Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 23.02.2017 ⚫
244


![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia6.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia1.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia2.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia3.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia4.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia5.jpg_60-60.jpg)
![Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia] Rosyjskie firmy intensywnie modernizują serbską sieć kolejową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Serbia7.jpg_60-60.jpg)
Rosjanie zakończyli modernizację 16-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Belgradu do Pančeva. Zainteresowanie Rosjan i Chińczyków kolejowymi inwestycjami na Bałkanach jest coraz większe.
RŻD International – infrastrukturalna spółka córka Rosyjskich Kolei, realizująca kontrakty poza krajem pochodzenia – oficjalnie zakończyła prace 10 lutego bieżącego roku, gdy Serbowie potwierdzili na piśmie odbiór linii. Prace trwały od marca 2014 roku.
Drugi tor i modernizacja linii za 90 milionów dolarów
Obejmowały modernizację istniejącego zelektryfikowanego toru, gdzie do 2014 obowiązywała prędkość 50 km/h dla pociągów pasażerskich i 30 km/h dla towarowych, oraz dobudowę drugiego toru wraz z jego elektryfikacją. Przebudowano i zmodernizowano układ torowy na dwóch stacjach, gdzie wybudowano także nowe perony, całkowicie zmodernizowano miejsca oczekiwania podróżnych Krnjača, Ovča, Sebeš i główną stację w Pančevie. Najtrudniejsza operacja dotyczyła budowy 242-metrowego mostu nad rzeką Tamiszą i innych obiektów inżynieryjnych nad mniejszymi ciekami wodnymi. Ponadto zbudowano nowe systemy sterowania ruchem kolejowym i nowe podstacje trakcyjne. Koszt wszystkich prac do 90 mln dolarów, czyli około 360 mln zł. Przebudowa została sfinansowana ze środku pochodzących z pożyczki z rosyjskich banków (85% wartości kontraktu) i środków budżetowych Serbii (15%).
Teraz pasażerskie pociągi między Belgradem a Pančevem pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe o 20 km/h wolniej. Dzięki dobudowie torów, przebudowie stacji i srk znacznie wzrośnie przepustowość i bezpieczeństwo na linii. Przebudowa ma pozwolić w przyszłości na reaktywację międzynarodowych pociągów Belgrad – Timisoara (Rumunia).
Rosjanie i Chińczycy aktywni na Bałkanach
Z końcem 2016 rosyjski producent Metrowagonmasz zakończył dostawę 27 wysokopodłogowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Zarówno dostawa tych pojazdów, jak i wspomniana wyżej modernizacja, jest efektem porozumienia gospodarczego, jakie Rosja zawarła z Serbią w 2013 i w 2014 roku. Pieniądze z rosyjskich pożyczek (łącznie to 800 mln dolarów) mają być wykorzystane na modernizację sieci kolejowej do 2023. Najbardziej ambitną inwestycją będzie modernizacja linii Belgrad – Budapeszt na odcinku Stara Pazowa – Nowy Sad. Na niektórych fragmentach tej magistrali pociągi mają pojechać z prędkością 200 km/h. Więcej o tych inwestycjach piszemy tutaj.
Także Chińczycy są mocno zainteresowani inwestycjami na Bałkanach, czego dowodem są zakupy taboru produkcji CRRC przez koleje macedońskie i spółki serbskie.
Drugi tor i modernizacja linii za 90 milionów dolarów
Obejmowały modernizację istniejącego zelektryfikowanego toru, gdzie do 2014 obowiązywała prędkość 50 km/h dla pociągów pasażerskich i 30 km/h dla towarowych, oraz dobudowę drugiego toru wraz z jego elektryfikacją. Przebudowano i zmodernizowano układ torowy na dwóch stacjach, gdzie wybudowano także nowe perony, całkowicie zmodernizowano miejsca oczekiwania podróżnych Krnjača, Ovča, Sebeš i główną stację w Pančevie. Najtrudniejsza operacja dotyczyła budowy 242-metrowego mostu nad rzeką Tamiszą i innych obiektów inżynieryjnych nad mniejszymi ciekami wodnymi. Ponadto zbudowano nowe systemy sterowania ruchem kolejowym i nowe podstacje trakcyjne. Koszt wszystkich prac do 90 mln dolarów, czyli około 360 mln zł. Przebudowa została sfinansowana ze środku pochodzących z pożyczki z rosyjskich banków (85% wartości kontraktu) i środków budżetowych Serbii (15%).
Teraz pasażerskie pociągi między Belgradem a Pančevem pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe o 20 km/h wolniej. Dzięki dobudowie torów, przebudowie stacji i srk znacznie wzrośnie przepustowość i bezpieczeństwo na linii. Przebudowa ma pozwolić w przyszłości na reaktywację międzynarodowych pociągów Belgrad – Timisoara (Rumunia).
Rosjanie i Chińczycy aktywni na Bałkanach
Z końcem 2016 rosyjski producent Metrowagonmasz zakończył dostawę 27 wysokopodłogowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Zarówno dostawa tych pojazdów, jak i wspomniana wyżej modernizacja, jest efektem porozumienia gospodarczego, jakie Rosja zawarła z Serbią w 2013 i w 2014 roku. Pieniądze z rosyjskich pożyczek (łącznie to 800 mln dolarów) mają być wykorzystane na modernizację sieci kolejowej do 2023. Najbardziej ambitną inwestycją będzie modernizacja linii Belgrad – Budapeszt na odcinku Stara Pazowa – Nowy Sad. Na niektórych fragmentach tej magistrali pociągi mają pojechać z prędkością 200 km/h. Więcej o tych inwestycjach piszemy tutaj.
Także Chińczycy są mocno zainteresowani inwestycjami na Bałkanach, czego dowodem są zakupy taboru produkcji CRRC przez koleje macedońskie i spółki serbskie.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |