Rozpoczyna się budowa węzła przesiadkowego Dąbrowa Górnicza Gołonóg
inf. pras oprac. JM ⚫ 12.11.2021 ⚫
1,9k

fot. UM Dąbrowa Górnicza
Rozpoczęła się przebudowa przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Powstanie tu również wiadukt kolejowy i węzeł przesiadkowy we współpracy z miastem.
Przed rokiem Dąbrowa Górnicza rozstrzygnęła prowadzony wspólnie z PKP PLK przetarg na przebudowę stacji Gołonóg wraz z układem drogowym i budową węzła przesiadkowego. W ramach inwestycji powstaną tunel drogowy oraz przejście podziemne. Umowę podpisano 20 października 2020 roku.
Zaczynają się prace w terenie
Po wykonaniu dokumentacji projektowej spółka Nowak-Mosty przystąpiła teraz do realizacji Jak informuje PKP PLK, ruch kolejowy i drogowy będą utrzymane, a prace będą prowadzone pod jednym torem. Pierwsze roboty obejmują wykonanie fundamentów pod nowe słupy sieci trakcyjnej. Budowany jest tymczasowy przejazd kolejowo–drogowy.
Nowy wiadukt kolejowy zapewni bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej obok przystanku Gołonóg, w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową w mieście.
Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg zbudowane zostaną nowe perony zewnętrzne – przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Będą wyższe niż dotąd; PLK przewidziała na nich wiaty, ławki i oświetlenie, a także oznakowanie oraz nagłośnienie i windy.
Inwestycje w Dąbrowie Górniczej
Przebudowa obejmie również tory i sieć trakcyjną. PLK zapowiada, że zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP PLK i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ok. 55 mln zł netto, w tym udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace są przewidziane do końca 2022 roku, a podróżni skorzystają z efektów w 2023 roku.
PLK budują wiadukt kolejowy i przejścia podziemne także na stacji Dąbrowa Górnicza. W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na obiektach w Myszkowie i Żorach - podaje inwestor.
Zaczynają się prace w terenie
Po wykonaniu dokumentacji projektowej spółka Nowak-Mosty przystąpiła teraz do realizacji Jak informuje PKP PLK, ruch kolejowy i drogowy będą utrzymane, a prace będą prowadzone pod jednym torem. Pierwsze roboty obejmują wykonanie fundamentów pod nowe słupy sieci trakcyjnej. Budowany jest tymczasowy przejazd kolejowo–drogowy.
Nowy wiadukt kolejowy zapewni bezpieczeństwo kierowcom i mieszkańcom Dąbrowy Górniczej obok przystanku Gołonóg, w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Pod wiaduktem będzie droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową w mieście.
Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg zbudowane zostaną nowe perony zewnętrzne – przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Będą wyższe niż dotąd; PLK przewidziała na nich wiaty, ławki i oświetlenie, a także oznakowanie oraz nagłośnienie i windy.
Inwestycje w Dąbrowie Górniczej
Przebudowa obejmie również tory i sieć trakcyjną. PLK zapowiada, że zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. Zadanie jest realizowane we współpracy PKP PLK i Gminy Dąbrowa Górnicza w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ok. 55 mln zł netto, w tym udział PLK to ponad 26 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace są przewidziane do końca 2022 roku, a podróżni skorzystają z efektów w 2023 roku.
PLK budują wiadukt kolejowy i przejścia podziemne także na stacji Dąbrowa Górnicza. W przyszłym roku rozpoczną się roboty budowlane na obiektach w Myszkowie i Żorach - podaje inwestor.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |