Partnerzy serwisu:

Rosjanie kupują nowe ezt własnej produkcji

Michał Szymajda 18.10.2018 4k

Rosjanie kupują nowe ezt własnej produkcji
EP3DFot. Transmaszholding
Trzy fabrycznie nowe elektryczne zespoły trakcyjne EP3D rozpoczęły służbę w Kraju Nadmorskim, którego stolicą jest Władywostok, położony na końcu rozpoczynającej się w Moskwie Kolei Transsyberyjskiej. Pojazdów EP3D, wypierających konstrukcje pamiętające Związek Radziecki, jest coraz więcej.
Nowe elektryczne pojazdy zostały wyprodukowane przez DMZ, który jest elementem kolejowego giganta Transmaszholding. Testowane były od 2016 roku a po uzyskaniu potrzebnych certyfikatów zaczęły być oferowane RŻD. Blisko 100 procent komponentów w pojazdach wyprodukowano w Rosji.

Elektryczne zespoły trakcyjne oferowane są w cztero-, sześcio- lub w ośmiowagonowych zestawach. Układ drzwi, wózków (obecnie zostały zmodernizowane), wysokość podłogi a także materiał, z którego zbudowano pojazd (stal konstrukcyjna) nie uległ zmianie od czasu produkcji elektrycznych pociągów w Ryskiej Fabryce Wagonów, która budowała je dla całego Związku Radzieckiego. Nowoczesny jest natomiast osprzęt elektryczny, zupełnie inne jest czoło pojazdu spełniające wyśrubowane normy zderzeniowe, a więc i kabina. Pojawiły się wygodne siedzenia, system informacji pasażerskiej, szczelne przejścia międzywagonowe, nowoczesne toalety, znacznie lepsze wykończenie oraz wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. We wszystkich drzwiach pojazdu są stopnie, ale pojawiły się także windy dla wózków inwalidzkich.
 
Producent tak zbudował pojazd, by możliwa była jego eksploatacja w zakresie temperatur od -50 do +50 stopni C. Mają być tańsze w eksploatacji o 20 do nawet 50% w stosunku do starych ryskich wagonów, a okres ich życia określono na 40 lat.

Wcześniej DMZ otrzymało już zamówienie na 5 4-wagonowych EP3D od JSC Wołga – Wiatka, obsługującej regionalne pociągi w okolicach Wołgogradu. W realizacji jest też zamówienie na 28 kolejnych pociągów dla RŻD. Pierwszym użytkownikiem EP3D były jednak Koleje Kazachskie, które czterech takich ezt używają do realizacji połączeń międzymiastowych z Astany. Pociągi te mają na pokładzie bar i są lepiej wyposażone od swoich rosyjskich odpowiedników.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony