Rozpoczęły się roboty na stacji Zduńska Wola
Kasper Fiszer ⚫ 08.06.2018 ⚫
2,2k

fot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły remont trasy Łódź – Zduńska Wola od zduńskowolskiej stacji kolejowej. Wkrótce ma ona być zarządzana dzięki komputerowemu systemowi sterowania ruchem, który zostanie uruchomiony po zakończeniu remontu dwóch torów stacyjnych. Trwają już prace rozbiórkowe na dwóch peronach.
PKP PLK podsumowały dziś pierwszy etap robót na podłódzkim odcinku linii kolejowej nr 14. Właśnie rozpoczyna się zasadniczy etap remontu trasy pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą, ale prace przygotowawcze ruszyły jeszcze w maju. Najbardziej widoczne zmiany objęły stację w Zduńskiej Woli. Obecnie podróżni korzystają tam już tylko z dwóch z czterech istniejących dotychczas peronów – pozostałe dwa, te znajdujące się najbliżej budynku dworca, są – podobnie jak leżące przy nich tory – częściowo rozebrane.
Obok dworca w Zduńskiej Woli powstanie przejście podziemne
– Kontraktowy termin realizacji całego projektu to czerwiec 2020 r., mamy więc dwa lata – mówił podczas krótkiej konferencji prasowej Andrzej Krawczyński, dyrektor projektu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych. – Roboty rozpoczęliśmy od stacji Zduńska Wola, gdzie modernizujemy obecnie tory tzw. grupy parzystej, czyli nr 2 i 4 – wskazywał. Zapowiedział także, że wkrótce ruszy budowa nowych peronów, na które prowadzić będzie przejście podziemne (dziś podróżni przechodzą na właściwy peron w poziomie szyn).
– Początek tunelu znajdzie się obok budynku dworcowego – opisywał zarządca infrastruktury. Podkreślał, że w Zduńskiej Woli, tak jak i na wszystkich remontowanych przystankach, perony będą miały wysokość 76 cm. – Będą więc dostosowane do taboru Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – ocenił. Na najważniejszych stacjach perony będą miały długość 300 m, w pozostałych miejscowościach będą o 100 m krótsze.
ŁKA oznacza przystanki autobusów
W niedzielę rozpocznie się kolejny etap prac obejmujący odcinek ze Zduńskiej Woli do Łasku. W pierwszej kolejności remontowany będzie tor nr 2. – Chcemy, by ten zakres został zrealizowany do końca listopada – zapowiedział Andrzej Krawczyński. Łączna długość wyremontowanych w ramach inwestycji torów ma wynieść 85 km. PKP PLK wymienią także ponad 60 rozjazdów. Ważnym elementem projektu ma być również wprowadzeie komputerowego systemu sterowania ruchem. Stacja Zduńska Wola ma być zarządzana dzięki nowym urządzeniom srk już po oddaniu do użytku dwóch pierwszych torów.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami większość kursów ŁKA pomiędzy Łaskiem a Sieradzem będzie zastąpiona autobusami komunikacji zastępczej. Podobnie jak w okresie robót przygotowawczych, połączenia dla ŁKA obsłuży PKS Sieradz. – Nasza umowa z tym przewoźnikiem obowiązuje do końca tego roku – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Co warte podkreślenia, stanowiska komunikacji zastępczej – także te przed wejściami na dworce kolejowe – zostały dobrze oznakowane poprzez tabliczki z czytelnym symbolem autobusu i przekreślonego pociągu, logotypem ŁKA i podpisem „Zastępcza Komunikacja Autobusowa”.
Obok dworca w Zduńskiej Woli powstanie przejście podziemne
– Kontraktowy termin realizacji całego projektu to czerwiec 2020 r., mamy więc dwa lata – mówił podczas krótkiej konferencji prasowej Andrzej Krawczyński, dyrektor projektu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych. – Roboty rozpoczęliśmy od stacji Zduńska Wola, gdzie modernizujemy obecnie tory tzw. grupy parzystej, czyli nr 2 i 4 – wskazywał. Zapowiedział także, że wkrótce ruszy budowa nowych peronów, na które prowadzić będzie przejście podziemne (dziś podróżni przechodzą na właściwy peron w poziomie szyn).
– Początek tunelu znajdzie się obok budynku dworcowego – opisywał zarządca infrastruktury. Podkreślał, że w Zduńskiej Woli, tak jak i na wszystkich remontowanych przystankach, perony będą miały wysokość 76 cm. – Będą więc dostosowane do taboru Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – ocenił. Na najważniejszych stacjach perony będą miały długość 300 m, w pozostałych miejscowościach będą o 100 m krótsze.
ŁKA oznacza przystanki autobusów
W niedzielę rozpocznie się kolejny etap prac obejmujący odcinek ze Zduńskiej Woli do Łasku. W pierwszej kolejności remontowany będzie tor nr 2. – Chcemy, by ten zakres został zrealizowany do końca listopada – zapowiedział Andrzej Krawczyński. Łączna długość wyremontowanych w ramach inwestycji torów ma wynieść 85 km. PKP PLK wymienią także ponad 60 rozjazdów. Ważnym elementem projektu ma być również wprowadzeie komputerowego systemu sterowania ruchem. Stacja Zduńska Wola ma być zarządzana dzięki nowym urządzeniom srk już po oddaniu do użytku dwóch pierwszych torów.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami większość kursów ŁKA pomiędzy Łaskiem a Sieradzem będzie zastąpiona autobusami komunikacji zastępczej. Podobnie jak w okresie robót przygotowawczych, połączenia dla ŁKA obsłuży PKS Sieradz. – Nasza umowa z tym przewoźnikiem obowiązuje do końca tego roku – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Co warte podkreślenia, stanowiska komunikacji zastępczej – także te przed wejściami na dworce kolejowe – zostały dobrze oznakowane poprzez tabliczki z czytelnym symbolem autobusu i przekreślonego pociągu, logotypem ŁKA i podpisem „Zastępcza Komunikacja Autobusowa”.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |