Partnerzy serwisu:

Remont linii od Jerzmanic do Lwówka z programu Kolej Plus?

Michał Szymajda 05.06.2020 65

Remont linii od Jerzmanic do Lwówka z programu Kolej Plus?
Stacja w Lwówku Śląskifot. M. Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego planuję odtworzenie fragmentu linii kolejowej 284 pomiędzy Złotoryją a Lwówkiem Śląskim. Miałoby do niej dojść przy udziale środków unijnych bądź z pieniędzy z programu Kolej Plus. Pociągi miałyby kursować między Legnicą a Lwówkiem Śląskim.
Dolnośląski Plan Transportowy zakłada uruchomienie linii komunikacyjnej łączącej Legnicę i Jelenią Górę przez Złotoryję i Lwówek Śląski (linie 283 i 284) – powiedział wicemarszałek Dolnego Śląska Tymoteusz Myrda. To nie będzie jednak proste, a region jest dopiero na etapie ustalania z jakich pieniędzy przeprowadzić inwestycję.

Prędkość spada nawet 20 km/h

Linia 284 rozpoczyna się w Legnicy, a kończy w Mirsku, 10 kilometrów od granicy polsko-czeskiej. Obecnie tylko pomiędzy Legnicą a Jerzmanicami-Zdrojem kursują pociągi towarowe. Odcinek od Jerzmanic do Lwówka został fizycznie rozebrany, rozkradziony, na pewnym odcinku rzeka Kaczawa podmyła nawet tory, co skutkuje dość malowniczym ich zawieszeniem nad korytem rzeki. Co ciekawe – od Legnicy do Jerzmanic linia jest zelektryfikowana, choć prędkości szlakowe nie są zachwycające, bo jeździ się tu z prędkością od 50 do 20 km/h.

Na tej linii prowadzone są bieżące prace utrzymaniowe dla zapewnienia bezpiecznego ruchu towarowego. Tygodniowo linią przejeżdża ok. 80 pociągów. Czynny odcinek linii (...) ma ważne znaczenie w ruchu towarowym w regionie Dolnego Śląska. Stanowi szlak transportowy do huty miedzi w Legnicy i jest trasą wywozu kruszywa z kopalni w okolicach Jerzmanic-Zdroju – powiedział dla portalu 24legnica.pl Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Będzie w Kolej Plus?


Na razie ani PKP PLK ani dolnośląski samorząd nie przygotował dla linii studium wykonalności. Taki dokument jest niemal gotowy dla linii do Karpacza i Kowar oraz do Świeradowa i Mirska, gdzie przygotowania do przejęcia linii są mocniej zaawansowane. 

– W ramach prac planistycznych, dotyczących Regionalnego Programu Operacyjnego na przyszłą perspektywę finansową 2021-2027, rozważane jest utworzenie ciągu Lwówek Śl. – Legnica – powiedział Tymoteusz Myrda. Bierze się także pod uwagę remont linii z państwowego programu Kolej Plus. Nabór wniosków do tego programu właśnie ruszył.

– Ciąg linii kolejowych Lwówek Śl./Złotoryja – Legnica – Wrocław wpisuje się założenia Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028 roku – potwierdził Mirosław Siemieniec.

Odcinek linii kolejowej 284 od Jerzmanic Zdroju do Lwówka Śląskiego jest obecnie pod zarządem urzędu marszałkowskiego. Odcinek od Jerzmanic do Legnicy należy do PKP PLK. 
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony