Partnerzy serwisu:

Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne

Przemysław Farsewicz 01.08.2021 1,7k

arrow
arrow
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
fot. Alstom
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Hiszpański przewoźnik rozpoczął realizację największego w historii kraju projektu wymiany taboru. Teraz przyszedł czas na kolejną umowę w ramach zamówienia na 211 nowych składów. Pierwszą otrzymał Stadler na 59 pociągów. Teraz kontrakt otrzymał Alstom na 152 składy. Mają one wzmocnić przewozy metropolitalne.
Prezesi Renfe i hiszpańskiego oddziału Alstomu w Hiszpanii, Isaías Táboas i Leopoldo Maestu, podpisali pod koniec lipca umowę na produkcję nowego taboru. Producent otrzymał kontrakt na 152 jednostki wysokiej pojemności o wartości około 1,45 mld euro. Umowa obejmuje dostawę części zamiennych i utrzymanie w okresie 15 lat. To druga część wielkiego zamówienia na łącznie 211 jednostek, które wspólnie do Hiszpanii dostarczą zarówno Stadler jak i Alstom.

Pojemność nawet 900 pasażerów

Alstom wyprodukuje 152 pociągi o długości 100 metrów przeznaczonych do obsługi połączeń metropolitalnych Cercanías. Składy pomieszczą aż 900 pasażerów częściowo na jednym, częściowo na dwóch pokładach. Oznacza to wzrost zdolności przewozowej w porównaniu z obecną flotą pociągów Civia (wyprodukowanych przez CAF-a i Siemensa) o 20 proc. Ponadto, jak podkreśla Renfe, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w konstrukcji pociągu, którą producent wyposaży w minimum 10 drzwi i duże przedsionki, zminimalizowany zostanie czas wsiadania i wysiadania pasażerów. Alstom dostarczy składy z nowej platformy X’Trapolis. Wyposażone zostaną m.in. w Wi-Fi i specjalną przestrzeń dla rowerów.

Produkcja składów ma zostać powierzona fabryce Alstom w Santa Perpètua de Mogoda o powierzchni 360 000 m2, która jest największa na Półwyspie Iberyjskim. Obecnie zatrudnia około tysiąca pracowników i jest w stanie wyprodukować w sposób kompleksowy (od fazy projektowania do ostatecznej dostawy do klienta) wszelkiego rodzaju pociągi (tramwaje, metro, składy podmiejskie i regionalne), do projektów krajowych i międzynarodowych. W tej fabryce zostały wyprodukowane wszystkie pociągi Alstom, które jeżdżą po Hiszpanii.

Opcja na dodatkowe pociągi

Jak podaje przewoźnik Renfe, celem całej operacji jest odmłodzenie floty w celu zmaksymalizowania zdolności transportowej w dużych aglomeracjach, gdzie występują już problemy z przepustowością. Za przykład podawane są tunel Sol oraz tunel Recoletos w obszarze metropolitalnym Madrytu.

Pierwszą część dużego zamówienia realizuje Stadler. Umowę na zakup podpisano w połowie lipca. Producent otrzymał kontrakt na 59 jednostek wysokiej pojemności o wartości około miliarda euro. Przetarg obejmuje możliwość opcji zakupu do 120 dodatkowych pociągów – również w dwóch partiach (96 po 100 m długości i 24 po 200 m długości) oraz ich utrzymania przez 15 lat.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony