Rezygnacja z KDP podzieliła PO
Wprost/RK ⚫ 16.12.2011 ⚫
83
Archiwum RK
Komentarze:
2011-12-16 08:39:19 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
z PISU wzieły się PJN i SP
a teraz z PO chyba weźmie się POlska dużych prędkości - PDP
a teraz z PO chyba weźmie się POlska dużych prędkości - PDP
2011-12-16 08:56:49 Autor: august
---.ip.netia.com.pl
W Polsce zarejestrowanych jest ok. 80 tys. (sic!!!) samochodowych firm transportowych. Lobby dla budowy i modernizacji dróg jest olbrzymie. Czy znajdzie się ktoś odważny i \"zabierze\" środki finansowe z dróg na kolej? Bo tylko tak można zabezpieczyć wkład krajowy. Od protestów eurodeputowanych środków finansowych nie przybędzie. Kiedyś pisałem, że zanim rozbudzi się apetyty i wyobraźnię społeczną na KDP należy sporządzić montaż finansowy dla tego przedsiewzięcia inwestycyjnego, nawet grubo przybliżony i określić w miarę realne terminy wdrożenia. To nie wina rządu, że pseudo doradcy przedstawili wizję budowy KDP bez pokrycia finansowego faszerując społeczeństwo czarnym PR. Studia, konferencje, Centra Zarządzania, zespoły i co? Kilkaset mln zł, jak nie więcej, poszło. A nie można było, tak jak na początku robić stosownych opracowań na bazie wydziału KDP w biurze strategii Centrali PLK. Modernizacja i rewitalizacja 12 tys. km linii nie może być odkładana na później. Tego oczekują pasażerowie i kontrahenci zarówno we Wrocławiu jak i w Wilkołazie, tego oczekują przewoźnicy! Modernizacja i rewitalizacja za stosowne środki a nie za miliardy jest konieczna, należy tylko zweryfikować zakresy robót sporządzane na wyrost. W międzyczasie należy pracować realnie dla KDP. Szybka kolej jest rzeczywiście potrzebna i niezbędna ale powiązana z siecią europejską. Na obecne czasy możliwość finansowania widzę albo wg \"srebrnego FIDIC\" projektuj, zbuduj i eksploatuj, albo poprzez PPP. A że kolej to biznes swiadczy o tym ilość operatorów na rynku polskim pomimo tak trudnych uwarunkowań.
2011-12-16 09:07:51 Autor: zyga2
---.xdsl.centertel.pl
Do wszystkich mieszkańców Łodzi.
Przecież po skończeniu modernizacji Skierniewice-Warszawa czas jazdy pociągu Łódź-Warszawa ma wynieść 65minut. Czyli 1 godzina i 5 minut.
Po chu.. Wam KDP?
Przecież po skończeniu modernizacji Skierniewice-Warszawa czas jazdy pociągu Łódź-Warszawa ma wynieść 65minut. Czyli 1 godzina i 5 minut.
Po chu.. Wam KDP?
2011-12-16 09:25:14 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@zyga2
Po ch... się wypowiadasz. czy uważasz, że każde miasto w Polsce powinno mieć tylko sprawne połączenia do Warszawy. Niestety na niej się świat nie kończy. Nie wszyscy wszędzie muszą jeździć przez Warszawę.
KDP jest potrzebne całemu krajowi, nikt nie mói, że tylko Łodzi. Pomyśl zanim coś jeszcze napiszesz
Po ch... się wypowiadasz. czy uważasz, że każde miasto w Polsce powinno mieć tylko sprawne połączenia do Warszawy. Niestety na niej się świat nie kończy. Nie wszyscy wszędzie muszą jeździć przez Warszawę.
KDP jest potrzebne całemu krajowi, nikt nie mói, że tylko Łodzi. Pomyśl zanim coś jeszcze napiszesz
2011-12-16 09:35:16 Autor: Przemek
---.214.0.21
@zyga 2 Zgadzam się z tobą w 100 procentach. Polski nie stać na wywalenie 30 mld zł na inwestycję która zwróci się za 50 lat. Za te pieniądze można zmodernizować 1000 km torów. Najpierw zmodernizujmy obecną infrastrukturę a potem budujmy KDP. Mam nadzieję że minister Nowak nie ugnie się w tej sprawie.
2011-12-16 09:47:27 Autor: bozia oczekujący
---.range81-157.btcentralplus.com
zyga2
Warszawa to nie wszystko...
Minister Nowka chce zrobić z siebie wielkiego modernizatora... Proszę bardzo! Prawie każda wylotówka z Łodzi, (oprócz na Warszawę..) jest w opłakanym stanie (Łódź - Zgierz - Kutno, Łódź - Ostrów - Wrocław, Łódź Kaliska - Olechów - Gałkówek- Tomaszów Maz - wylot na CMK/Radom).
Warszawa to nie wszystko...
Minister Nowka chce zrobić z siebie wielkiego modernizatora... Proszę bardzo! Prawie każda wylotówka z Łodzi, (oprócz na Warszawę..) jest w opłakanym stanie (Łódź - Zgierz - Kutno, Łódź - Ostrów - Wrocław, Łódź Kaliska - Olechów - Gałkówek- Tomaszów Maz - wylot na CMK/Radom).
2011-12-16 10:03:41 Autor: sss
---.tktelekom.pl
Dla Ministra Nowaka i jego pseudo-ekspertów z wiadomo jakiej firmy doradczej ważne jest tylko połączenie północ - południe. Ekspert z Krakowa, Minister z Gdańska, a po drodze jest Warszawa. Reszta kraju to dla nich zadupie.
2011-12-16 10:04:26 Autor: sss
---.tktelekom.pl
Najlepiej jak CMK i linię Warszawa - Gdańsk wepchnąć wszystkie pociągi z całej Polski. Będzie taki tłok, że prędkość spadnie do 60 km/h.
2011-12-16 10:16:28 Autor: timi
---.play-internet.pl
\"Najlepiej jak CMK i linię Warszawa - Gdańsk wepchnąć wszystkie pociągi z całej Polski. Będzie taki tłok, że prędkość spadnie do 60 km/h.\"
Kali ukrasc-dobrze,Kalemu ukrasc-zle
Poza tym Lodz to nie reszta kraju
Kali ukrasc-dobrze,Kalemu ukrasc-zle
Poza tym Lodz to nie reszta kraju
2011-12-16 10:25:20 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@timi
Ty myśleć nawet nie jak Kali. Nie pisałem tylko o Łodzi. jeżeli uważasz, że poza Warszawą, Gdańskiem, Krakowem i Katowicami w kraju nie nic innego to chyba masz problemy ze wzrokiem, a przede wszystkim rozumem. Ponadto powiedz co i komu ktoś ukradł. rzucasz bezpodstawne oskarżenia.
Ty myśleć nawet nie jak Kali. Nie pisałem tylko o Łodzi. jeżeli uważasz, że poza Warszawą, Gdańskiem, Krakowem i Katowicami w kraju nie nic innego to chyba masz problemy ze wzrokiem, a przede wszystkim rozumem. Ponadto powiedz co i komu ktoś ukradł. rzucasz bezpodstawne oskarżenia.
2011-12-16 10:26:11 Autor: kryniczanin
---.146.116.245.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
\"czy uważasz, że każde miasto w Polsce powinno mieć tylko sprawne połączenia do Warszawy.\"
Tak się składa że w Polsce są bardzo duże miasta nie mające nawet połączenia z Warszawą a co dopiero sprawnego połączenia.
Legnica, Grudziądz, Elbląg
A miast 50-100tyś mieszkańców jest jeszcze więcej
Tak się składa że w Polsce są bardzo duże miasta nie mające nawet połączenia z Warszawą a co dopiero sprawnego połączenia.
Legnica, Grudziądz, Elbląg
A miast 50-100tyś mieszkańców jest jeszcze więcej
2011-12-16 10:27:32 Autor: kryniczanin
---.146.116.245.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
...Jastrzębie Zdrój, Bytom, Chorzów...
2011-12-16 10:29:01 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@kryniczanin
Zgadzam się w tej kwestii. I dlatego potrzebna jest nie tylko rewitalizacja, ale i rozwój sieci pozwalający na odpowiednie skomunikowanie miast między nimi, a nie tylko z Warszawą.
Zgadzam się w tej kwestii. I dlatego potrzebna jest nie tylko rewitalizacja, ale i rozwój sieci pozwalający na odpowiednie skomunikowanie miast między nimi, a nie tylko z Warszawą.
2011-12-16 10:30:42 Autor: kryniczanin
---.182.211.126.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Do Jastrzębia potrzebna jest odbudowa praktycznie od podstaw. I tu powinny iść pieniądze a nie na cuda.
2011-12-16 10:36:25 Autor: kryniczanin
---.182.215.113.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
A lista miast dawnych wojewódzkich bez stałych połączeń do Warszawy chociaż jest bardziej niż przerażająca.
Elbląg, Krosno, Legnica, Łomża, Nowy Sącz, Ostrołęka, Tarnobrzeg, Zamość.
Los Płocka, Chełmu, Piły może być taki sam.
Elbląg, Krosno, Legnica, Łomża, Nowy Sącz, Ostrołęka, Tarnobrzeg, Zamość.
Los Płocka, Chełmu, Piły może być taki sam.
2011-12-16 10:37:31 Autor: sss
---.tktelekom.pl
\\\"Do Jastrzębia potrzebna jest odbudowa praktycznie od podstaw. I tu powinny iść pieniądze a nie na cuda\\\"
Takich miejsc jest wiele. Pieniądze należy rozdysponować rozsądnie, ale z uwzględnieniem także rozwoju sieci. Dlaczego nikt nie krzyczał i nie krzyczy, że rozwijamy drogi ekspresowe i autostrady. Sieć kolejową też należy rozbudowywać i to szybko. Powtarzam jeszcze raz, same rewitalizacje nie przybliżą nas do Europy.
Takich miejsc jest wiele. Pieniądze należy rozdysponować rozsądnie, ale z uwzględnieniem także rozwoju sieci. Dlaczego nikt nie krzyczał i nie krzyczy, że rozwijamy drogi ekspresowe i autostrady. Sieć kolejową też należy rozbudowywać i to szybko. Powtarzam jeszcze raz, same rewitalizacje nie przybliżą nas do Europy.
2011-12-16 10:45:46 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
@kryniczanin
Wymieniasz tutaj miasta bez połączeń do Warszawy, a kto tutaj jest winny? PKP IC! Stan torów w wymienionych przez Ciebie miastach, pozwala na uruchomienie pociągów dalekobieżnych. Czyli kogo wina? PKP IC...
PRy też są bez winny,
Wymieniasz tutaj miasta bez połączeń do Warszawy, a kto tutaj jest winny? PKP IC! Stan torów w wymienionych przez Ciebie miastach, pozwala na uruchomienie pociągów dalekobieżnych. Czyli kogo wina? PKP IC...
PRy też są bez winny,
2011-12-16 11:03:50 Autor: Cisc
---.111.166.137
W Polsce politycy nauczyli się szastać publicznym groszem na prawo i lewo - bo nikt dotąd nie dał im po łapach. Jak grosza zabraknie, to podniesie się podatki, zajuma pieniądze z OFE albo zastosuje się kreatywną księgowość, by pokazać, że można kolejne miliardy utopić w błocie.
W podobny sposób postępowały kraje na zachodzie i obudziły się z ręką w nocniku.
Jak lobby łódzkiemu marzy się KDP, niech zorganizują te nędzne 30 mld i ruszają z budową na własny rachunek a potem niech organizują kolejne miliardy na utrzymanie deficytowej linii.
Grabarczyka powinno się publicznie wychłostać za wywalenie milionów na bajki o lotach w kosmos, potem rozliczyć i puścić w skarpetkach - ale gościu zamiast zniknąć nam z oczu najpierw dostaje kwiatki, potem posadkę wicemarszałka. Teraz w kuluarach majstruje lobby by przywrócić do życia swoje chore plany.
Codziennie dojeżdżam kilkadziesiąt kilometrów do pracy i z powrotem, chcę normalnie wyjść z domu z myślą, że o godzinie x pociąg przyjedzie a o godzinie y dowiezie mnie na miejsce i to w ludzkich warunkach, o komforcie nie marzę.
Co dostaję w tej chwili? Otóż stając na peronie nie wiem, o której pociąg przyjedzie (czy wogóle przyjedzie), nie wiem czy uda mi się wcisnąć do przepełnionego wagonu i nie wiem, kiedy ugniecony jak w bydlęcym wagonie dotrę na miejsce. W ostatnich dniach mieliśmy plagę pękających szyn, niezależnie od pogody. Ludzi oczekujących na peronie nikt nawet nie ma zamiaru poinformować, dlaczego od prawie godziny nie ma oczekiwanego pociągu. Tych stojących w ścisku w wagonach nikt nie ma zamiaru poinformować, dlaczego pociąg stoi bezczynnie w szczerym polu.
I gdzie to się dzieje? W aglomeracji warszawskiej, która ma w tej chwili ponoć najnowocześniejszy tabor i najlepsze szyny. Strach pomyśleć, co się dzieje w innych miejscach.
Możecie sobie marzyć o KDP (łódzcy posłowie, eurodepotowani i maniacy bardzo szybkich kolei), bo marzy Wam się przejażdżka od święta wypasionym TGV. A innych dojeżdżających przez kolejne dni do pracy i klnących na całe to towarzystwo w PKP macie gdzieś głęboko w poważaniu.
Panie ministrze Nowak, niech łódzkie lobby sobie szczeka, a Pan rób swoje. Jeżeli plany przywrócenia kolei zwykłym Polakom się udadzą, zyska Pan wdzięczność milionów i niewdzięczność egoistycznej, małej grupki.
Niech Pan zmaże z kolei piętno i bajzel, jakie pozostawił po sobie Pana partyjny kolega Grabarz Grabarczyk. Powodzenia.
W podobny sposób postępowały kraje na zachodzie i obudziły się z ręką w nocniku.
Jak lobby łódzkiemu marzy się KDP, niech zorganizują te nędzne 30 mld i ruszają z budową na własny rachunek a potem niech organizują kolejne miliardy na utrzymanie deficytowej linii.
Grabarczyka powinno się publicznie wychłostać za wywalenie milionów na bajki o lotach w kosmos, potem rozliczyć i puścić w skarpetkach - ale gościu zamiast zniknąć nam z oczu najpierw dostaje kwiatki, potem posadkę wicemarszałka. Teraz w kuluarach majstruje lobby by przywrócić do życia swoje chore plany.
Codziennie dojeżdżam kilkadziesiąt kilometrów do pracy i z powrotem, chcę normalnie wyjść z domu z myślą, że o godzinie x pociąg przyjedzie a o godzinie y dowiezie mnie na miejsce i to w ludzkich warunkach, o komforcie nie marzę.
Co dostaję w tej chwili? Otóż stając na peronie nie wiem, o której pociąg przyjedzie (czy wogóle przyjedzie), nie wiem czy uda mi się wcisnąć do przepełnionego wagonu i nie wiem, kiedy ugniecony jak w bydlęcym wagonie dotrę na miejsce. W ostatnich dniach mieliśmy plagę pękających szyn, niezależnie od pogody. Ludzi oczekujących na peronie nikt nawet nie ma zamiaru poinformować, dlaczego od prawie godziny nie ma oczekiwanego pociągu. Tych stojących w ścisku w wagonach nikt nie ma zamiaru poinformować, dlaczego pociąg stoi bezczynnie w szczerym polu.
I gdzie to się dzieje? W aglomeracji warszawskiej, która ma w tej chwili ponoć najnowocześniejszy tabor i najlepsze szyny. Strach pomyśleć, co się dzieje w innych miejscach.
Możecie sobie marzyć o KDP (łódzcy posłowie, eurodepotowani i maniacy bardzo szybkich kolei), bo marzy Wam się przejażdżka od święta wypasionym TGV. A innych dojeżdżających przez kolejne dni do pracy i klnących na całe to towarzystwo w PKP macie gdzieś głęboko w poważaniu.
Panie ministrze Nowak, niech łódzkie lobby sobie szczeka, a Pan rób swoje. Jeżeli plany przywrócenia kolei zwykłym Polakom się udadzą, zyska Pan wdzięczność milionów i niewdzięczność egoistycznej, małej grupki.
Niech Pan zmaże z kolei piętno i bajzel, jakie pozostawił po sobie Pana partyjny kolega Grabarz Grabarczyk. Powodzenia.
2011-12-16 11:04:25 Autor: kryniczanin
---.180.232.141.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@sss
Trzeba rozwijać ale budując np. łącznice a nie kosmodromy.
@Bozia
Oj nie. Brak jest wizji zrównowaźonego rowzoju czyli np. z Łodzi co godzinę ale z Elbląga raz na dobę. Należy zabrać tym co mają proporcjonalnie za dużo w stosunku do potrzeb.
Trzeba rozwijać ale budując np. łącznice a nie kosmodromy.
@Bozia
Oj nie. Brak jest wizji zrównowaźonego rowzoju czyli np. z Łodzi co godzinę ale z Elbląga raz na dobę. Należy zabrać tym co mają proporcjonalnie za dużo w stosunku do potrzeb.
2011-12-16 11:12:16 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@kryniczanin
Budować to trzeba sieć, a nie protezy. te są bowiem tylko produktem zastępczym.
@Cisc
Nikt nie mówi o tym, aby nie rewitalizować obecnej sieci. Ale także trzeba ją rozbudowywać. Trzeba pogodzić potrzeby ludzi dojeżdżających do pracy i innych, którym potrzebne są połączenia szybkie.
Jeżeli Pan Minister tego nie rozumie, to jakim cudem znalazł się na tym stanowisku.
Budować to trzeba sieć, a nie protezy. te są bowiem tylko produktem zastępczym.
@Cisc
Nikt nie mówi o tym, aby nie rewitalizować obecnej sieci. Ale także trzeba ją rozbudowywać. Trzeba pogodzić potrzeby ludzi dojeżdżających do pracy i innych, którym potrzebne są połączenia szybkie.
Jeżeli Pan Minister tego nie rozumie, to jakim cudem znalazł się na tym stanowisku.
2011-12-16 11:13:22 Autor: MR
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@bozia - jeśli uważasz, że stan torowiska na liniach kolejowych wychodzących z Ostrołęki, czy Łomży pozwala na uruchomienie pociągów dalekobieżnych, to jesteś w błędzie.
* Ostrołęka - Łapy - tu trzeba na odcinku Ostrołęka - Śniadowo wymienić wszystko - szyny są zjechane na maksa, nie wiem, jakim cudem jeżdżą tamtędy zdawki (do Śniadowa i Łomży), podkłady drewniane gniją, tłuczeń też by się przydał. Reszta trasy (odcinek Śniadowo - Łapy) jest ok, myślę, że spokojnie można tam pojechać 60-80km/h.
* Ostrołęka - Tłuszcz - tu linia ma być modernizowana, także nie będę się rozpisywać.
* Ostrołęka - Szczytno - odcinek Wielbark - Szczytno jest wyremontowany, odcinek Chorzele - Wielbark jest na podkładach betonowych, jednak zarośnięty, odcinek Grabowo - Chorzele ma się najgorzej. Podkłady drewniane, koniecznie do wymiany, rolę tłucznia pełni tam otoczak rzeczny, tor na odcinku Jastrząbka - Chorzele ma braki w torowisku (najczęściej brak pojedynczych szyn, jednak za Jastrząbką w stronę Parciak jest odcinek ok. 60m, gdzie nie ma obu szyn, prawdopodobnie odcięte palnikiem). Odcinek Grabowo - Jastrząbka jest kompletny, da się przejechać drezyną.
To nie wszystkie linie, ale chyba widać, że nie każda z nich nadaje się dla pociągów dalekobieżnych czy regio, może po rewitalce, ale nie w obecnym stanie.
* Ostrołęka - Łapy - tu trzeba na odcinku Ostrołęka - Śniadowo wymienić wszystko - szyny są zjechane na maksa, nie wiem, jakim cudem jeżdżą tamtędy zdawki (do Śniadowa i Łomży), podkłady drewniane gniją, tłuczeń też by się przydał. Reszta trasy (odcinek Śniadowo - Łapy) jest ok, myślę, że spokojnie można tam pojechać 60-80km/h.
* Ostrołęka - Tłuszcz - tu linia ma być modernizowana, także nie będę się rozpisywać.
* Ostrołęka - Szczytno - odcinek Wielbark - Szczytno jest wyremontowany, odcinek Chorzele - Wielbark jest na podkładach betonowych, jednak zarośnięty, odcinek Grabowo - Chorzele ma się najgorzej. Podkłady drewniane, koniecznie do wymiany, rolę tłucznia pełni tam otoczak rzeczny, tor na odcinku Jastrząbka - Chorzele ma braki w torowisku (najczęściej brak pojedynczych szyn, jednak za Jastrząbką w stronę Parciak jest odcinek ok. 60m, gdzie nie ma obu szyn, prawdopodobnie odcięte palnikiem). Odcinek Grabowo - Jastrząbka jest kompletny, da się przejechać drezyną.
To nie wszystkie linie, ale chyba widać, że nie każda z nich nadaje się dla pociągów dalekobieżnych czy regio, może po rewitalce, ale nie w obecnym stanie.
2011-12-16 11:14:03 Autor: kryniczanin
---.146.2.125.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@sss
Oglądnij narzuconą przez Aliantów RFN konstytucję. Miała być dwa - trzy lata. Prowizorki i protezy są najlepsze i najbardziej trwałe.
Oglądnij narzuconą przez Aliantów RFN konstytucję. Miała być dwa - trzy lata. Prowizorki i protezy są najlepsze i najbardziej trwałe.
2011-12-16 11:16:28 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@kryniczanin
To wybij sobie zęby i wstaw protezę
To wybij sobie zęby i wstaw protezę
2011-12-16 11:19:37 Autor: kryniczanin
---.182.28.0.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Wolę mleczaki:p
2011-12-16 11:27:12 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@kryniczanin
Musiałbyś się jeszcze raz urodzić. tylko kto chciałby Cię ponownie spłodzić?
Musiałbyś się jeszcze raz urodzić. tylko kto chciałby Cię ponownie spłodzić?
2011-12-16 11:38:44 Autor: kryniczanin
---.147.14.105.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
sss
Nie ma konieczności. Mogę się sklonować.
Nie ma konieczności. Mogę się sklonować.
2011-12-16 11:40:24 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Najlepsze jest to, że minister zamroził KDP, a o protezie nic nie wiadomo... Będzie tak, że KDP nie będzie, protezy nie będzie i Stolica-Wrocław nadal 6-7 godziny...
2011-12-16 11:45:02 Autor: kryniczanin
---.147.8.169.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Bozia już nie przesadzaj. Nawet jak nie będzie protezy to 5h z Wrocławiem jest już blisko bo Poznań - Wrocław łatają.
A Proteza będzie mówię wam to.
A Proteza będzie mówię wam to.
2011-12-16 12:06:45 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Panie Nowak rób pan swoje i nie słuchaj pan sfrustrowanych i roszczeniowych oszołomów.
Ma Pan poparcie znacznej wiekszosci co do decyzji nt rezygnacji z KDP i zapowiedzia modernizacji-rewitalizacji obecnej sieci. Nie ulegaj Pan naciskom ignorantom.
Ma Pan poparcie znacznej wiekszosci co do decyzji nt rezygnacji z KDP i zapowiedzia modernizacji-rewitalizacji obecnej sieci. Nie ulegaj Pan naciskom ignorantom.
2011-12-16 12:08:47 Autor: ejże
---.toya.net.pl
\"Nawet jak nie będzie protezy to 5h z Wrocławiem jest już blisko bo Poznań - Wrocław łatają.
A Proteza będzie mówię wam to.\"
5 godzin w stosunku do 3 godziny LEGALNEJ jazdy S8, A1 i A2 sprawi, że pociągami będą jeździć tłumy. Konieczna będzie..... przedsprzedaż (hihihihihihihi)
Proteza i jej cudowne 3:40 wykreuje zaś popyt na góra 4-5 par pociągów dziennie. W porównaniu z liczbą kursów do Łodzi, Poznania, Katowic, Krakowa, a nawet Gdańska - mizeria i brak dochodów!
A Proteza będzie mówię wam to.\"
5 godzin w stosunku do 3 godziny LEGALNEJ jazdy S8, A1 i A2 sprawi, że pociągami będą jeździć tłumy. Konieczna będzie..... przedsprzedaż (hihihihihihihi)
Proteza i jej cudowne 3:40 wykreuje zaś popyt na góra 4-5 par pociągów dziennie. W porównaniu z liczbą kursów do Łodzi, Poznania, Katowic, Krakowa, a nawet Gdańska - mizeria i brak dochodów!
2011-12-16 12:09:55 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@ Przemek
Nie 1000 km torów do zmodernizowania, a ok. 3000 km. W przypadku odtworzeniówki wystarczy na całą podstawową sieć w kraju czyli 14-15 tys. km.
Nie 1000 km torów do zmodernizowania, a ok. 3000 km. W przypadku odtworzeniówki wystarczy na całą podstawową sieć w kraju czyli 14-15 tys. km.
2011-12-16 12:23:01 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@bozia @ejże
Nie 6-7h, ani nawet 5h, a niecałe 4h. Czasy jazdy Warszawa-Poznań 2h 25\', a Poznań -Wrocław 1h 15\'(po trwającej obecnie modernizacji). A 3h 43\' z postojem w Poznaniu to na pewno szybciej niż drogą (3h to można jechać w środku nocy zyskując 100 pkt na fotoradarach) i niedużo dłużej niż samolotem z dojazdami (2,5h-3h). Nawet po budowie S5 czas jazdy A2 i S5 wyniesie ok. 4 h.
Nie 6-7h, ani nawet 5h, a niecałe 4h. Czasy jazdy Warszawa-Poznań 2h 25\', a Poznań -Wrocław 1h 15\'(po trwającej obecnie modernizacji). A 3h 43\' z postojem w Poznaniu to na pewno szybciej niż drogą (3h to można jechać w środku nocy zyskując 100 pkt na fotoradarach) i niedużo dłużej niż samolotem z dojazdami (2,5h-3h). Nawet po budowie S5 czas jazdy A2 i S5 wyniesie ok. 4 h.
2011-12-16 12:32:08 Autor: kryniczanin
---.146.29.179.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Ejże
Proteza i jej cudowne 3:40 wykreuje zaś popyt na góra 4-5 par pociągów dziennie.
Takt 2 godzinny czyli na początek bardzo sensowny. Pooglądaj sobie jak wyglądały początki na CMK i Wawa - Poznań z taktem.
@Staszek Biega
Ja mówię o czasie w najbliższej przyszłości podczas prac a nie po zakończeniu.
Proteza i jej cudowne 3:40 wykreuje zaś popyt na góra 4-5 par pociągów dziennie.
Takt 2 godzinny czyli na początek bardzo sensowny. Pooglądaj sobie jak wyglądały początki na CMK i Wawa - Poznań z taktem.
@Staszek Biega
Ja mówię o czasie w najbliższej przyszłości podczas prac a nie po zakończeniu.
2011-12-16 12:33:18 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,10826972,W_PO_buntuja_sie_przeciwko_pomyslowi_Slawomira_Nowaka.html?lokale=wroclaw&v=1&obxx=10826972#opinions
Polecam szczególnie komentarze pod tym artykułem. Ludzie zaczynaja kumać o co w tym wszystkim chodzi i nie daja sie nabrac na ta KaDePowska propagande wiadomego lobby.
A i rozhisteryzowanej garstki oszołomów z miasta upadłych fabryk tam nie brakuje :)
Polecam szczególnie komentarze pod tym artykułem. Ludzie zaczynaja kumać o co w tym wszystkim chodzi i nie daja sie nabrac na ta KaDePowska propagande wiadomego lobby.
A i rozhisteryzowanej garstki oszołomów z miasta upadłych fabryk tam nie brakuje :)
2011-12-16 12:35:07 Autor: MieszkamNaDworcu
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Zastanawiam się nad czymś zupełnie innym - ile warte jest dla mnie skrócenie podróży z Poznania do Warszawy o pół godziny. O ile połączenia z Wrocławia to skandal, to w Poznaniu tak źle nie jest - 2,5h Leszkiem to całkiem przyzwoity wynik. Dodatkowy kłopot w tym ,że bardziej potrzebne są mi sprawne połączenia z Wrocławiem, Szczecinem, Berlinem i Krakowem, a nie z Warszawą - tu KDP niewiele rozwiązuje. Nooo - chyba, że zafundujemy sobie kolejne Włoszczowy.
Teraz z drugiej strony - co będzie jak na linię E20 wjedzie więcej pociągów towarowych i poznańskich aglomeracyjnych. Przecież to właśnie te pociągi stanowią, albo za chwilę będą stanowiły o ograniczeniu przepustowości. Może rzeczywiście KDP to rozsądne rozwiązanie zamiast rozbudowy E20 do 4 torów. Tak, czy inaczej jedno z tych dwóch rozwiązań jest nieuniknione.
Teraz z drugiej strony - co będzie jak na linię E20 wjedzie więcej pociągów towarowych i poznańskich aglomeracyjnych. Przecież to właśnie te pociągi stanowią, albo za chwilę będą stanowiły o ograniczeniu przepustowości. Może rzeczywiście KDP to rozsądne rozwiązanie zamiast rozbudowy E20 do 4 torów. Tak, czy inaczej jedno z tych dwóch rozwiązań jest nieuniknione.
2011-12-16 12:42:23 Autor: kryniczanin
---.146.52.132.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Jakub
Bardzo ciekawe! Jakieś 95% do 5%
Bardzo ciekawe! Jakieś 95% do 5%
2011-12-16 12:44:53 Autor: kryniczanin
---.182.142.116.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
A teraz pytanie za 100 punktów
Czy gdziekolwiek w Europie budowano KDP czyli 4 segment hafasa przez miasto (kluczowe w projekcie!) które jest w stanie zapełnić góra 10% trzywagonowego składu z 3 segmentu hafasa (Ostatni Ex startujący z Łodzi - Błękitna Fala).
Czy gdziekolwiek w Europie budowano KDP czyli 4 segment hafasa przez miasto (kluczowe w projekcie!) które jest w stanie zapełnić góra 10% trzywagonowego składu z 3 segmentu hafasa (Ostatni Ex startujący z Łodzi - Błękitna Fala).
2011-12-16 12:48:17 Autor: kryniczanin
---.182.152.95.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Teraz z drugiej strony - co będzie jak na linię E20 wjedzie więcej pociągów towarowych i poznańskich aglomeracyjnych. Przecież to właśnie te pociągi stanowią, albo za chwilę będą stanowiły o ograniczeniu przepustowości.
Puszczać je przez Łódź, Ostrów lub Toruń, Inowrocław.
Puszczać je przez Łódź, Ostrów lub Toruń, Inowrocław.
2011-12-16 13:04:08 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
\"A teraz pytanie za 100 punktów
Czy gdziekolwiek w Europie budowano KDP czyli 4 segment hafasa przez miasto (kluczowe w projekcie!) które jest w stanie zapełnić góra 10% trzywagonowego składu z 3 segmentu hafasa (Ostatni Ex startujący z Łodzi - Błękitna Fala).\"
Tylko i wyłacznie w Polsce w okresie urzedowania przy korycie lokalnych roszczeniowców z tegoz miasta/regionu :)
Czy gdziekolwiek w Europie budowano KDP czyli 4 segment hafasa przez miasto (kluczowe w projekcie!) które jest w stanie zapełnić góra 10% trzywagonowego składu z 3 segmentu hafasa (Ostatni Ex startujący z Łodzi - Błękitna Fala).\"
Tylko i wyłacznie w Polsce w okresie urzedowania przy korycie lokalnych roszczeniowców z tegoz miasta/regionu :)
2011-12-16 13:04:26 Autor: MieszkamNaDworcu
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@kryniczanin
Pewnie masz rację, że jest to możliwe - myślę o bruttach. Nie wiem dokładnie jak to jest, ale E20 chyba jest jakimś korytarzem unijnym. Poza tym nie bardzo wyobrażam sobie entuzjazm spedytorów wożących wahadła zapełnione Audi lub BMW, które będą się tłukły się gdzieś po bocznych torach. Jest tego mnóstwo. MieszkamNaDworcu proszę rozumieć dosłownie - E20 mam pod oknem i nic mnie bardziej nie wkurza niż Lotosowe cysterny z płaskostopiem. Jadący 160km/h kurier to żadna uciążliwość. Dlatego drażnią mnie przepychanki maleńkich gmin próbujących, na intencję KDP ugrać dla siebie ile się tylko da. Najczęściej jest tak, że ludzie nie wiedzą o czym mówią i pociąg dużej prędkości widzieli tylko na YouTube. Tu w pełni zgadzam się z Robertem Wyszyńskim.
Co do pociągów aglo - nie da się ich puścić inną trasą. Gniezno, Swarzędz, czy inne Oborniki są tam, gdzie są i nikt ich nie przeniesie, żeby odciążyć linie.
Pewnie masz rację, że jest to możliwe - myślę o bruttach. Nie wiem dokładnie jak to jest, ale E20 chyba jest jakimś korytarzem unijnym. Poza tym nie bardzo wyobrażam sobie entuzjazm spedytorów wożących wahadła zapełnione Audi lub BMW, które będą się tłukły się gdzieś po bocznych torach. Jest tego mnóstwo. MieszkamNaDworcu proszę rozumieć dosłownie - E20 mam pod oknem i nic mnie bardziej nie wkurza niż Lotosowe cysterny z płaskostopiem. Jadący 160km/h kurier to żadna uciążliwość. Dlatego drażnią mnie przepychanki maleńkich gmin próbujących, na intencję KDP ugrać dla siebie ile się tylko da. Najczęściej jest tak, że ludzie nie wiedzą o czym mówią i pociąg dużej prędkości widzieli tylko na YouTube. Tu w pełni zgadzam się z Robertem Wyszyńskim.
Co do pociągów aglo - nie da się ich puścić inną trasą. Gniezno, Swarzędz, czy inne Oborniki są tam, gdzie są i nikt ich nie przeniesie, żeby odciążyć linie.
2011-12-16 13:09:35 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@Staszek Biega: nie można. Średnia prędkość na pustej drodze wcale nie jest najwyższa ;)
2011-12-16 13:14:12 Autor: kryniczanin
---.181.124.119.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
To jest E20. A pociągi aglo z Konina mają świetne wyprzedzanie we Wrześni (Września to inna linia) a jak braknie miejsca...Zrobić Franowo i pociągi dalekobieżne na Szczecin niech jadą tamtędy znów się udrożni przepustowość.
2011-12-16 13:19:33 Autor: MieszkamNaDworcu
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@Jakub
Rzeczywiście nie zbudowano, ale casus Włoszczowy pokutuje nadal.
Jakby na to nie spojrzeć - Łódź jest znaczącym ośrodkiem. To, że teraz nie generuje wystarczających potoków, nie oznacza że za kilka lat sytuacja się nie zmieni. Idealną sytuacja byłby bypass Łodzi i tunel. Tylko to taka kasa, że strach się bać.
Rzeczywiście nie zbudowano, ale casus Włoszczowy pokutuje nadal.
Jakby na to nie spojrzeć - Łódź jest znaczącym ośrodkiem. To, że teraz nie generuje wystarczających potoków, nie oznacza że za kilka lat sytuacja się nie zmieni. Idealną sytuacja byłby bypass Łodzi i tunel. Tylko to taka kasa, że strach się bać.
2011-12-16 13:24:39 Autor: MieszkamNaDworcu
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Września to ta sama linia. Bypass Wrześni to po prostu wzorzec - rewelacyjnie odfiltrowano relacje lokalne od dalekobieżnych.
2011-12-16 13:25:39 Autor: kryniczanin
---.181.111.163.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@MieszkamNaDworcu
I tu jesteś w błędzie w ciągu ostatnich 10 lat Łódź spadła z 2 na 3 miejsce wśród wielkości miast w kraju, wyludnia się około 2030 w tym tempie może 400tyś mieć będzie.
I tu jesteś w błędzie w ciągu ostatnich 10 lat Łódź spadła z 2 na 3 miejsce wśród wielkości miast w kraju, wyludnia się około 2030 w tym tempie może 400tyś mieć będzie.
2011-12-16 13:26:31 Autor: kryniczanin
---.181.50.118.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Września to linia Oleśnica - Gniezno. Linia Warszawa - Poznań biegnie wprost omijając Wrześnię.
2011-12-16 13:31:04 Autor: MieszkamNaDworcu
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@kryniczanin
Zgoda, E20 jest prowadzona estakadą i zostawia miasto z boku. Dworzec rzeczywiście leży na wspomnianej przez Ciebie linii. Nota bene nie wróżę jej długiego życia.
Zgoda, E20 jest prowadzona estakadą i zostawia miasto z boku. Dworzec rzeczywiście leży na wspomnianej przez Ciebie linii. Nota bene nie wróżę jej długiego życia.
2011-12-16 14:33:27 Autor: sss
---.tktelekom.pl
Jak się czyta te pierdoły, które wypisujecie, to robi się niedobrze. Przeczytajcie sobie artykuł:
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/484051,szybka-kolej-do-lodzi-nie-do-gdanska-tak,id,t.html
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/484051,szybka-kolej-do-lodzi-nie-do-gdanska-tak,id,t.html
2011-12-16 14:35:58 Autor: sss
---.tktelekom.pl
@Jakub
Np Barcelona lobbystyczny idioto! A innych przykładów, a jest ich wiele sam sobie poszukaj. I od kiedy to kdp ma łączyć wsie, a nie miasta.
Np Barcelona lobbystyczny idioto! A innych przykładów, a jest ich wiele sam sobie poszukaj. I od kiedy to kdp ma łączyć wsie, a nie miasta.
2011-12-16 14:42:06 Autor: Mr. Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Łódź Sródź. Łódź to, Łódź tamto. W całym kraju tory są w opłakanym stanie, np. linia Bydgoszcz - Tczew ma na ok. 80 kilometrach ograniczenie prędkości do 40 km/h, jeżeli dobrze pamiętam - ale co z tego, skoro Tczew i Bydgoszcz nie są Łodzią, nie?
2011-12-16 14:46:58 Autor: kryniczanin
---.182.86.241.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
MR.Z.
Już nie ma ale za to gangrena na Toruń - Bydgoszcz coraz gorsza.
Już nie ma ale za to gangrena na Toruń - Bydgoszcz coraz gorsza.
2011-12-16 16:22:52 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@sss
\"Np Barcelona lobbystyczny idioto! A innych przykładów, a jest ich wiele sam sobie poszukaj. I od kiedy to kdp ma łączyć wsie, a nie miasta.\"
Widocznie hiszpania doprowadzili swoja normalna kolej do użytecznosci dlatego moga sobie pozwolic na fajerwerki.
I nie porównuj tłuku jednej z dwoch najwiekszych poteg gospodarczych tego kraju (obok Madrytu) Barcelony do Łodzi :D :D nie kompromituj sie jeszcze bardziej i nie udawaj głupszego niz jestes.
Łódź to mozna conajwyzej porównać gospodarczo i ekonomicznie do ponad 2razy mniejszego Lublina (350 tys mieszk) i Białegostoku (300 tys mieszk) - a i w tych miastach jest juz wiecej inwestycji w przeliczeniu na ilosc żurawi budowlanych :)
Wracaj durniu pierdziec na ssc i wez ze soba tego komucha Wieladka, który jest dla ciebie autorytetem kolejowym :) :)
Jak widac nie mylilem sie kiedy mowilem ze mieszkaja tam u was w wiekszosci ludzie o mentalności wczesnej komuny :) :)
\"Np Barcelona lobbystyczny idioto! A innych przykładów, a jest ich wiele sam sobie poszukaj. I od kiedy to kdp ma łączyć wsie, a nie miasta.\"
Widocznie hiszpania doprowadzili swoja normalna kolej do użytecznosci dlatego moga sobie pozwolic na fajerwerki.
I nie porównuj tłuku jednej z dwoch najwiekszych poteg gospodarczych tego kraju (obok Madrytu) Barcelony do Łodzi :D :D nie kompromituj sie jeszcze bardziej i nie udawaj głupszego niz jestes.
Łódź to mozna conajwyzej porównać gospodarczo i ekonomicznie do ponad 2razy mniejszego Lublina (350 tys mieszk) i Białegostoku (300 tys mieszk) - a i w tych miastach jest juz wiecej inwestycji w przeliczeniu na ilosc żurawi budowlanych :)
Wracaj durniu pierdziec na ssc i wez ze soba tego komucha Wieladka, który jest dla ciebie autorytetem kolejowym :) :)
Jak widac nie mylilem sie kiedy mowilem ze mieszkaja tam u was w wiekszosci ludzie o mentalności wczesnej komuny :) :)
2011-12-16 22:53:53 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Lobby wspierające interesy wielkich światowych firm budowlanych jest w Polsce jednak bardzo wpływowe.
2011-12-20 18:54:20 Autor: Hamer
---.ip.jarsat.pl
takiego sss to najlepiej zignorować bo dyskusji żadnej. Najpierw dał z grubej rury potem miękł ale i tak bredzi. niby co mu by dało kdp ? Stacja początkowa Lódź a następna Warszawa, stacji po drodze nie będzie, więc w jaki sposób skorzystają zwykli mieszkańcy? W żaden !!!
Szybko remontować, póki UE daje pieniądze, bo zakręcenie kurka sie nieuchronnie zbliża.
Z jego Łodzi do Wa-wy już jest czas zadowalający. Teraz czas aby do Trójmiasta pociąg jechał 4, a nie 6 godzin, tak samo do Krakowa.
Szybko remontować, póki UE daje pieniądze, bo zakręcenie kurka sie nieuchronnie zbliża.
Z jego Łodzi do Wa-wy już jest czas zadowalający. Teraz czas aby do Trójmiasta pociąg jechał 4, a nie 6 godzin, tak samo do Krakowa.
2011-12-20 18:57:45 Autor: Hamer
---.ip.jarsat.pl
Oj przepraszam do Krakowa jest taki który jedzie 4 za to do Gdańska prawie 7 to standard
2011-12-21 09:52:11 Autor: Amber
---.111.144.162
Nie wiem co to za poklask co po niektórych ludzi dla decyzji Pana Nowaka o przesunięciu na 2030 r. lini KDP w Polsce, część pewnie myśli \"Nie będzie tak kosztownego projektu to pieniądze przesuną na modernizacje istniejących lini i zmodernizują tysiące lini normalnych\" niedoczekanie... gdyby KDP powstało pieniądze na ten cel napewno by się znalazły, ale teraz kiedy wiadomo że nie powstanie do 2020 r. jestem pewien że pieniądze przeznaczona przez rząd na kolej nie zmienią się i dalej będzie taka sama bida.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |