Partnerzy serwisu:

Roboty na linii 281 także w rejonie Więcborka

Kasper Fiszer 04.07.2018 1

Roboty na linii 281 także w rejonie Więcborka
Dworzec kolejowy w Więcborkufot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
PKP PLK wykonały prace remontowe na niespełna 30-kilometrowym fragmencie linii 281, który wykorzystywany jest obecnie głównie przez pociągi towarowe z przekroczoną skrajnią. Aktualnie nie ma żadnych planów wznowienia tam ruchu pasażerskiego. Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego nie wskazuje także na dalsze potrzeby inwestycyjne dotyczące ciągu Nakło nad Notecią – Chojnice.
Ostatnio wznowiony został ruch pasażerski na środkowym odcinku przeszło 300-kilometrowej linii nr 281 pomiędzy Jarocinem a Gnieznem. Prace remontowe realizowane były także na innych fragmentach ciągu biegnącego z Oleśnicy do Chojnic. Roboty infrastrukturalne – oczywiście w mniejszym zakresie – prowadzono niedawno na północnej części opisywanej linii.

Podkłady wymienione, ale pociągi wciąż kursują rzadko

– PKP Polskie Linie Kolejowe na linii kolejowej nr 281 na trasie Więcbork – Obkas wymieniły podkłady i dokonały mechanicznego oczyszczanie podsypki tłuczniowej – potwierdza Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP PLK. Przedstawicielka zarządcy infrastruktury przyznaje przy tym, że stopień wykorzystania linii jest na tym odcinku niewielki. – Trasa jest używana, jednak rzadko, głównie przez pociągi towarowe z przekroczoną skrajnią przewożące ładunki o większych gabarytach – wskazuje.

W najbliższym czasie liczba kursów uruchamianych na 27-kilometrowym wyremontowanym odcinku najprawdopodobniej nie ulegnie znacznemu zwiększeniu. Nie pojawią się tam też pociągi osobowe. – Zarówno ze strony Urzędu Marszałkowskiego [Województwa Kujawsko-Pomorskiego], jak i przewoźników nie mamy sygnałów o planowanym wznowieniu przewozów pasażerskich – usłyszeliśmy bowiem od naszej rozmówczyni.

PKP PLK pytają o inwestycje niezbędne w kolejnej perspektywie budżetowej UE

Magdalena Janus informuje także, że rozpoczęły się już przygotowania zarządcy infrastruktury do kolejnego okresu budżetowego UE 2021 – 2027. – Prowadzone są prace planistyczne. W ramach konsultacji dotyczących planowania projektów inwestycyjnych PLK spółka m.in. wysłała do ponad 400 instytucji (samorządów, przewoźników, różnych stowarzyszeń) zapytania, jakie są najpilniejsze potrzeby inwestycyjne. Celem konsultacji było uzyskanie od interesariuszy propozycji projektów inwestycyjnych oraz informacji na temat długoterminowych planów rozwoju w celu możliwie najlepszego dopasowania przyszłych inwestycji spółki do potrzeb transportowych zainteresowanych. Każda propozycja zostanie szczegółowo przeanalizowana – zapewnia.

– Zakładanym efektem prowadzonych prac będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach, których realizacja jest kluczowa i w przyszłości może się przyczynić do zwiększenia liczby pasażerów i ładunków. W ramach przygotowań do tych analiz Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego nie zgłaszał propozycji prac na linii kolejowej 281 na odcinku Nakło nad Notecią – Więcbork – Obkas – Chojnice – dodaje.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony