Partnerzy serwisu:

Rok na studium dla Nadodrzanki

jm, Rynek Kolejowy 03.07.2014 149

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-07-03 16:52:41 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
jak będzie oceniana ta "wartość techniczna" i dlaczego ustanowiono tak długi czas na wykonanie projektu? Czyżby dłużej wykonywane projekty miały być lepsze?
2014-07-03 17:13:02 Autor: Chłop z kilofem
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dopóki nie będzie się po prostu wymieniać podkładów i szyn i podbijać, dopóty banda darmozjadów będzie robić studia przedwstępne projektów i inne żałosne wypociny, a miliardy będą szły na kolej i efektów nie będzie żadnych.
2014-07-03 17:39:24 Autor: kris kross
---.140.132.222
Tak na chlopski rozum: po kiego wuja studium wykonalnosci? Toz to kolejne setki tysiakow pln.
PLK pozyskuje ekspertyze czy poradzi sobie z wykonaniem swojego wlasnego zadania jakim jest utrzymanie infry? Pytam powaznie ...
Dzieki z gory za wtajemniczenie ...
Krzysiek
2014-07-03 17:39:55 Autor: dominQ92
---.adsl.inetia.pl
Tylko jestem ciekawy po co moderna na całej trasie. Przecież Od Bytomia do Czerwieńska jest zrobiona, dalej aż do Szczecina jest odcinkami przebudowana, albo w najbliższym czasie to zrobią, Wrocław - Rudna Miasto też nie tak dawno było robione (z wyjątkiem odcinku Księgnice - Brzeg Dolny), tak więc zostało tylko Rudna - Głogów zrobić i będzie przyzwoita jakość trasy alternatywnej do trasy przez Poznań, która od Wrocławia jest rozkopana, przez Ostrów przepustowość leci na łeb, a w najbliższym czasie planowane jest rozkopanie Poznań - Szczecin.
2014-07-03 19:13:37 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tadeusz Rozporkiewicz - Odejść to Ty musisz stąd... ;p Odrzanka jest jedną z najważniejszych linii kolejowych w kraju i właśnie przez takich baranów jak Ty nie jeżdżą nią pociągi dalekobieżne. Jakoś w latach dawniejszych mogły tą linią jeździć takie pociągi jak Czcibór, nocny Kraków-Berlin, Pirat. I co? Były to jedne z najbardziej frekwencyjnych pociągów dalekobieżnych. Odrzanka jest najkrótszą drogą z Wrocławia do Szczecina. No ale cóż... Jak wam w głowie tylko magistrale a linie typu odrzanka według was powinny pójść do zaorania to nie dziwota, że są teraz takie efekty i ogólny urok kolei pasażerskiej.
2014-07-03 19:39:10 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Moderna na 160 pasażerskie i 120 towarowe, nacisk osi 221 kN? Ertms?
2014-07-03 20:15:46 Autor: tjakuszewicz
---.gorzow.mm.pl
@xenomorf - hehe. byłoby zacnie :)

A że w zasadzie ruch pasażerski jest na nadodrzance mały to wina tylko i wyłącznie jej stanu technicznego. Do wymienionych wyżej składów, które kiedyś tą linią jeździły trzeba by dorzucić jeszcze dawnego Wikinga no i EC Wawel. Miejmy nadzieję, że gdy remont / modernizacja się zakończy to i pojawi się sensowniejsza oferta ze strony przewoźników.
2014-07-03 21:00:37 Autor: zsk
---.53-178-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be
Przecież PLK już raz zrobiła SW dla tej linii! Co się z tym stało? Na co wydano te miliony euro? Ba nawet już uzyskano DŚU z której nie skorzystano? kto zdecydował że to wszystko pójdzie do śmieci?

PLK do dziś się chwali tymi osiągnięciami, poniżej linki możliwe, że z tym studium za dwa lata zrobi sie to samo...

Może redakcja się tym zainteresuje??

http://m.youtube.com/watch?v=RW9PKH-jVSk

http://www.plk-inwestycje.pl/inwestycje/fundusz-spojnosci/fs-2006pl16cpa001/

Szczegóły w temacie na skyscrapercity: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=72269263&postcount=1
2014-07-03 23:52:33 Autor: BvL
---.internetdsl.tpnet.pl
Odrzanka nie jest ważnym szlakiem dla transportu pasażerów, bo ktoś kiedyś zadecydował że na remonty tej linii nie zostanie wydany żaden grosz! Brygady utrzymujące linię w należytym porządku uszczuplono z kilkudziesięciu do KILKU osób na odcinku Głogów - Wrocław. Ważność tej linii skończyła się w 1997 roku po powodzi 1000-lecia, a to co nie zniszczyła woda zniszczyły pociągi towarowe tzw. "bomby" o masie ponad 3200 ton w ilości kilkudziesięciu na dobę. Fundusze na remont wykorzystywano na jedynej i słusznej trasie przez Poznań - wprowadzono wówczas 140 km/h za Wrocławiem w kierunku Rawicza. Do roku 2006 zapomniano o magistrali Nadodrzańskiej, pod koniec ub. wieku z powodu bardzo niskich prędkości wycofano EC Bem, EC Wawel, P Czcibór, P Wiking, P nocny Kraków - Berlin, P dzienny do Berlina, P nocny Zielona Góra - Warszawa który od lat 70 kursował przez Głogów pojechał przez Poznań jako łącznik do Szczecinianina. Od wspomnianego roku 2006 w wolnym tempie stan linii ulega poprawie, na dzień dzisiejszy panuje rozkwit prac remontowych: tak wiele jeszcze nigdy na tej linii nie remontowano. Przyszedł kres na TLK Ślązak łączący od półwiecza ziemię lubuską z GOPem. Kto jeszcze odważy się powiedzieć błędne stwierdzenie, że modernizacja tej linii jest błędem bo DZISIAJ nic tam nie jezdzi?!?!
2014-07-04 00:25:05 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Wiceminister Klepacki przeczytał DI do SRT do 2020??!
Szacun :D.
2014-07-04 06:16:53 Autor: Nie lubię TOR
---.xdsl.centertel.pl
"Kongres Infrastruktury Polskiej 2014 odbędzie się w ICE Kraków"

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.

To już jest chore... Wyłączcie komentarze dla wszystkich artykułów.
2014-07-04 11:44:56 Autor: dar-ku
---.11.52.74
Ile to już razy od 2006 r ogłaszano wstępnych, przedwstępnych i o temu podobnych nazwach przetargów na opracowanie studium wykonalności dla tej linii. Wydano ogromne pieniądze na papierkowa robotę a czas jazdy na odcinku Zielona Góra - Wrocław jest dalej prawie 2 razy dłuższy niż Deutsche Reichsban w 1941( 2 godziny) przy obecnym czasie jazdy 3:20. A wydano wiele dziesiątków milionów zł na rozwój biurwy.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony