Partnerzy serwisu:

Ruda Śląska: Osiemnastkę trzeba było ratować wcześniej

wu, Transport-publiczny.pl 18.03.2015 155

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-18 09:01:11 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Pierdu pierdu. Należało raczej złożyć wniosek z RPO na remont i budowę nowych torowisk (częściowo kasa z UE, częściowo wkład własny) i można planować politykę przewozową. A jeśli nie stać na nowe tramwaje należy modernizować istniejące - patrz Moderus Beta MF02AC.
2015-03-18 10:17:14 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
GOP jest wprost stworzony dla samochodów. Mieszkańców tyle co Warszawa a 2 razy większa powierzchnia. Dlatego trombaje nie majom tam sensu ekonomicznego, podobnie kolej.
2015-03-18 11:43:49 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Cytaty -

"Ruda Śląska czuje się ignorowana", "zasługujemy na szybki tramwaj", "w Katowicach jeżdżą nowoczesne wagony tramwajowe, a w Rudzie Śląskiej stare "akwaria" i linia tramwajowa jest likwidowana", "czy my mieszkańcy Rudy Śląskiej, jesteśmy gorsi od tych co mieszkają w Katowicach ?", "czujemy się gorsi..."

To tylko potwierdza tezę, że tam gdzie jest dobry, sprawny, transport publiczny - szynowy, tam jest lepiej. Im lepszy transport szynowy, im bardziej dostępny, im więcej środków transportu szynowego, w jak najszerszej postaci, tym lepiej. Tam jest większa szansa na rozwój, docenia to "kapitał", rośnie wartość nieruchomości, a spada tam gdzie nie ma dostępu do dobrej infrastruktury, w tym dla pojazdów szynowych.

Najlepiej jest w stolicy, i tam najchętniej osiedlają się ludzie, potem Kraków, Gdańsk... itd. Dlatego prowincja się wyludnia, także tam gdzie się ostała kolej czy inny transport szynowy, bo w pierwszej kolejności ludzie wybierają najlepiej rozwinięte obszary ( z wszelką infrą, w tym dla transportu szynowego). Skutek jest taki, że pogłębia się przepaść w kategorii dobrobytu, między najatrakcyjniejszymi obszarami Polski (czyli wielkich miast i wokół) resztą prowincjonalnego kraju, albo obszarami źle zarządzanymi. I niestety Ruda Śląska, jest tu negatywnym przykładem.
2015-03-18 12:26:24 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Hucinski - jesteś pewien, że Chełm jest bogatszy od Zamościa? Albo Ostrołęka od Łomży?

Z Chełma, Ostrołęki i Przemyśla nikt nie wyjeżdża, bo tam jest kolej?
2015-03-18 14:54:50 Autor: Artur154
---.133.40.85
Pierdu, pierdu miasto nigdy nie chciało wyłożyć ani złotówki na komunikacje i mieć wszystko jak w Katowicach. A tu zaskoczenie, bo tak nie można.
2015-03-18 17:47:43 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Zakusy na likwidację 18 były już dawno - miała pójść do piachu razem z 12 ale wtedy udało się ją uratować m. in. dzięki zdecydowanemu głosowi sprzeciwu Bytomia.
Teraz chyba też jest coś na rzeczy, bo miasto rękami i nogami broni się przed wzięciem odpowiedzialności za likwidację linii na zasadzie "to nie my - to oni". Argumenty dotyczące starego taboru są wyssane z palca - na ilu trasach w GOP jeżdżą obecnie niskopodwoziówki? Jakoś nie widziałem takowych kursujących do Mysłowic czy Kazimierza Górniczego, a jakoś te linie funkcjonują nadal. Ba, trasa do Mysłowic była kilka lat temu w stanie śmierci technicznej, a jednak ją wyremontowano - widocznie da się!
2015-03-19 07:24:09 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ruda bierze przykład z Gliwic - Franek zlikwidował trombaje, wprowadził niskopodłogowe autobusy i wygrał wybory.

Widocznie tamtejsi emeryci woleli jechać niskopodłogowym autobusem niż wspinać się po schodach do ekologicznego trombaja.
2015-03-21 07:27:17 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
aron, Franek emerytów ma głęboko w de, głównym argumentem było to, że "tramwaje przeszkadzają samochodom" i podbierają pasażerów frankowym autobusom.
2015-03-24 22:16:21 Autor: Kris
---.pl.177.41.31.in-addr.arpa
[Admin: zmoderowano]
2015-04-03 11:44:17 Autor: Krzysiek
---.net.azartsat.pl
[Admin: zmoderowano]
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony