Partnerzy serwisu:

Rozmowy śląskich kolejarzy z UMWŚ i Kolejami Śląskimi

ZZKŚ, 10 marca 2011 10.03.2011 134

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-03-10 12:25:01 Autor: lol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to pięknie. Zwiąchole już próbują mieszać w KŚ.
2011-03-10 12:40:08 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
Związki zawodowe sprzedadzą nas wszystkich do KŚ tak jak zrobili z maszynistami z Cargo do PR, za 1500zł na rękę w Kolejach Śląskich to niech związkowcy pracują z Panią Ziają na czele.
2011-03-10 12:45:23 Autor:
---.tktelekom.pl
za 1500 zł pracują w PR wszyscy oprócz maszynistów i zwiącholi od Samka i Szczurka
2011-03-10 12:49:08 Autor:
---.tktelekom.pl
nikt nikogo nie zmusza do przejścia a dają tam dużo więcej niż u nas, ja tam przechodzę
2011-03-10 12:52:47 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
jako sprzątacz elfów chyba
2011-03-10 12:53:57 Autor:
---.tktelekom.pl
czynnych zwiącholi nie przyjmują, żaden przewodniczący nie ma szans na pracę w KŚ, nie będą karmić darmozjadów, dopilnuje tego naczelnik kadr, który idzie z PR do KŚ pilnować porzadku
2011-03-10 12:55:26 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
czym ty się tak podniecasz
2011-03-10 12:55:43 Autor: czolgista
---.panic.pl
@maszynista elfa: Maszynista akurat tyle sie nalezy, krecic kolkiem i lipic sie na sygnalizacje to i malpe mozna nauczyc:) a do jazdy ELF-em to ewentualnie malpy z duza doza cierpliwosci:)
2011-03-10 12:57:29 Autor: materowy beret
---.tktelekom.pl
Zakaz przyjęć dotyczy członków S oni nie mają czego szukać w KS załtwił to Samek wszyscy zostaną w PR aż do likwidacji - przecież ktoś musi dawać podstawę do urlopowania i płacić składki.
2011-03-10 12:59:17 Autor: czolgista
---.panic.pl
@maszynista elfa: Wszyscy sie z Was nabijaja, kady ma was w dupie a Wam sie ciagle wydaje ze jestescie \"Pan Maszynista\", jaki tam Pan, zwykly ciec z zawodowka bo cale zycie pierdzial w stolek i krecil kolkiem, sygnalizacji itp. to sie kazdy glupi nauczy i jezdzic moze, kwestia jest tylko taka ze to trzeba lubic \"gowno robic\" a udawac co innego:-)
2011-03-10 13:01:12 Autor: czolgista
---.panic.pl
A i nie \"maszynista\" tylko \"mechanik\", maszynisci sie skonczyli z parowozami:-)
2011-03-10 13:01:33 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
i tak powinny działać ZZ - rozmawiac z decyzyjnymi o przyszłości pracowników a nie \"daj, daj, daj\" + urlop dla zwiąchola
szkoda, że robi to raczej chyba niewielki ZZ - albo inaczej NSZZ \"S\" ma to w d... bo oni są od daj daj daj ale mi i moim kolegom a reszta to niech się martwi.
2011-03-10 13:02:17 Autor:
---.tktelekom.pl
paczcie, paczcie, teraz rozumiem dlaczego robią taka zadymę, bronią własnego tyłka a nie ludzi, a maszyniści wiedza, ze Szczurek przyspawał się do Samka i szczeka jak mu każe Matera?
2011-03-10 13:02:47 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
masz racje to przyjdz i popracuj to się dowiesz co to za miód
2011-03-10 13:04:42 Autor:
---.tktelekom.pl
Szczurek jest cwany ma ludzi w LHS, jak mu tu uciekną to będzie mu płacić tamta firma
2011-03-10 13:07:50 Autor:
---.tktelekom.pl
co tam wiecie, Szczurek chce robić karierę polityczną, może chce do parlamentu? Wspiera SLD w walce z PO o władze w sejmiku
2011-03-10 13:09:30 Autor: czolgista
---.panic.pl
@maszynista elfa: nie bo ja mam studia, przeznaczylem na swoje wyksztalcenie troche kasy i mam wieksze aspiracje niz pierdziec w 40-letni fotel na EZT albo udawac \"boga\" w ELF-ie ktory notabene jeszcze nigdzie nie dojechal jak powinien, to ze wstajesz o 3-4 rano do roboty i potem cisniesz np 12h to w tych czasach nic niezwyklego, pepkiem swiata ani ewenementem na skale krajowa pod tym wzgledem juz nie jestes, takze ogarnij sie bo to ze napisales \"maszynista elfa\" u nikogo nie powoduje juz zadnego sikania z podniecenia. Siedzisz cala dniowke na dupie tak samo jak biurwy z PR Katowice tylko ze ty dla odmiany musisz sie skupic na drodze a oni na swojej robocie np. na obsludze SAPa zebys dostal za te swoje \"smiganie\" wyplate.
2011-03-10 13:11:01 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
i co ci dupku żal ,wybij się tak jak on to będziesz gość
2011-03-10 13:15:09 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
@czolgista
studia to ty doi du... możesz sobie włożyć ,ostatnio było slychać jak studia na śląsku można było zdobyć
2011-03-10 13:20:40 Autor: czolgista
---.tktelekom.pl
@maszynista elfa: hehe, ale riposta, no to sobie zalatw :-) bedziesz mogl sobie dopisac \"magister maszynista elfa\" to juz moze zrobi na kims wrazenie :-D
2011-03-10 13:23:42 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
teraz to kolego fachowcy dobrze zarabiają a nie po studiach co nic nie umieją i zarabiają po 1 tys zł bo tyle są niestety warci
2011-03-10 13:25:11 Autor: czolgista
---.panic.pl
@maszynista elfa: gdzie on sie wybil ten szczurek? z tego co wiem to siedzi w jakiejs zapyzialej rozpadajacej sie chatce na pozal sie boze Raciborskiej, moze sie wybic tylko wtedy gdy energetyka znowu da du*y i ta cala buda wystrzeli w kosmos :-D
2011-03-10 13:29:07 Autor: czolgista
---.panic.pl
@maszynista elfa: facet wyjdz czasami z tego ELF-a bo piszesz jakbys sie urwal z choinki :-)
2011-03-10 13:32:33 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
@czołgista

widzę że nick ci bardzo pasuje wiesz ze czołgiści mają zakłute łby
2011-03-10 13:36:57 Autor: czolgista
---.panic.pl
@maszynista elfa: czemu, bo uwazam ze maszynisci to takie same nieroby jak biurwy ? :-)
popytaj ludzi z poza PKP, PR... kazdy Ci to powiem.

O tym ze JA mam zakuty leb stwierdzasz po moim nicku, ja ze TY po twoich wypowiedziach (ja byc maszynista, ja ja ja wielki maszynista ELFa) :-D
2011-03-10 13:44:19 Autor: maszynista elfa
---.play-internet.pl
to się grubo mylisz bo ja nic wspólnego nie mam PKP ha ha ha śmiać mi się z tego wszystkiego chce
2011-03-10 13:45:54 Autor: mimon
---.srv.az.pl
@maszynista elfa: Ja przygotowuje takim jak TY tego 50-letniego EZTa bys nim mogl jechac, ty tylko siadasz swoim dupskiem (ubranym w typowo kolejowe portki w ktorych chodzisz nawet do kosciola) i jedziesz tak jak Ci dyspozytor kazde i jak \"swiatelka\" mowia w ELFie roboty pewnie jeszcze mniej, mysli za Ciebie komputer pokladowy a jak juz przyjdzie samemu pomyslec to sie konczy FLIRTem w krzakach jak to Wasz ostatnio kolega pokazal... szkoda FLIRTa i ludzi a winny? wlasnie taki zapatrzony w siebie jak TY fajfus ktoremu sie wydawalo ze jest pepkiem swiata :))))
2011-03-10 13:49:13 Autor: czolgista
---.tktelekom.pl
@maszynista elfa: inteligencie, a kto tu pisal ze masz cos wspolnego z PKP ? pisalem ze moze jeszcze w PKP, PR itp. macie jakies powazanie, cackaja sie tam z wami \"Maszynisci\", dla normalnego nie skazonego durnotami po-kolejowymi jestes jakis szary zwykly koles w kabinie, jak kierowca autobusu czy motorniczy w tramwaju - od robota jak kazda inna, tylko mniemanie o sobie przerosniete :-)
2011-03-10 13:53:50 Autor: zenek
---.tktelekom.pl
moze trzeba @maszyniste elfa uswiadomic - kolego, jak odjezdzasz ze stacji tym ELFem to ci ludzie robia wielkie oczy i robia \"wow\" nie patrzac na twoja majestatyczna osobe w kabinie... to patrza na ELFa :D:D:D:D:D:D:D:D:D::D
2011-03-10 14:13:52 Autor: elektronik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
maszynista elfa

to prawda co piszą inni, jestescie nierobami jak biurwa. Wykształcenie zawodowe, wiedzy technicznej żadnej, ale żądania i płace jakbyście byli fachowcami. Taka prawda.
2011-03-10 14:16:12 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Nie, no.... zarąbista dyskusja! :-)))

maszynista elfa - cytat:

\"widzę że nick ci bardzo pasuje wiesz ze czołgiści mają zakłute łby\"

Nie \"zakłute\", tylko ZAKUTE łby mają :-)
2011-03-10 14:21:35 Autor:
---.tktelekom.pl
@czołgista- wprowadzasz nowy tytuł naukowy? mgr-analfabeta?
2011-03-10 15:10:06 Autor: doc
---.
maszynista elfa,

wasz super wyszkolony kolega rozwalił Flirta wartego 23 mln zł. Dobrze, że pasażerom nic się nie stało. W całej Europie nie było podobnego wypadku z Flirtem. Jednak sprawca wypadku chyba nie wyciągnął właściwych wniosków i znowu pcha się do jazdy. Elfy pewnie długo tez nie pojeżdżą.
2011-03-10 15:14:25 Autor: KN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Desant betonu z PR Katowice do KŚ to początek końca KŚ. Zamiast nowej jakości będzie stary postpekapowski syf, tylko że pod innym szyldem i pod nowym logo.
2011-03-10 16:01:55 Autor: mech.
---.cpe.marton.net.pl
Bawią się waszym kosztem na forum, a Wy dajecie się wciągać w te rozgrywki.
Mało Wam kłótni na co dzień w polityce to jeszcze wśród swoich.
Jakiś \"maszynista elfa\" lub \"czołgista\" potrafią po wypisaniu kilku głupot poluzować Wam nerwy.
Przecież to zwykli dywersanci nie mający nic wspólnego z koleją.
Tylko naśmiewać się potrafią i podpuszczać.
Złapcie oddech panowie i panie świat się nie zawali w pięć minut.
2011-03-10 17:20:01 Autor: aleks
---.tktelekom.pl
Pamiętajmy że \"kolejowy beton\", to nie definicja ograniczona tylko do \"biurwy\", beton kolejowy to:

1- opryskliwe, znudzone życiem i zajęte paznokciami Panie w biurze
2- brudni, niedomyci w wyświechtanych śmierdzących papierosami \"garniakach\" konduktorzy
3- znowu opryskliwe i \"kurw*jace\" na pasażerów przez szybe (bo im sie wydaje ze ich nie słychać) kasjerki

i właśnie

4- zadufani w sobie i mający się za \"wielkich maszynistów\" kolesie w niebieskich zapierdzialych od 30 lat gaciach kolejowych którzy uważają ze ich praca jest \"mega\" odpowiedzialna a w 85% to banda wieśniaków którzy skończyli kolejówki bo tak było kiedyś najłatwiej dostać robotę i gówno robić (PKP, czy się stoi czy się leży 1000zł się należy ;) ) ...

Tak samo jak to gdy ja jadę z rodzina do biedronki autem i setki ludzi czy tak samo jak mechanik prowadzący tramwaj, tylko ze ani mechanik ani ja, zabierając kogos swoim autem czy on tramwajem nie uważamy sie od razu za \"boga\" :)
2011-03-10 18:01:01 Autor: MASZYNISTA 2
---.48.188.170
aleks ty chłopie weś prysznic ja jestem po studiach i pracuje za maszyniste 30 lat i bardzo tą prace lubię a ty idz lepiej do szkoły.,
2011-03-10 18:51:22 Autor: > podróżny
---.net.stream.pl
aleks pokazujesz swoją wyższość czy coś innego? Naprawdę jesteś świetny. W każdej pracy są ludzie podobni do tych z twojej wypowiedzi. A chyba najbardziej zadufanym w sobie człowiekiem jesteś ty. Są i maszyniści po studiach i kierownicy pociągów po studiach których nikt nie dopuścił nigdy do możliwości awansu, a co niektórzy po prostu lubią to co robią i niekoniecznie są debilami bez szkoły, ale wykształconymi ludźmi mających pasję, lubiących kolej, pracę z ludźmi i takich należy szanować i nagradzać bo w całym tym bałaganie niektórzy z nich trzymają poziom i starają się swoją postawą podtrzymać resztki godności dawnej kolei (nie tej z PRL--u:)).
2011-03-10 19:50:09 Autor: aleks
---.tktelekom.pl
@ MASZYNISTA 2 / podróżny: No a ja tu pisze czym jest beton kolejowy, nie pisze ze wszyscy maszyniści, kierownicy i kasjerki takie są, ale jest to nagminnie spotykane zjawisko na pkp :-)
2011-03-10 20:29:37 Autor: Maks07
---.tpnet.pl
@Aleks, popieram. Masz całkowitą rację. Trzeba wreszcie obalić mit super hiper maszynistów. Większość z nich nie ma pojęcia na jakiej zasadzie działa silnik trakcyjny, a cóż tu mówić o czytaniu prostego schematu ideowego.
2011-03-10 21:32:47 Autor: emeryt
---.abp.pl
Nie trawię cwaniaczków.Po skończeniu TK zacząłem prace jako pomocnik maszynisty z maszynistą który kończył szkołę podstawową wieczorami,pokolenie wojenne.I w odróżnieniu od was którzy kończyli studia dzienne wieczorowe matołówki czy szkoły elitarne posiadał wysoką kulturę osobistą.Nigdy nie pluł na nikogo.Dla niego przejście z trakcji parowej na spalinową to był skok cywilizacyjny dla was niezrozumiały.Przy nim nauczyłem się szacunku do zawodu i do innych ludzi.Także panowie czołgiści i inni szanujcie się bo inaczej i was nikt nie uszanuję i będziecie pomiatani jak w znanym powiedzonku.Polak Polakowi Polakiem.Przepracowałem a dokładnie przejechałem 38 lat i nie wstydzę się tego.Wyszkoliłem wielu pomocników którzy są nadal maszynistami i z którymi nie ma problemów daja sobie radę w życiu osobistym i w pracy
2011-03-10 21:48:36 Autor: emeryt
---.abp.pl
Maks zaskoczyłeś mnie he he wiesz ze niektórzy czytają schematy i znają zasadę działania silnika trakcyjnego Ale to zostawmy na nudne pouczenia okresowe.Polski maszynista posiada o wiele większą wiedzę jak niemiecki czy czeski maszynista akurat z tymi mogę porównać.Niemiec lokomotywa padnie bierze telefon dzwoni ,,kaput,, bierze klamoty pakuje do plecaka i czeka na drugą lokomotywę co w naszych dzisiejszych warunkach ha ha 3 godziny jak obszył.Polski kombinuję jak ją zmodernizować żeby ruszyć z miejsca.Nieraz podejrzewam konstruktor nie przewidział jak można zmusić oporną maszynę do jazdy.Nie wszystkie lokomotywy mają komputery pokładowe .Większość jest takich w której komputer to łepetyna maszynisty
2011-03-10 21:53:02 Autor: mech.
---.cpe.marton.net.pl
Do takich jak \"emeryt\" zawsze będę miał szacunek.
Napisał całą sentencję zawodu maszynisty w kilku zdaniach.
I ignorantem tego zawodu może być tylko ten, co nie poznał go od podszewki.




2011-03-10 23:21:01 Autor: Kt2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@emeryt, polski maszynista kombinuje jak tu ruszyć z miejsca... zakłada mostki gdzie popadanie i pół szafy spalone :-)
2011-03-11 00:05:19 Autor: Kamil ze Slaska
---.broker.com.pl
Rozmowa chyba zeszla z glownego tematu artykulu. To ludzie tworza organizacje. A ludzie sa tacy i tacy. Jako pasazer, zawsze kasjerce w kasie mówie ,,dzien dobry\'\'. Konduktorowi sprwadzajacemu bilety tez mówie zawsze ,,dzien dobry\'\'. Jak pociag jest opozniony, to podchodze do konduktora i prosze, aby przytrzymal skomunikowanie. Nie mam do pojedynczego konduktora pretensji, ze pociag jedzie nie o czasie.

Na kolei pracuja ludzie, którym tez nalezy sie szacunek i którzy nie przyszli do pracy, zeby pasazerowie sie na nich wyzywali, i wypominali im cale zlo kolei i tego swiata. Kolej funkcjonuje obecnie w Polsce zle, a miejscami bardzo zle. Powiem wiecej, momentami to by ta polska kolej na prawde mogla by sie wziac sie w garsc. W wielu przypadkach na prawde ulatwiloby to zycie i pasazerom, i pracownikom kolei. Tzn: dogadac sie WRESZCIE o wspólne bilety PR-KM-PKP IC oraz z autobusami, a o wykorzytanie dworców z gminami, a z PLK o nowe brakujace przystanki, ponadto podociagac przygraniczne kursy do stacji za miedza, nie zmieniac rozkladu jazdy jak prognozy pogody, zrozumiec, ze 17 jako godzina odjazdu ostatniego wieczornego pociagu to ultra za wczesnie, no i czasem umyc w pociagach szyby :)

Wiem, sam widzialem, jak kiedys konduktor mocno opieprzyl pasazerke, za to, ze chciala kupic bilet do stacji, gdzie pociag sie nie zatrzymuje. Sa takie przypadki, tak, ale nie mozna uogólniac, ze kazdy konduktor rozmawia tylko wrzaskiem.

Wiec nie narzekam na kolej, zeby pracujacych tam ludzi rozwscieczyc, ale zeby pokazac, ze niekiedy tak niewiele trzeba wysilku, zeby tak bardzo ulatwic codzienne zycie. A pasazerowie, podobnie jak i pseudopasazerowie tez niech sie uderza w piers, bo nie chce mi sie wierzyc, ze obsprajowane dworce, zatkane toalety w wagonach i walajace sie puste puszki po piwie to wina tylko i wylacznie tych tam pracujacych.
2011-03-11 08:04:06 Autor: emeryt
---.abp.pl
Jadąc waszymi ulubionymi DB słuchałem jak niemiecki kierownik opierniczył pasażera.Myślałem ze padnę ze śmiechu brakowało tylko stuknięcia obcasów i tak jest.w Polsce dwu nowobogackich napisało skargę na obsługę pociągu ,,Ślęża,,.Jeden twierdził ze klima pracowała za głośno i za gorąco drugi że za zimno.Otóż skarga dotyczyła jednego pociągu jednego wagonu ,dnia ,klasy 1 tzw stodoły i po numerach siedzeń okazało się że różnica wynosiła dwa rzędy.Panowie zażyczyli sobie odszkodowania przesyłając bilety i miejscówki.Najpierw kierownika zmieszano z błotem i zgnojono potem wdrożono dochodzenie które uniewinniło drużynę.O jednym zapomniano.Władcy z I.C .zapomnieli ich przeprosić.Obaj zrezygnowali z pracy w I.C.Jeden w S.K.M. WARSZAWIE drugi poza koleją. Do KT2.Robiłem to i nigdy nie spaliłem szafy.Bo tylko idiota pomija urządzenia zabezpieczające obwody.Wystarczy? Do Kamil ze śląska.Współpracowałem z ,,hanysami,, i bardzo mile te czasy wspominam.Wierchuszka spółek przewozowych grupy PKP niestety to sa ludzie przypadkowi nadania z klucza partyjnego kolesiowskiego związkowego.Złamano drabinę awansową dawnej PKP gdzie żeby być kimś niestety trzeba było przejść drogę służbową.Miałem kiedyś praktykanta,przyszedł do pracy na przyjecie lokomotywy.Pomocnik miał gościa do pomocy aż mu się gęba zaśmiała Wtedy PK. robiła drużyna trakcyjna Wyszedł z pod lokomotywy z lekka brudny.Na stacji zwrotnej przerwa dwugodzinna czyli utrzymanie czystości.Pracował z nami i zniknął potem widziałem go na warsztacie w biurze i przepadł .Gdzieś po dwu czy trzech latach.Ktoś puka do drzwi kabiny patrzę gościu przedstawia się pokazuję dokument i stwierdziłem że mam kontrolera trakcji przed sobą W trakcie jazdy pogadaliśmy i facet mówi ze przeszedł niezła szkołę .Mógłby się odegrać mógł ale tego nie zrobił
2011-03-11 12:45:24 Autor: zyga
---.quarto.pl
Spółki jeszcz nie ma a jest pani prezes czyste jaja
2011-03-11 16:43:41 Autor: paśaźer`
---.adsl.inetia.pl
Zyga cepie, a jak myślisz kto ją zorganizuje i uruchomi ?

No, nie wszystko zrobi nawet taki fizol jak ty:)
2011-03-11 20:10:24 Autor: lol
---.tktelekom.pl
@emeryt: fajnie samemu sobie wystawiac ocene - wyszkolilem i nie ma problemow, o tym to ty juz nie decydujesz - typowy zadufany w sobie motorniczy z ezt :P
2011-03-12 13:05:46 Autor: emeryt
---.abp.pl
Lol he he wyszło szydło z worka a żebyś wiedział kibelki też są na mojej liście ,nie wystawiam sobie oceny ja się po prostu chwalę ze po sobie zostawiłem jakiś ślad po tobie nawet smrodek się rozejdzie.Pozdrawiam
2011-03-14 21:14:36 Autor: lol
---.tktelekom.pl
emeryt @ aa co to za slad? taki sam jak moj smrodek nic po nim nie zostanie :)
2011-03-14 23:53:51 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
emeryt

W sprawie czasów \"utrzymania czystości\" na lokach (czytaj młodszy mikolski czytelniku: \"jechania\" ropą/szmatą/czyściwem całego zasyfionego smarami i kurzem podwozia oraz całego 16 metrowego pudła na drabinie - od góry do dołu - jakieś dwie godziny mega zapieprzu przy smrodzie ropy oraz kurzu/syfu/lepkiej mazi na podwoziu).

Sam tak byłem \"goniony\" jako młidy pomocnik kilkadziesiąt razy - tak wtedy było - czasem po całonocnej ciężkiej służbie w deszcz, kiedy człowiek padał, a musiał robić. Ale nigdy nie przyszło mi na myśl jakiekolwiek \"odgrywanie sie\" na kimkolwiek kiedykolwiek; po prostu to w tamtych czasach należało niejako do obowiązków młodszego maszynisty. Dodam: maszynownię też się czesto \"jechało\" szmatą i ropą.

Co innego jeśli chodzi o nerwicowów i świrowców - byli tacy wśród mechaników - z tym był problem o wiele wiekszy od \"jechania\" ropą pudła i podwozia (bywały sytuacje że z psycholem odmawiałem służby ze względu na zagrożenie jakie ten sprawiał), ale to były wyjątki - folklor taki...
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony