Partnerzy serwisu:

Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola

inf. prasowa PKP PLK 11.07.2017 219

arrow
arrow
Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola
Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacji linii Lublin – Stalowa Wola Fot. PKP PLK
Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola
Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola
Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola
Ruszyły prace na linii 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola. Demontowana jest sieć trakcyjna, szykowane nowe słupy, zgromadzone są szyny i podkłady do wymiany torów między stacjami Lublin a Lublin Zemborzyce. Dzięki inwestycji wartej 367 mln zł i elektryfikacji 100 km trasy, skróci się czas podróży. Będą komfortowe przystanki i wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach.
Wykonawca demontuje sieć trakcyjną na odcinku pomiędzy stacjami: Lublin a Lublin Zemborzyce. Pociągi kursują po jednym torze. Zdemontowanych zostało już około 3 km sieci. Wbito 50 fundamentów pod nowe słupy. Rozpoczną się prace przy wymianie torów. Zgromadzono ponad 22 tysiące podkładów oraz prawie 1100 ton szyn. Na pierwszym odcinku modernizowanej linii roboty potrwają do marca 2018 r. Później wykonawca przystąpi do elektryfikacji linii oraz wymiany torów. W tym czasie do sierpnia 2018 r., zgodnie z zapowiedziami, wstrzymany zostanie ruch pociągów od stacji Lublin Zemborzyce do Kraśnika. Następnie prace, będą prowadzone na kolejnych odcinkach trasy. Zakończenie projektu przewidziano w lipcu 2019 r.

– Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy Lublin – Stalowa Wola pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością 120 km/h. Skróci się czas przejazdu na 100 kilometrowej trasie. Pasażerowie zyskają także lepszą komunikację, bowiem na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy w PKP PLK.

Większe bezpieczeństwo na trasie zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków UE wynosi 85%.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony