Partnerzy serwisu:

Rośnie flota wagonów Switcher

KZN Bieżanów 04.06.2018 2,2k

arrow
arrow
Rośnie flota wagonów Switcher
Fot. KZN Bieżanów
Rośnie flota wagonów Switcher
Rośnie flota wagonów Switcher
Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” rozbudowują możliwości przewozu rozjazdów w blokach. W maju br. odebrane zostały kolejne trzy wagony Switcher, a w najbliższych miesiącach powstaną następne trzy.
Tym samym w 2018 roku flota KZN „Bieżanów” składająca się z tych specjalistycznych wagonów będzie liczyła przynajmniej 10 wagonów. W tym 2 wagony Switcher+ wyposażone dodatkowo w dźwigi hydrauliczne, umożliwiające rozładunek bloków rozjazdowych transportowanych zarówno na nich samych jak i na wagonach bezdźwigowych, z długą platformą. – Dzięki tak rozbudowanej flocie, będziemy w stanie utworzyć pociąg mogący transportować jednorazowo trzy rozjazdy o promieniu r=1200 fabrycznie zmontowane w blokach. Taką właśnie realizację mamy zaplanowaną już na sierpień w ramach realizacji projektu Włoszczowa Północ – mówi Magdalena Kamińska, dyrektor ds. techniki i jakości, odpowiedzialna w KZN-ie za projekt Switcher.

Znaczące inwestycje w specjalistyczny system Switcher są wyrazem zaufania KZN „Bieżanów” wobec deklaracji zarządcy sieci kolejowej, gospodarza procesu inwestycyjnego w ramach Krajowego Programu Kolejowego. – Mając na uwadze jakość początkową konstrukcji rozjazdowych oraz ich żywotność, chcemy wierzyć w deklaracje zarządu PKP PLK o tym, że w 2018 tak transportowanych w ten sposób będzie ok. 20 proc., a w kolejnym roku 30 proc. rozjazdów w ramach prac modernizacyjnych na sieci kolejowej – dodaje Magdalena Kamińska.

Same wagony Switcher to część wielomilionowego programu inwestycyjnego realizowanego przez spółkę KZN „Bieżanów”. By zaspokoić rosnący popyt, krakowska spółka inwestuje w nowe maszyny, które pojawiły się i będą się pojawiać w najbliższym okresie na halach produkcyjnych, bocznicy i placach magazynowych; a także w obiekty, hale i infrastrukturę transportową zakładu. Równolegle KZN znacząco zwiększa zatrudnienie. Podstawą takiej polityki jest bardzo dobra kondycja finansowa spółki. - W naszych wynikach dostrzec można wyraźnie, że II kwartał ub. roku był przełomowy dla branży. Od tego momentu w przepływach finansowych spółki widzimy zmianę tendencji – mówi Barbara Król, członek zarządu, dyrektor finansowy KZN „Bieżanów” – Przełożyło się to na wynik całego roku 2017, w którym zanotowaliśmy ponad 102 mln złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 20 procentowy wzrost w stosunku do roku 2016. Sam zysk netto w 2017 r. zbliżył się do 6 mln złotych, podczas gdy w poprzedzającym go okresie osiągnął niespełna 3,5 mln - dodaje Król.

Dobra kondycja przedsiębiorstwa potwierdza się również w 2018 roku – tylko w pierwszych czterech miesiącach, czyli od stycznia do kwietnia br., KZN „Bieżanów” wypracował przychody ze sprzedaży i zyski w wysokości zbliżonej do połowy tych z roku ubiegłego. – Dzięki zdrowemu bilansowi spółki realizujemy program inwestycyjny, którego celem jest elastyczne zaspokajanie potrzeb krajowych i zagranicznych, w tym kluczowego dla nas rynku niemieckiego, w perspektywie najbliższych 5-10 lat. – podkreśla dyrektor Król – Nie przejadamy zysków, lecz je inwestujemy. Na zmianę koniunktury zareagowaliśmy z odpowiednim wyprzedzeniem, działaniami zwiększającymi nasze możliwości – dodaje dyrektor finansowa KZN Bieżanów.

W kontekście rozbudowywania potencjału produkcyjnego spółki cieszy fakt, że kreatorzy rynku – ministerstwo infrastruktury i narodowy zarządca sieci kolejowej – starają się uniknąć błędów przeszłości i już planować inwestycje na okres po 2023 roku. – Jeśli faktycznie uda się przygotować projekty inwestycyjne i zapewnić im finansowanie, to jest szansa na wydłużenie o kolejnych 5-7 lat polityki stymulującej rozwój transportu szynowego w kraju. To zaś tworzy realną perspektywę znaczącej rozbudowy potencjału branży związanej z infrastrukturą szynową – akcentuje główna finansistka KZN-u. – Dla podmiotu, który przeznacza ponad połowę zysków na działania B+R i inwestycje, taka stabilizacja sektora, oznacza szybsze wdrażanie i komercjalizowanie technologicznych nowinek takich jak Switcher oraz wzrost konkurencyjności również w międzynarodowej skali – dodaje Barbara Król.

Stabilizacja rynku inwestycyjnego i utrzymaniowego daje również wieloletnie perspektywy efektywnego wykorzystania wagonów do przewozu rozjazdów w blokach i trwałe upowszechnienie takiej technologii zabudowy tych konstrukcji. – Liczymy, że do zakontraktowanych lub będących w zaawansowanej fazie negocjacji realizacji na 2018 rok, przy użyciu floty Switcher, w lokalizacjach takich jak Włoszczowa Północ, Czarnca, Nowa Sarzyna, Szczecin Gumieńce, Krzeszowice czy post. odg. Kozioł, dołączać będą szybko kolejne planowane zarówno na rok bieżący jak i następne lata – podsumowuje Magdalena Kamińska.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
KZN Bieżanów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony