Partnerzy serwisu:

Rosną udziały Lotos Kolej w rynku przewozowym

inf. pras. 21.09.2020 70

Rosną udziały Lotos Kolej w rynku przewozowym
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Spółka Lotos Kolej wzmocniła swoją pozycję na rynku przewozowym. Jak podkreśla gdański przewoźnik, udziały w rynku za ostatnie miesiące są jednymi z najwyższych w historii.
Zdaniem przewoźnika, sytuację związaną z COVID-19 odczuł zarówno krajowy, jak i międzynarodowy rynek przepływu towarów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, praca przewozowa spadła aż o 12,93% względem analogicznego okresu w odniesieniu do roku ubiegłego. Spółka Lotos Kolej odnotowała spadek na poziomie 3,43%. Ten wynik przełożył się na zwiększony udział w rynku. Usługi przewozowe dla klientów były realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami. W miejsce kontraktów, które zostały zawieszone z powodu lockdownu (przykładem może być znaczne zmniejszenie w tym okresie zapotrzebowania na transport produktów ropopochodnych, a w szczególności paliwa Jet A-1 używanego przez branżę lotniczą), spółka pozyskała nowe zlecenia przewozowe. Każdy realizowany transport nabrał szczególnego znaczenia, a pracownicy z należytą starannością wykonywali swoje obowiązki służbowe – pisze Lotos Kolej.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez UTK, w 2020 roku w okresie styczeń–lipiec, zwiększyła swój udział w rynku pod względem pracy przewozowej z 9,49% do 10,53%. – Skuteczność podjętych działań miała szczególne przełożenie na wynik osiągnięty w maju, kiedy spółka przewiozła 11,47% towarów na krajowym rynku, co jest drugim najlepszym miesiącem pod względem udziałów w historii Lotos Kolej – podkreśla spółka.
– Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całego przemysłu i była sprawdzianem dla wielu firm. Wygrali ci, którzy potrafili szybko dostosować się do nowej sytuacji i pracować efektywnie. Przykładem jest spółka Lotos Kolej, drugi największy kolejowy przewoźnik w Polsce, która w tym trudnym okresie potrafiła zwiększyć swój udział w rynku – mówi Paweł Jan Majewski, prezes Grupy Lotos cytowany w komunikacie.

– Lotos Kolej to marka wypracowana od lat. Elastycznie dostosowujemy się do potrzeb rynkowych, co w konsekwencji procentuje dobrymi wynikami. Statystyki nie są dla nas najważniejsze, jednak potwierdzają efektywnie wykonywaną pracę. Dzięki wprowadzonym działaniom zapobiegawczym oraz dobrym relacjom biznesowym, potrafiliśmy nawet w najtrudniejszym okresie przewieźć wysoki wolumen towarów i osiągnąć satysfakcjonujący wynik finansowy – tłumaczy Anatol Kupryciuk, prezes spółki. Jak dodaje, wdrożono program antykryzysowy uwzględniający również ochronę miejsc pracy, dzięki czemu w spółce nie doszło do redukcji etatów. Założony plan zatrudnienia jest realizowany. W najbliższym czasie rozpocznie się kurs na stanowisko manewrowego, którego adepci zasilą zasoby kadrowe spółki. – Pomimo mniejszego zapotrzebowania na transport paliw i produktów ropopochodnych w okresie pandemii, udział Lotos Kolej w krajowym rynku przewozów wzrasta. Wszelkie działania zarządcze mają na celu konsekwentny rozwój spółki, w której niezwykle istotną rolę pełnią nasi pracownicy – podkreśla Jaromir Falandysz, wiceprezes Lotos Kolej.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wyniki przewozowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony