Partnerzy serwisu:

Renfe wynajmuje składy sypialne przewoźnikowi z Turcji

Roman Czubiński 09.07.2022 992

Renfe wynajmuje składy sypialne przewoźnikowi z Turcji
Zdjęcie ilustracyjnewiz. Talgo
Japońsko-turecki operator turystyczny wynajmie od hiszpańskich kolei państwowych Renfe wagony sypialne. Będą one eksploatowane w Turcji, gdzie mają przewozić głównie japońskich turystów odwiedzających Kapadocję – informuje „Railway Gazette”. Hiszpanie liczą na dalszą współpracę z tureckimi podmiotami z branży kolejowej.
Przedmiotem wynajmu są dwa 20-wagonowe składy wagonowe Talgo VII. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Są one wyposażone w wózki o zmiennym rozstawie kół i przystosowane do przewozu pasażerów na miejscach leżących. W przedziałach do dyspozycji podróżnych są – oprócz łóżek – telewizory, indywidualne toalety oraz łazienki z prysznicami. Sun Tren – spółka joint venture z udziałem kapitału japońskiego i tureckiego – zamierza wykorzystać je do uruchomienia luksusowych pociągów, łączących Stambuł z miejscowościami turystycznymi w Kapadocji.

Sun Tren planuje przewozy na poziomie ok. 200 tysięcy pasażerów rocznie. Grupą docelową są odwiedzający Turcję turyści z Japonii, oczekujący podwyższonego standardu. Roczna praca eksploatacyjna każdego z zestawów ma wynosić ok. 285 tys. km, co – wobec planowanych 300 kursów rocznie – oznacza średnią długość przejazdu 950 km.

Okres wynajmu ma wynosić początkowo dwa lata. Jeśli przedsięwzięcie okaże się sukcesem, umowa będzie mogła zostać przedłużona. Najemca jest w trakcie negocjowania umowy utrzymania wagonów, którym ma zająć się ich producent. Wkrótce wyleasingowane wagony zostaną dostarczone do Barcelony, skąd Sun Tren – zapewne drogą morską – przetransportuje je do nowego miejsca eksploatacji.

Według leasingodawcy korzyścią z kontraktu – oprócz samych opłat za wynajem – może okazać się przetarcie szlaków do dalszej współpracy z tureckimi podmiotami. Rynek przewozowy nad Bosforem jest oceniany przez Renfe jako bardzo obiecujący i dogodny dla ekspansji, między innymi w zakresie linii dużych prędkości. Na razie w zawarciu kontraktu w sprawie składów Talgo pośredniczyła agenda tureckiego rządu do spraw inwestycji zagranicznych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony