Partnerzy serwisu:

Renfe zamawia 49 dodatkowych EZT Coradia Stream

Roman Czubiński 09.01.2023 955

Renfe zamawia 49 dodatkowych EZT Coradia Stream
wiz. Alstom
Hiszpańskie koleje państwowe zamówiły blisko pół setki półpiętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream do obsługi połączeń aglomeracyjnych. Złożone zamówienie uzupełniające zwiększa liczbę zakontraktowanych już pojazdów o blisko jedną trzecią – informuje ich producent, Alstom. Wielkie inwestycje taborowe mają doprowadzić do skokowego wzrostu przewozów.
Przetarg na dostawę 152 jednostek hiszpańskie koleje państwowe rozstrzygnęły w marcu 2021 r. (umowę podpisano w sierpniu). Złożone pod koniec ubiegłego roku zamówienie ma charakter uzupełniający tamten kontrakt. Jego wartość to blisko 370 milionów euro, a łączna cena wszystkich 201 pojazdów – 1,8 mld euro. W kwocie tej mieści się też dostawa części zamiennych oraz utrzymanie 56 spośród jednostek przez 15 lat.

Nowo zamówione przez Renfe EZT będą odznaczały się dużą pojemnością: w pojeździe o długości ok. 100 metrów znajdzie się aż 900 miejsc. Będzie to możliwe dzięki konfiguracji półpiętrowej: część członów zaprojektowano jako jednopoziomowe, a część – piętrowe. Szerokie drzwi i obszerne przedsionki będą sprzyjały szybkiej wymianie pasażerów, a tym samym – skróceniu czasu przejazdu na popularnych trasach. Przewidziano oczywiście miejsca dla pasażerów o ograniczonej mobilności (w tym – na wózkach) oraz do przewozu rowerów.

Producent deklaruje zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie napędu i sterowania, ograniczających zużycie energii przy jednoczesnym usprawnieniu jazdy. Ponad 98% materiałów, z których wykonano jednostki, ma być możliwych do odzyskania po zakończeniu ich eksploatacji.

Pojazdy są przeznaczone do obsługi połączeń metropolitalnych Cercanías. Renfe stawia sobie za cel zwiększenie przewozów pasażerskich w relacjach do największych aglomeracji (takich jak Madryt i Barcelona) o co najmniej 20% w stosunku do stanu z 2019 r.

Miejscem produkcji pojazdów będzie hiszpański zakład Alstomu w Santa Perpetua pod Barceloną. W związku z realizacją kontraktu fabryka zostanie rozbudowana i poddana cyfryzacji. Po zakończeniu całego procesu zakład ma być najsilniej zautomatyzowanym w całej grupie Alstom.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony