Partnerzy serwisu:

Rosja myśli o alternatywnych korytarzach transportowych względem Brześcia

Witold Urbanowicz 13.06.2016 0

Rosja myśli o alternatywnych korytarzach transportowych względem Brześcia
fot. Neu-Zwei, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Pomimo napiętej sytuacji i sankcji, Rosja myśli o stworzeniu dodatkowych korytarzy transportowych do Europy. – Kolej ma ogromny potencjał, który pozostaje wciąż nie w pełni wykorzystany. Myślimy o tym, co można zrobić, by zwiększyć przewozy towarów. Musimy też dostosować się do tego, co dzieje się na świecie – przekonuje Aleksiej Cydenow, wiceminister transportu Rosji.
Przewozy towarowe wciąż pozostają ważną częścią rosyjskiej sieci kolejowej. – W tej chwili Koleje Rosyjskie realizują bezprecedensowy program inwestycyjny. Kolej ma ogromny potencjał, który pozostaje wciąż nie w pełni wykorzystany. Myślimy o tym, co można zrobić, by zwiększyć przewozy towarów. Musimy też dostosować się do tego, co dzieje się na świecie – biznes szuka nowych rynków – wskazywał na konferencji „1520 Strategiczne partnerstwo” Aleksiej Cydenow, wiceminister transportu Rosji. Dlatego też dużo mówi się o rozwoju korytarzy w kierunku Chin, a także – w porozumieniu z Iranem i Azerbejdżanem – z południa na północ.

Aby zwiększyć przepustowość rosyjskiej sieci kolejowej, realizowany jest np. projekt „TransSyb w ciągu 7 dni”, który zakłada skrócenie czasu przewozu towarów i kontenerów pomiędzy wschodnimi portami a zachodnią granicą Rosji. Inny projekt to obejście Bajkału.

Zdaniem Ministerstwa bardzo perspektywiczny jest korytarz z Zachodnich Chin, przez Kazachstan, do Murmańska. – Transport towarów z Chin do Nowego Jorku za pomocą tego korytarza jest trzy razy szybszy niż z wykorzystaniem poprzedniej trasy, przez kanał panamski – podkreśla Cydenow.

Rosja myśli też o rozwoju korytarzy w kierunku Europy. – Bardzo dobre wyniki osiągamy, jeżeli chodzi o przewozy towarowe z Chin i Kazachstanu do Europy Zachodniej przez Brześć. Myślimy też o dodatkowych, alternatywnych korytarzach dla zwiększenia konkurencyjności i zwiększenia przewozów, dających dostęp do Europy Południowej – mówi Aleksiej Cydenow. Korytarz, o którym mówi teraz Rosja, to wyjście na Morze Czarne w miejscowości Taman w rejonie cieśniny Kerczeńskiej. W tym roku powinna też zakończyć się budowa i przebudowa tras prowadzących w stronę Bałtyku. – Kończymy odejście od istniejącej linii Sankt Petersburg – Helsinki – mówi Cydenow.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony