżdżane do cna ale kasa na ich remonty nie szła, teraz to się odbija czkawką ale jeszcze nie jest za późno, żeby to uratować. Do tego jednak potrzeba ludzi, którzy umieją patrzeć w sposób całościowy i mają do Górnego Śląska serce i szczęśliwą rękę - a takich niestety ze świecą szukać.
2015-01-30 18:47:20 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Dzisiaj padał śnieg, wszystko stanęło i wracałem samochodem z Katowic do Sosnowca godzinę - tylko dzięki nawigacji, przez Giszowiec, Janów Miejski i Mysłowice, bo normalnie bym stał pewnie 2 godziny w korku. Trol z Parczewa nie powinien zabierać głosu, niech w Parczewie sobie siedzi...
2015-01-30 19:06:57 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Niemcy nie budowali GOPu tak żeby był przyjazny samochodom, bo samochodów po prostu wtedy jeszcze nie było. Po prostu im ten GOP tak jakoś przypadkowo wyszedł.

A co do autobusów to porównaj co w GOPie jeździło 20 lat temu a co jeździ dziś.
2015-01-30 20:43:52 Autor: pzmigr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Linią 18 jechałem w l. 80. i już wtedy wydala mi się całkowicie przestarzała pod każdym względem, a na odcinku od Bobrka wioząca głównie powietrze. KZK chyba po prostu wykorzystało okazję, żeby ją wreszcie zamknąć
2015-01-30 21:35:10 Autor: Andrzej Śmiech
---.gliwice.vectranet.pl
Hehehe o tym braku korków GOP-ie to chyba mogła pisać tylko osoba, która nigdy na Górnym Śląsku nie było. Natomiast co do problemu likwidacji tramwajów w GOPi-e to nie jest to taka prosta sprawa. W Gliwicach sołtys zlikwidował tramy już ponad 5 lat temu i dziś tutaj nikt nie płacze z tego powodu, ba nawet ludzie twierdzą i w to wierzą (!), że dzięki temu miasto nie jest zadłużone. Sołtys rządzi nadal i pewnie będzie rządził dożywotnio, ponieważ perfekcyjnie wyczuł potrzeby Górnoślązaków. A są one takie, że wszystko należy podporządkować komunikacji indywidualnej. Niestety porozmawiajcie sobie z mieszkańcami GOP-u i niestety dla większości z nich tramwaje, kolej to przeżytek oraz obciach. Dla nich samochód to świętość, a osoby dojeżdżające do pracy KZK GOP-em są obiektem żartów i drwi. Istnieje ogromna przepaść mentalna pomiędzy Wielkopolaninem, Dolnoślązakiem, a Górnoślązakiem jeśli chodzi o transport zbiorowy. O ile dwaj pierwsi coraz chętniej korzystają z kolei, to ten ostatni niestety jej nienawidzi.
2015-01-30 21:59:02 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Andrzej Śmiech

Nie za bardzo się z tym zgodzę.

Znam wielu takich co do pracy jeżdżą samochodem i twierdzą, że jeździliby autobusem/tramwajem gdyby:
- było więcej kursów
- w autobusach/tramwajach nie było tłoku.

To w tej chwili kluczowe: ludzie pojadą transportem publicznym jeśli będą mogli to zrobić wygodnie.
Co więcej: przede wszystkim chcą transportem publicznym pokonywać dłuższe odległości a do przystanku/stacji mogą dojechać nawet samochodem byle było gdzie zaparkować.

Obecnie wszystkie linie (w tym tramwajowe) na głównych szlakach są przeciążone i nie ma szans wcisnąć do nich więcej pasażerów, zwłaszcza tych z samochodów, którzy wolą "siedzieć stojąc w korku" niż "stać stojąc w korku".

Tramwaje z kolei straszliwie się wleką - w szczególności przez długie oczekiwanie na skrzyżowaniach.

Żeby zmniejszyć tłok jedyny sposób to zwiększyć ilość kursów a w szczególności zwiększyć znaczenie kolei.
Katowice - Gliwice poza szczytem nie może być pociąg tylko co godzinę.
Taryfa musi zachęcać do korzystania z komunikacji publicznej.
Tarnowskie Góry - Katowice Kole Śląskie nie mogą jechać trzy razy drożej od autobusu, z 10 razy rzadziej i nawet w godzinach szczytu (pomijając sporadyczne ekstremalne sytuacje) dłużej.
2015-01-30 23:34:37 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
Przy takim umotoryzowienu (ponad 20 000 000 indywidualnych aut + 6 000 000 innych ogumionych pojazdów na drogach, z tendencją wzrostową) korki są rzeczą nieuniknioną. W największych zwartych miastach, nawał samochodów na ulicach przybiera wymiar masy krytycznej. W GOP tez korki pewnie są, ale rzeczywiście struktura GOP sprzyja indywidualnemu transportowi samochodami. Odpowiedzią ze strony transportu publicznego, powinna być sprawnie działająca szybka kolej aglomeracyjna GOP. Tak jak dla samochodów, tak i dla kolei GOP jest idealne.

Co do tramwajów, to powinno być uzupełnienie kolei aglo. na największych potokach pasażerskich, bo ta nie wszędzie tez dotrze. Szkoda że nie ma szybkich tramwajów dwusystemowych, wykorzystujących zarówno torowiska tramwajowe i kolejowe. To dla GOP też byłoby dobre rozwiązanie. Takie pojazdy mogłyby obsługiwać wiele miast, komunikację między tymi miastami, na rozległym obszarowo terenie. Dobudowa krótkich odcinków w niektórych miejscach w miastach, byłoby dobrym pomysłem, tymbardziej że ludzie stają się coraz bardziej wygodniccy i nie mają ochoty tracić czas na tzw. węzłach przesiadkowych, z jednego środka transportu na drugi (inny).
2015-01-31 09:05:07 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - własnie w GOPie korki są rzeczą uniknioną, bo GOP ma mniejszą gęstość zaludnienia niż Warszawa, Zagłębie Ruhry czy Wrocław. Dlatego właśnie tramwaje nie cieszą się tam popularnością, bo szybciej jest samochodem.

Popatrz na mapę. GOP ma mniej więcej tyle mieszkańców co Warszawa, a jest od niej prawie 2 razy większy powierzchniowo.
2015-01-31 09:07:39 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wygodnictwo ludzi polega też na tym, że nie chce im się drałować na przystanek z buta i czekać tam na trombaj czy puciong. Lepiej pojechać spod domu czy bloku samochodem, szczególnie jak jest zimno, pada deszcz czy śnieg. Sorry ale taki mamy klimat, że promuje samochody.

Dlatego transport zbiorowy może podjąć walkę tylko tam gdzie jest ZNACZNIE szybszy od samochodu. A w GOPie jest to niemożliwe - z powodu stosunkowo niskiej gęstości zaludnienia.
2015-01-31 09:15:11 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Zobaczcie sobie
http://korkowo.pl/raport/ranking-najwolniejszych-miast-390
2015-01-31 09:16:19 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Średnia prędkość jazdy samochodem po Katowicach - 47 km/h. Jakieś pytania? Żaden trombaj ani puciong nie ma szans.
2015-01-31 10:00:40 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Tramwaj w GOP-ie służył przede wszystkim do przejazdów wewnątrzmiejskich w największych ośrodkach oraz między sąsiednimi miastami. W tej roli, mimo tych wszystkich utrudnień związanych z kiepską infrastrukturą i taborem, rzadkimi kursami i tłokiem w pojazdach, sprawował się wcale dobrze. Nieporozumieniem jest wymagać od tramwaju, żeby sprawdzał się w roli transportu aglo na średnich dystansach - to powinna być rola kolei. Tylko, że poza sztandarową trasą Tychy - Kato i Gliwice - Kato transport szynowy tak naprawdę ma niewiele do zaoferowania potencjalnemu pasażerowi. Gdzie pociągi na trasach Gliwice - Bytom, Gliwice - Rybnik (ponad 100 tyś. mieszkańców) czy Gliwice - Kato przez Makoszowy? Drugą sprawą jest planowanie zabudowy - nowe, wielkie blokowiska budowano albo z dala od transportu szynowego (Giszowiec, Sikornik), nie budując krótkich odcinków torów wgłąb nowych osiedli lub peronów na istniejących trasach albo ten transport szynowy wręcz likwidowano (Miechowice). W międzyczasie zajeżdżano do granic możliwości istniejącą infrę i tabor. Wisienką na torcie jest skandaliczna decyzja o zaprzestaniu budowy Kolei Regionalnej. Z drugiej strony przez ostatnie lata powstało na terenie GOP-u wiele nowych odcinków dróg (autostrady, ekspresówki, dwupasmówki), pojawiła się też możliwość zakupu taniego auta z zachodu. Jak więc w takiej sytuacji transport zbiorowy ma być konkurencyjny dla indywidualnego, skoro niewspółmiernie duża część środków idzie na ten drugi? Czego ty do jasnej ch...ry aron wymagasz? Wyobraź sobie teraz, że zamiast nowiutkim busem zaczynasz wozić ludzi dyliżansem, najlepiej po kocich łbach - jakie masz więc szanse konkurować z samochodami sunącymi po autostradach?
2015-01-31 11:49:52 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"Średnia prędkość jazdy samochodem po Katowicach - 47 km/h. Jakieś pytania? Żaden trombaj ani puciong nie ma szans."
Aron,co Ty bredzisz? Teoretyczne dane z Google Maps to sobie możesz wyciągać,w realu tak dobrze nie ma,począwszy od samej DTŚ-ki w popołudniowym szczycie (RAZ byłem na tyle głupi,by jechać nią w stronę Kato ok. 15-ej; na wiadukcie w pobliżu SCC pół godziny w korku stałem) aż po ulice w samych Kato; reszta nie lepiej,łącznie z największą wsią w Polsce (też po południu łaaaaadnie się jechało żeby wydostać się na A4; obiecałem sobie następnym razem nadłożyć drogi aż do Kleszczowa,ale pewnie będzie szybciej... a jechałem do RŚ). Sama RŚ: oczywiście wg Ciebie 1 Maja w szczycie jest bezkorkowa,a zwłaszcza koło Plazy (to niby rondo,do spółki z pieszymi spokojnie to załatwiają); a jeszcze niech przejazd zamkną...


Ogólnie bezmyślność komunikacyjna jest w tamtych stronach porażająca i sam nie wiem,skąd się to bierze. Niemiec zbudował,a za polskich rządów się rozwala... Nie da się za bardzo tego przypisać powojennemu napływowi ludności z Kresów Wschodnich,bo w RŚ dominują "hanysy" jak chyba mało gdzie (chociaż tam uporu i tępoty jest akurat pod dostatkiem,a to śmiertelna mieszanka). Spotkałem się z ludźmi przybyłymi na Górny Śląsk do pracy i w opinii wielu jak się podsłucha "miejscowych od pokoleń",to czysta wieś (zaznaczam,że to nie moje zdanie),a to już prowadzi do wniosku,że "hanysy" nie mają na kogo zwalić i że to ciemne podejście tkwi w nich i to tkwi od dawna.Niestety,niejednokrotnie się przekonałem,że tam partnerskie podejście nie zdaje egzaminu,a lokalnych po prostu trzeba przycisnąć do ściany i wymusić na nich,bo jak się próbuje inaczej,to zawsze starają się wymusić grę na swoich warunkach i może właśnie w tym tkwi problem,że jedyny argument jaki do lokalnych przemawia,to argument (większej) siły...
2015-01-31 12:11:38 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale samochód jedzie 47 km/h w relacji praca - dom. Natomiast do jazdy trombajem czy puciongiem dolicz czas oczekiwania na przystanku, dojścia na przystanek itp. itd. Nie każdy ma przystanek czy dworzec pod oknem.

Dlatego o ile puciong może faktycznie jechać 50 km.h to doliczając do tego czas dojścia na dworzec czy czekania na peronie wychodzi zapewne coś koło 30 km.h. I dlatego samochody w GOPie są górą.

Poza tym porównaj korki w Katowicach do innych miast. Są najmniejsze wśród miast wojewódzkich w POlsce. Oczywiście w Parczewie są mniejsze korki niż w Katowicach albo np. w Brzeszczach. Ale to jakby nie ta liga.
2015-01-31 12:13:08 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A jak ty sobie wyobrażasz puciongi Gliwice - Rybnik albo Gliwice - Bytom? Kto będzie tym jeździł?

Taniej dla KZK GOP puścić z Gliwic do Bytomia osiemsetkę - spokojnie wystarcza, a i czasowo nie jest tragicznie obecnie.
2015-01-31 12:20:09 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ludzie rozumują tak.
Załóżmy że majom do wyboru
1. jazdę trombajem + puciongiem - załóżmy czas jazdy 30 min + dojście na przystanki 15 min - razem 45 min
2. jazdę samochodem - 60 min razem z korkamy

i wiele osób może nawet większość wybierze wariant 2. Dlaczego?

1. w samochodzie ciepło
2. w samochodzie nie leje się na łeb
3. w samochodzie w lecie klima a jak jej nie ma to można zrobić zimny łokieć i jakoś daje radę
4. samochodem można po drodze z pracy zajechać na zakupy i nie trzeba ich dźwigać tylko leżą w bagażniku
5. w samochodzie siedzisz - w trombaju zawsze znajdzie się jakaś babcia której trzeba ustąpić w rezultacie wisisz na rurce
6. żule w trombajach "panie daj piątaka"
2015-01-31 14:39:04 Autor: hejok
---.dynamic.chello.pl
Władze Rudy Śląskiej likwidują tramwaje? To może by tak zlikwidować Rudę Śląską, bo od kilkudziesięciu lat jest tworem całkowicie sztucznym? Połączonych na siłę kilku miejscowości do dzisiaj te "władze" nie potrafiły zintegrować. Miasto nie ma żadnego jednolitego oblicza, śródmieścia z prawdziwego zdarzenia, instytucji służących całemu miastu.
2015-01-31 15:02:04 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ hejok

Myślisz, że rudzkim osiedlom wyszłoby na dobre pójść drogą Radzionkowa, Radlina, Rudułtów czy Bierunia?
2015-02-01 22:31:45 Autor: peter81 (hanys)
---.dynamic.chello.pl
Niestety są to konsekwencje wieloletnich zaniedbań infrastruktury tramwajowej na Górnym Śląsku i braku jej dostatecznego rozwoju oraz systematycznej przebudowy po wojnie (układ sieci pamięta w większości czasy pruskie), więc sporo połączeń się zdezaktualizowało w erze poprzemysłowej, bo przestały w wielu miejscach istnieć zakłady do których docierały te tramwaje (vide linie 8 i 25). Wybudowano też nowe osiedla w innych miejscach, ale tam nie budowano zazwyczaj już linii tramwajowych, tylko drogi. Nadmierna eksploatacja przemysłowa spowodowała duże zużycie techniczne infrastruktury tramwajowej. Z tego powodu już dawno temu likwidowano niektóre odcinki zamiast je wyremontować i przebudować, gdy uzasadnione było dalsze ich istnienie (likwidacje w latach 70. i 80.). Nie inwestowano nic w latach 90. a dopiero kilka lat temu zaczęto jakąkolwiek modernizację w większym zakresie. To jest jednak tylko modernizacja głównych ciągów w istniejącym kształcie i to w stanie jeszcze nie ukończonym ze względu na rozmiary sieci.
Trudno oceniać dobrze jednak postawę władz w Rudzie Śląskiej, bo rzeczywiście dość "słabą" dzisiaj linię18 na jej terenie można stosunkowo niedużym kosztem uatrakcyjnić. Przedstawiane były takie pomysły UM. Można się domyślać, że chodzi jak zwykle o pieniądze i jakieś niby oszczędności. Nikt niestety nie przewiduje, że torowiska dekapitalizują się dość szybko i potem trzeba wiele więcej nakładów finansowych żeby taki tramwaj odtworzyć, czy nawet zlikwidować te torowisko nieużywane fizycznie.
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony