Partnerzy serwisu:

Rozstrzyga się kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii nr 22

Jakub Madrjas 05.08.2021 4,2k

Rozstrzyga się kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii nr 22
Roboty trakcyjne Strabag na magistrali kolejowej E59, odc. Wronki – Krzyżfot. Strabag/Youtube
Posuwa się do przodu kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 22. PKP PLK rozstrzygnęły jedno z postępowań, a w drugim udało się otworzyć oferty.
Inwestycje w infrastrukturę energetyczną na linii 22 prowadzone są etapami. W ubiegłym roku wymieniono wtedy sieć na odcinku Radzice – Drzewica oraz ogłoszono postępowanie na drugi etap prac, na odcinku Drzewica – Przysucha. Choć w styczniu, po otwarciu ofert, najkorzystniejsza byłą oferta Art in Energy z Koluszek, to po aukcji elektronicznej najtańszą propozycję miał Strabag (8,57 mln złotych brutto). I PKP PLK rozstrzygnęła teraz postępowanie na jego korzyść.

W kolejnym postępowaniu które rozpisała PKP PLK zakres prac jest już większy. Roboty obejmą fragment o łącznej długości ok. 40 km; będą one prowadzone nad jednym torem na odcinkach: Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Niedawno otwarto oferty w tym postępowaniu. Wpłynęło 11 propozycji, na kwotę od 36 mln zł brutto (Trakcja System i Trakc Tec Construction) do 78 mln zł (Budimex). 

– Fazowanie (podział na etapy) prac związanych z wymianą sieci trakcyjnej na linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom pozwala na utrzymanie sprawnych połączeń między Radomiem a Centralną Magistralą Kolejową, Koluszkami i Łodzią – wyjaśnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Po zakończeniu wszystkich prac prędkość maksymalna dla pociągów elektrycznych na kolejnym odcinku trasy Łódź/Koluszki – Radom ma wzrosnąć do 120 km/h.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony