Partnerzy serwisu:

Rosja: Prąd powietrza wytworzony przez pociąg przyczyną tragedii

jp, Rynek Kolejowy, 29 października 2010 29.10.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2010-10-29 11:57:29 Autor: eurostar
---.aster.pl
Jeśli to był Sokół, to w takim razie nie był skład \"Velaro\", tylko ta ich jednostka na 200 km/h, chyba że coś się zmieniło
2010-10-29 13:26:43 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Na wszelkich filmach w necie \"Sapsan\" trąbi jak oszalały przed stacjami. Może ten gość nie \"słyszał\", a może przechodził przez tory, co tam jest powszechne - i co też widać na tych filmach, niezależnie czy pociąg jedzie 40 czy 200 km/h przez stację. Zasadniczo powinno sie odsunąć od takiego pociągu przynajmniej na 2 metry, jeśli się stoi na peronie.

eurostar

Ty z jakiej planety przeleciałeś ? :-) Ĺťe nie wiesz co jeździ po torach u Ruskich.
2010-10-29 14:19:23 Autor: eurostar
---.aster.pl
Robert - nie wiadomo do końca czy jest tu mowa o \"Sapsanie\", sokoro napisano \"Sokół\". Przecież oprócz sapsanów mają dwie jednostki swojej roboty - jedną z nich jest \"Sokół\"
2010-10-29 15:06:40 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Sapsan to sokół właśnie :-) Sokół Wędrowny właściwie - najszybszy na Ziemi:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sok%C3%B3%C5%82_w%C4%99drowny
2010-10-29 15:17:22 Autor:
---.adsl.inetia.pl
Ten to był na pewno Sokół. widziałem go w Berlinie. Kolejarz
2010-10-29 15:39:42 Autor: Gierek
---.acn.waw.pl

Gierek
Za głupotę trzeba płacić, skoro ktoś nie wie, że nie można stać blisko krawędzi jak nadjeżdża pociąg, to niech płaci nza głupotę.
2010-10-29 21:40:22 Autor: JSB
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A skąd wiesz jak blisko stał? Ja jak stoję na linii, na peronie, to czuje mijającą mnie Mazovię. Poza tym nie wiesz czy trąbił czy nie. Jeśli chciałbyś aby każdego zabijać za głupotę, to sorry, traktujesz mniej mądrych niż ty jako podludzi, to nie jest mile widziane. Nie znasz dokładnie zdarzenia, nie oceniaj.

Przecież i tak wiadomo że to była wina tego człowieka, nawet jeśli nie była.
2010-10-30 01:11:45 Autor: gonzo
---.icpnet.pl
Prędkość zabija. Przecież nie tak dawno był podobny wypadek w Polsce w Kole. Dziewczyna odprowadzała swojego chłopaka na pociąg osobowy. Byli tak sobą zajęci, że nie zauważyli że znaleźli się za białą linią. Przejeżdzający pociąg pośpieszny wyrzucił chłopaka w powietrze, że ten zginoł a dziewczyna uległa poważnym obrażeniom. Pewnikiem ten w Rosji stał za białą linią o ile tam takie są.
2010-10-30 05:22:40 Autor: Bolek2
---.hsd1.fl.comcast.net
Bartłomiej Przemysław (jeśli pomyliłem kolejnośc imion, to przepraszam) - taki znawca, a nie wie, że Sokół nigdy nawet nie wszedł do liniowej służby? ER200 też zostały wycofane wraz z pojawieniem się Sapsanów.

Co do wypadku - koleś siedział sobie beztrosko na krawędzi peronu, zakładająć, że za chwile przyjedzie elektryczka, a tu akurat nadjechał Sapsan.... Szkoda, że autor artykułu nie wspomniał o tym - choć i tak dobrze, że winą nie obarczono premiera Putina, jak to szmatławe polskie media maja w zwyczaju czynić.
2010-10-30 09:10:53 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bolek2: znów nakrzyczał szef na zmywaku? czy wizy nie chcą przedłużyć?
2010-10-30 17:52:07 Autor: umbra
---.dynamic.gprs.plus.pl
R.W. Sokół a Sapsan to dwa różne pociągi.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D0%B4_%D0%A1%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB-250
http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsan
2010-10-31 21:08:46 Autor: eurostar
---.aster.pl
No to jak znawcy ? Sapsan i Sokół to jedno czy nie :-))
2010-11-01 07:41:34 Autor: Bolek2
---.hsd1.fl.comcast.net
Na wizach to tu przyjeżdżają zmywać naczynia twoi pobratymcy. Rezydenci nie musżą mieć jakichś tam wiz :-) Ale co ty, zakompleksiony polaczku spod Parzęczewa, możesz o tym wiedzieć...
2010-11-01 13:25:36 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
umbra i eurostar

No dobra: \"Sokół Wędrowny\", może tak być? Ĺťaden inni sokół nie jeździł (planowo) i nie jeździ po rosyjskich torach - po co więc te jałowe spory? Co do siedzenia na krawędzie peronu, to czysta głupota - widziałem takie obrazki także u nas na liniach 160 km/h. Czy wtedy też mamusia i tatuś zaskarży przewoźnika? Już nie powiem i nie zapytam, czy w rozwleczonych szczątkach zbadano poziom promili - bo może rzeczywiście gość był trzeźwy...?

Poza tym dzięki za linka, poczytałem o eksperymentalnym Sokole. Pomijam już kwestię \"dizajnu\" zewnętrznego, bo o gustach się ponoć nie dyskutuje. Co ciekawe, dość dużo tych błędów wyszło w czasie testów, jak na ponad 60 najlepszych firm zajmujących się m.in. technologią kosmiczną czy łodziami podwodnymi. Ciekawostką jest, że zrobili pudło z aluminiowego korpusu.

Ale - tak do innych - to dowodzi, że budowa pociągu choćby \"tylko\" na 250 km/h, stanowi ZUPEŁNIE inne wyzwanie technologiczne od budowy składów na 160 km/h. Niektórym się wydaje, że wystarczy wstawić mocniejsze silniki i już... nie ma że boli - to nie takie proste. Stąd twierdzę, że zanim ambitni polscy producenci zaczną składać pociągi na 250 i 300 km/h, to NAJPIERW muszą się nauczyć składać perfekcyjnie pociągi na 160 km/h i ewentulanie 200 km/h.

Innym błędem Rosjan było chyba postawienie wszystkiego na swoją \"kosmiczną\" technologię - bez wspierania się \"zachodem\" - i wyszło jak wyszło, bo inaczej wyjść nie mogło (badnia nad haj spidem na Zachodzie trwały kilkadziesiąt lat!)

Stąd świetnie że mamy kupić sprawdzone New Pendolina Alstomu (250 km/h dla wszystkich napięć), a nie jakieś eksperymentalne \"coś\" z Pesy czy Newagu. Warto pamiętać, że takie Pendolina mogą sobie również smigać 250 km/h na Ygreku czy jego fragmentach w początkowym etapie budowy (nie mówiąc o CMK).
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony