Partnerzy serwisu:

Rozbiórka linii 371 także na odcinku Nowa Sól – Żagań

Kasper Fiszer 31.08.2018 4,6k

Rozbiórka linii 371 także na odcinku Nowa Sól – Żagań
Przystanek Stara Kopernia na linii 371fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
Trwa fizyczna likwidacja linii 371 na odcinku zarządzanym dotychczas przez PKP PLK. Równolegle rozbiórkę swojego fragmentu prowadzi PKP SA. Do historii przechodzi więc cały ciąg od granicy województwa lubuskiego do Żagania. Ruch pasażerski był tam prowadzony do 1993 r.
Przed tygodniem informowaliśmy o prowadzeniu przez Polskie Koleje Państwowe SA prac rozbiórkowych na linii nr 371. Dziś ma zakończyć się fizyczna likwidacja toru pomiędzy granicą województw wielkopolskiego i lubuskiego a Nową Solą. Tam kończy się część linii, która dotychczas pozostawała w zarządzie PKP SA (spółka rozpoczęła już przekazywanie terenów pokolejowych miejscowemu starostwu powiatowemu).

PLK rozbierają swoje 40 kilometrów trasy

Prowadzone prace nie ograniczają się jednak do likwidacji tego fragmentu dawnego ciągu Wolsztyn – Nowa Sól – Żagań. – PKP Polskie Linie Kolejowe zarządzają odcinkiem między Nową Solą a Żaganiem. Nieczynny od 20 lat tor jest rozbierany – powiedział nam Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK. Ten zarządca argumentuje decyzję o ostatecznym demontażu toru tak samo jak PKP SA.

– W związku z brakiem zainteresowania przewoźników prowadzeniem przewozów po linii kolejowej Żagań – Wolsztyn oraz ze złym stanem infrastruktury w 2003 r. podjęto na wniosek samorządów decyzję o jej likwidacji – mówi przedstawiciel PKP PLK. – Zgodnie z przepisami poinformowano [o tym] ówczesne Ministerstwo Infrastruktury, które nie zgłosiło uwag – przypomina. Podobnie jak PKP SA, Polskie Linie Kolejowe nie wykluczają odbudowy trasy w przyszłości, jeśli pojawiłaby się taka potrzeba.

Także tu powstanie droga dla rowerów

– Zgodnie z podpisanym trójstronnym porozumieniem pomiędzy PKP SA, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz władzami powiatu nowosolskiego korytarz linii 371 zostanie zachowany oraz niemożliwe będzie zbycie przez samorząd tego terenu – tłumaczy nasz rozmówca. – Możliwy będzie jedynie [jego] powrót pod zarząd polskich kolei – wskazuje. Na razie na pasie ziemi, na którym wciąż leżą resztki toru, powstać ma droga pieszo-rowerowa.

Zbigniew Wolny informuje, że ruch pasażerski na linii nr 371 ustał w 1993 r., zaś pociągi towarowe kursowały jedynie przez cztery lata po likwidacji pociągów osobowych. Rozkład jazdy 1992 – 1993 przewidywał na odcinku Nowa Sól – Żagań dwie pary kursów w relacjach dalekobieżnych – do Poznania Głównego i Jeleniej Góry – a także jeden kurs relacji Żagań – Zielona Góra (tylko w jedną stronę). Czas przejazdu opisywanym 40-kilometrowym fragmentem linii oscylował wokół 70 minut.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony