Partnerzy serwisu:

Rośnie zainteresowanie inwestorów projektem Wrocław Świebodzki

PKP SA 01.03.2014 116

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-03-01 12:19:40 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
PKP powinno oddać ten dworzec razem z terenem na którym przez tyle lat nie potrafiło nic zrobić.
2014-03-01 14:27:34 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@życzliwy

To jest polskie przebudzenie interesu może zróbmy coś z tym na ciężkie czasy się przyda które nigdy nie były lekkimi :-)
2014-03-01 22:50:20 Autor: pasazerMMM
---.dynamic.mm.pl
Dlaczego żadnej współpracy nie było przy przebudowie węzła w Gdańsku-Wrzeszczu?? Po jednej stronie Galeria największa w Polsce Północnej z planami rozbudowy. Po drugiej drugi deweloper buduje wielkie osiedle i centrum handlowe z.. bezpośrednim zejsciem na peron SKM. SKM w ubiegłym roku od podstaw wybudowała nowy peron. PLK właśnie zabiera się za budowę nowego peronu i przebudowy istniejącego, które mają obsługiwać ruch dalekobiezny i powstającą kolej metropolitarną. Każdy z w/w inwestorów buduje na swoją modłę, w innym stylu, bez jakiejkolwiek integracji. Przy opisanej stacji znajduje się tzw dworzec, czyli komunistyczny parterowy barak, lekko odpudrowany przed Euro2012, wokół którego stoją liczne budy z kebabami i przyczepy z GSM serwisami. Tuż przed tym budynkiem jest pseudopętla autobusowa, ze szpetnymi wiatami. W jednej z gazet pojawiła się kiedyś wizualizacja nowego terminala przesiadkowego, łączącymi różne środki transportu, parkingi, centra obsługi i zadaszoną halę peronową, ale była to radosna twórczość wizjonerów. Nie było jakiejkolwiek dyskusji pomiędzy spółkami PKP, miastem, samorządem wojewódzkim i sąsiadującymi prywatnymi firmami-gigantami. Każdy zbudował/buduje coś na swoją modłę, a prowizoryczny dworzec (tzw kurnik)w centrum Trójmiasta nadal straszy jak na wiejskiej stacyjce. Nie pojmuję, jak można było tak zaprzepaścić szansę, zwłaszcza w kontekście prowadzonych/planowanych podobnych inwetstycji w kraju...
2014-03-02 00:12:03 Autor: SBL
---.dynamic.chello.pl
Zrobić coś ze Świebodzkim można owszem, ale sama jego modernizacja + modernizacja torów psy na budę się zda jeśli nie zostanie poprawione skomunikowanie dworca z różnymi częściami miasta Wrocław. (jak jest teraz niech sobie każdy sprawdzi sam) Po za tym aktualnie dworzec może przyjmować pociągi z 3 kierunków (Legnica,Wałbrzych,Głogów) i nic ponadto chyba że pojawią się zmiany w układzie torowym łącznicy 760...a na to się nie zanosi. Być może dobrym pomysłem byłoby zrobienie filii muzeum kolejowego z Jaworzyny Śląskiej (pociąg retro jako niezła atrakcja + bliskość rynku, panoramy itp...
2014-03-02 03:57:15 Autor: normalny
---.195.186.141
Czy możliwości BEZPOŚREDNIEJ jazdy z/do:

Legnicy, Lubina, Bolesławca, Węglińca, Zgorzelca, Lubania, Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Trutnova, Mezimesti, Świdnicy, Jaworzyny Śl., Szklarskiej Poręby, Harrachova, Jawora, Złotoryi, Żar, Żagania, Głogowa, Zielonej Góry, Leszna,

a przecież można również do:

Forst, Cottbus, Berlina, Drezna, Lipska, Monachium, Franfurtu n M. (Oder też jak najbardziej),

i do Setek innych miast


TO DUŻO CZY MAŁO???
2014-03-02 04:05:15 Autor: NORMALNY
---.195.186.141
No i przede wszystkim do LOTNISKA.

Świebodzki będzie głównym dworcem kolei regionalnej, która ucywilizuje komunikację kolejową w mieście i okolicy.

Samo połączenie z Nowym Dworem, Kuźnikami i Leśnicą umożliwia dostęp do kilkudziesięciu tysięcy potencjalnych podróżnych.


W ciągu najbliższych lat nastąpi prawdziwy postęp:

Udrożnienie Gądowa, otwarcie Świebodzkiego, przebudowa Grabiszyna, nowe przystanki FAT i Cmentarz Osobowicki,

Wrocław również kolejowo zacznie być europejskim miastem!
2014-03-02 11:30:53 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ normalny

Czy możliwości BEZPOŚREDNIEJ jazdy z/do:
Legnicy, Lubina, Bolesławca, Węglińca, Zgorzelca, Lubania, Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Trutnova, Mezimesti, Świdnicy, Jaworzyny Śl., Szklarskiej Poręby, Harrachova, Jawora, Złotoryi, Żar, Żagania, Głogowa, Zielonej Góry, Leszna,

a przecież można również do:

Forst, Cottbus, Berlina, Drezna, Lipska, Monachium, Franfurtu n M. (Oder też jak najbardziej),

i do Setek innych miast

TO DUŻO CZY MAŁO???

Mało, żałośnie mało, biorąc pod uwagę, że z Głównego także można dojechać do tych miejscowości i na dodatek do wielu, wielu innych. Kobierzyce, Sobótka, Strzelin, Ziębice, Henryków, Oława, Brzeg, Opole, Gliwice, Katowice itd, nie chce mi się dalej wymieniać, do tych miast i tysięcy innych miejscowości ze Świebodzkiego nie dojedziesz.

A rojenia, że kolejka na lotnisko powinna jeździć ze Świebodzkiego zamiast z Głównego to wyjątkowy przejaw głupoty. Przecież w ten sposób odgradzasz od lotniska pasażerów z Opola, Brzegu, Kłodzka, Oławy, Oleśnicy, Kluczborka i wielu innych, które z powodów geograficznych nie będą obsługiwane przez Świebodzki a ciążą do lotniska na Strachocinie.
2014-03-02 13:15:56 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Dworzec ten ma jak najbardziej sens dla kolejki aglomeracyjnej gdzie praktycznie nie wystąpi problem przesiadek.
2014-03-02 13:20:11 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Pociągi ze Świebodzkiego do Opola do Kłodzka przez główny mogą jeździć żeby wszystkich zadowolić.
Kilka pociągów w godzinach zainteresowania może jeździć.
2014-03-02 17:25:27 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ amigo

Nie może, nie ma takich torów.
2014-03-02 17:28:47 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@conen

Dworzec ten ma jak najbardziej sens dla kolejki aglomeracyjnej gdzie praktycznie nie wystąpi problem przesiadek.
--------------
nic podobnego. przesiadki jak najbardziej w kolei aglo wystepują.
2014-03-02 17:43:51 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@życzliwy

Maszynista przechodzi na na koniec składu i jedzie w stronę głównego.
Wiadomo gdzie musi przejść w którym miejscu szlaku kolejowego
2014-03-02 18:29:49 Autor: normalny
---.195.186.141
@życzliwy

Kto powiedział, że na lotnisko ma się jeździć tylko ze Świebodzkiego?

Połowa Dolnego Sląska dostępna z dworca Świebodzkiego to nie jest mało, zresztą o czym my piszemy, to nie jest plebiscyt, decyzja jest oczywista, dworzec powstanie, czy tego dyletanci chcą czy nie chcą.

Ni chce mi się na poziomie radzieckiej propagandy dyskutować.
2014-03-02 20:22:07 Autor: D.R.
---.dip0.t-ipconnect.de
Organizm miejski Wrocławia, jak tlenu potrzebuje tunelu średnicowego dla komunikacji zbiorowej.
I nieważne czy będzie to tramwaj czy SKM i czy za lat 10 czy 20 - już dziś nie wolno zapominać, że dysponujemy ogromnym "kapitałem" w postaci możliwości prowadzenia takiej budowy praktycznie bez konieczności ograniczeń komunikacyjnych w mieście ! Mam tu na myśli wolne przestrzenie, którymi "obdarzyła" nas historia - (niezabudowany JESZCZE pl. Społeczny czy właśnie puste tereny a raczej gigantyczne śmietnisko za Dworcem Świebodzkim) które są idealnymi lokalizacjami szybów startowych budowy tuneli.
Piszę to (od dawna) pod rozwagę wrocławskim "planistom" przestrzeni, zanim podejmą kolejne nieodwracalne decyzje! Po zabudowaniu pl.Społecznego czy terenów za Dworcem Świebodzkim(!) projekt ten będzie niewykonalny !
Nie zmarnujmy tej szansy!
2014-03-03 05:32:47 Autor: uetam
---.free.aero2.net.pl
@amigo:
Nie ma fizycznej mozliwosci przejazdu z dworca Swiebodzkiego na dworzec Glowny bez zmiany kierunku na Kuźnikach, Żernikach lub Zachodnim.
2014-03-03 11:02:11 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@uetam

Nie ma to wody na pustyni - wiem ,ze Świebodzki duzo może zmienic w sensie pozytywnym.
2014-03-04 10:49:58 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ D.R.

Organizm miejski Wrocławia, jak tlenu potrzebuje tunelu średnicowego dla komunikacji zbiorowej. I nieważne czy będzie to tramwaj czy SKM i czy za lat 10 czy 20 - już dziś nie wolno zapominać, że dysponujemy ogromnym "kapitałem" w postaci możliwości prowadzenia takiej budowy praktycznie bez konieczności ograniczeń komunikacyjnych w mieście ! Mam tu na myśli wolne przestrzenie,
którymi "obdarzyła" nas historia - (niezabudowany JESZCZE pl. Społeczny czy właśnie puste tereny a raczej gigantyczne śmietnisko za Dworcem Świebodzkim) które są idealnymi lokalizacjami szybów startowych budowy tuneli.
Piszę to (od dawna) pod rozwagę wrocławskim "planistom" przestrzeni, zanim podejmą kolejne nieodwracalne decyzje! Po zabudowaniu pl.Społecznego czy terenów za Dworcem Świebodzkim(!) projekt ten będzie niewykonalny ! Nie zmarnujmy tej szansy!
--------------------------
Hm, taki pomysł dłuższego tunelu w stylu tego pod pl. Dominikańskim jest możliwy (jeśli fosa nie przeszkodzi) do realizacji, ale nie dla komunikacji zbiorowej. Pomijając już gigantyczne koszty nie tyle tunelu, ile przystanków przy nim, to ludzie dzisiaj nie chcą zamieniać się w krety. Jest tendencja odwrotna, oddawania pieszym i komunikacji zbiorowej poziomu zerowego a tunele i estakady ewentualnie budować dla zmotoryzowanych. Pamiętaj, że przez obecność przystanków inny jest charakter ruchu indywidualnego, a inny zbiorowego.
2014-03-04 11:03:54 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post normalny:
"@życzliwy

Kto powiedział, że na lotnisko ma się jeździć tylko ze Świebodzkiego?

Połowa Dolnego Sląska dostępna z dworca Świebodzkiego to nie jest mało, zresztą o czym my piszemy, to nie jest plebiscyt, decyzja jest oczywista, dworzec powstanie, czy tego dyletanci chcą czy nie chcą.

Ni chce mi się na poziomie radzieckiej propagandy dyskutować."
Chcesz jeździć na lotnisko i z Głównego i Świebodzkiego? To jeszcze głupszy pomysł od obsługi tylko ze Świebodzkiego. Hehe, nie jesteś pierwszym takim geniuszem, obsługa Okęcia z centrum Warszawy odbywa się z dwóch dworców Centralnego i Śródmieścia. W efekcie pociągi, poza Służewiec jeżdżą puste, a znakomita większość chętnych na dojazd do lotniska transportem publicznym wybiera do tego celu autobus 175. To co miało w zamiarach projektantów za ogromne pieniądze odciążyć autobusy okazało kompletnym niewypałem. Warto o tym pamiętać wymyślając różne bolszewickie plany.
2014-03-04 12:06:51 Autor: D.R.
---.dip0.t-ipconnect.de
@życzliwy

Tendencja odwrotna...- powiadasz ? A taki np. City-Tunnel Leipzig, gdzie nawet kościół przesunęli ?
2014-03-04 12:13:54 Autor: D.R.
---.dip0.t-ipconnect.de
@życzliwy

WSZYSTKIE projekty, propozycje, rozważania i co tam jeszcze, dotyczące budowy niezbędnego we W-wiu SYSTEMU komunikacyjnego opartego na istniejącej infrastrukturze kolejowej- wskazują najsłabsze ogniwo, jakim jest brak dojazdu do ścisłego centrum.
Te same projekty jednogłośnie wskazują na konieczność budowy tunelu średnicowego, który włączy do systemu ścisłe centrum i tym samym stworzy najatrakcyjniejszy bo bezkolizyjny szkielet układu transportu miejskiego. Właśnie na tej naturalnej osi- przedłużeniu linii kolejowej na terenie obecnego targowiska powstałaby rampa. Proszę sobie wyobrazić perełkę architektury, jaką byłby zabytkowy budynek dworca z peronami przeniesionymi poniżej poziomu ulicy- w wykopie tuż przed wjazdem do tunelu.
Wszystkie znane mi projekty zgodnie kierują tunel w stronę Ronda Reagana
z trzema podziemnymi stacjami po drodze:

1) obsługująca Rynek (wyjście Świdnicka) oraz Operę+Centrum Muzyki (wyjście Świdnicka/Monopol)

2)Pl. Społeczny

3)Rondo Reagana.

Istnieją rożne warianty dalszego przebiegu w kierunku WW (przystanki: Hala/Zoo oraz Biskupin) i dalej po wyprowadzeniu na powierzchnie (S. Olimpijski?) i włączeniu po przejściu kanałów Odry w naziemne linie w stronę Psiego Pola i Strachocina.
Zbudowanie w przyszłości w kilku miejscach Wrocławia niezbędnych, (krótkich !) łącznic oraz stacji przesiadkowych na węzłach pozwoliłoby utworzyć optymalną sieć linii SKM czy - jak kto woli wrocławskiego metra.
Dla porównania: obecnie budowany w stolicy centralny odcinek II linii metra ma długość 6 km, na których zbudowanych zostanie 7 stacji. Zakładając, że pierwszy etap - od Świebodzkiego do Ronda Reagana to jakieś 3,5 km
z 3 stacjami podziemnymi, to biorąc pod uwagę podkreślany przeze mnie aspekt (owe wolne przestrzenie a więc "łatwość" budowy i co za tym idzie- mniejsze koszty) pozwoliłby na zbudowanie całego tunelu( w przedstawionym wyżej wariancie z 5 przystankami podziemnymi) za kwotę (wliczając środki europejskie) pewnie porównywalną z kosztami budowy wrocławskiego stadionu.
2014-03-04 20:35:54 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ życzliwy

Trafiłes -brawo- przyklad Berlina HB jak oddzielili ludków ( spaceruja miedzy HB a Raichstagiem i parkiem Tirgardem miedzy drzewami a ruch samochodowy pod ziemia.
2014-03-04 20:42:09 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
- bo miasto jest dla ludzi spacerujacych , rowerzystów -a drogi S i A dla samochodów- tez tam pieszy nie łazi.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony