Partnerzy serwisu:

Remont dworca w Żywcu zakończony

jm, Rynek Kolejowy 28.04.2015 231

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-04-28 10:42:38 Autor: PP
---
I tak zostawili te rusztowania....?
2015-04-28 11:21:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dworzec będzie fajny, a wiadomy Narodowy Przewoźnik konsekwentnie od lat obsługuje to powiatowe nieco ponad 30-tysięczne miasto (i ośrodek dla 150-tysięcznego powiatu o wysokich walorach turystycznych) w liczbie aż 0 par/dobę. Najbardziej dalekobieżnym pociągiem w Żywcu jest iR "Giewont" (długość relacji nieco ponad 280 km), który jednak z Żywca w kierunku Częstochowy jest de facto pociągiem regionalnym... Chichot losu?
2015-04-28 12:08:18 Autor: icek
---.adsl.inetia.pl
Redakcjo, jak piszecie koniec remontu, to może zdjęcia po zakończeniu a nie w trakcie!
2015-04-28 13:34:50 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
szkoda, że nie chcą się zabrać za Żywiec-Sucha, bo nie tylko IR Giewont czy weekendowe osobówki, ale i np. TLK Łódź-Zakopane mógłby tam się pojawić (oczywiście na słynnym ED74 z "ortopedycznymi" siedzeniami)
2015-04-28 15:45:08 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wdr

PIC bez dotacji nic tamtędy nie uruchomi, zapomnij. Oni zresztą generalnie nic bez dotacji nie uruchamiają, gdziekolwiek, poza komercyjnymi (teoretycznie) TLKami Wawa-Óć - gdzie jednak mniej więcej stała i to wysoka liczba pasażerów jest niemalże gwarantowana bez specjalnego zachodu ze strony przewoźnika, w stylu promocyjnych cen biletów, itp.
2015-04-28 16:50:46 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wdr

A jeżeli na linię z Żywca do Bielska i Suchej weszłaby TLKa, to bez drastycznej obniżki cen biletów nikt by nią nie jeździł. Tak samo, jak nikt (albo praktycznie nikt) nie jeździ niejaką TLK "Oleńką" p. Wadowice.

Co byś stwierdził przy kasie, gdyby Ci oznajmili, że bilet na TLK z Żywca do Suchej kosztuje 13 zł, tyle samo do Bielska, do Katowic 23 zł, a do Zakopanego aż 37 zł? Bo ja bym buchnął niepohamowanym wręcz rechotem ;)
2015-04-28 19:06:47 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral

Dlaczego twój ukochany Szkot nie puści tam (Żywiec) swoich gumobusów?
2015-04-28 21:00:16 Autor: Nick
---.free.aero2.net.pl
Ja jako mieszkaniec Śląska, chcę mieć możliwość komfortowego, szybkiej i ekologicznej podróży do Zakopanego.
Jedyna racjonalna trasa z tego regionu biegnie przez Żywiec.
Dlaczego?
Obecnie bez przeprowadzenia rewitalizacji linii 97 na odcinku Żywiec - Sucha Beskidzka ( 36 km torów), pomimo ograniczenia prędkości do 30km/h, czas przejazdu jest krótszy od trasy przez Kalwarię Zebrzydowską o 35 minut.
Jeśli na linii PLK dokonałoby prac, przywracających normalną prędkość konstrukcyjną na odcinku Żywiec - Sucha Beskidzka, czas przejazdu skróciłby się o kolejne 30 minut.
Jeśli natomiast linia ta zostałaby rewitalizowana, czas byłby jeszcze krótszy.
Pamiętajmy również o pracach pomiędzy Katowicami a Bielsko-Białą, gdzie przez podniesienie prędkości czas przejazdu będzie jeszcze niższy.
W niedalekiej przyszłości mieszkańcy Śląska mogą po latach odzyskać rozsądne czasowo połączenie z Zakopanem, lecz warunkiem koniecznym do zrealizowania tego celu jest rewitalizacja 36 kilometrów torów .
2015-04-28 21:05:52 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oj Goral, Goral z Mysłowic...

Jak sobie przypominam to do Żywca jeździła tylko Soła z Łodzi. I sporadycznie jakieś pośpieszne do Zakopanego przez Suchą. Jeszcze tylko nocny do Budapesztu przez Zwardoń i chyba koniec.

Ale nigdy ten kierunek nie cieszył się zbytnią popularnością. I w końcu padł... I chyba tak zostanie.

A swoją drogą oprócz rechotania przy kasie może wiesz ile kosztuje bilet z Katowic do Żywca na autobus?

Z drugiej strony to chyba nie ma większego problemu, żeby dojechać (wiem, nie wsiądziesz) Kolejami Śląskimi (albo autem) do Bielska i stamtąd PKP IC gdzieś tam dalej.

A może wiesz, co wstępnie złożył w Peelce PKP IC na przyszły rozkład? Żywca tam co prawda nie ma, ale są ciekawe ciekawostki...
2015-04-28 22:18:43 Autor: pirat
---.dynamic.chello.pl
Aha. A dworcowe kible to już chyba osobna spółka z odrębnym prezesem, skoro tego budyneczku (na prawo od wejścia) remont elewacji nie objął.
I dajcie sobie wreszcie spokój z tym gdakaniem o "częściowej przebudowie" w wyniku pożaru w l. 50. Przebudowano, zgoda. Ale w wyniku działań wojennych. Poszukajcie w necie, jak wyglądał dworzec w 1945 r. Dzisiaj taki obiekt zawalifikowano by jako nadający się do rozbiórki i niezwłocznie rozp[...]rzono.
2015-04-29 07:02:19 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

"Ukochane" to dla mnie są raczej Przewozy Regionalne... ;) Niestety w ruchu dalekobieżnym (tym takim stricte dalekobieżnym) alternatyw spod znaku 2 strzałeczek już praktycznie nie ma, więc zostaje owy Szkocki Bus, jak go niektórzy nazywają. Do PICU nie da się mnie zaciągnąć nawet tymi przysłowiowymi wołami ;)


@ Korrek

Nie wiem, ile kosztuje bilet na autobus z Żywca do Katowic, rzadko jeżdżę w tamtym kierunku. A gdy już muszę, to tak ustawiam, by jechać właśnie "Giewontem", choć to i drożej, i generalnie nie krócej (lub niewiele krócej) niż zwykłą osobówką KŚ. Ba, z "Giewonta" zamierzam skorzystać również w nieodległej przyszłości - i to pomimo, że dosłownie 8 min przed nim jedzie przyspieszony KŚ, pewnie na lepszym taborze ;)
2015-04-29 12:46:11 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral

No dobrze, ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Dlaczego PB nie uruchomi kursów Żywiec-Bielsko-Katowice-Warszawa? Spora część trasy jest w standardzie drogi ekspresowej.
2015-04-29 14:01:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Mniemam, iż z prostej przyczyny, że niekoniecznie te kursy by na siebie zarobiły, a dwa, że a priori musiałyby jeździć jako pospieszne, nie zaś ekspresowe (zakaz postoju w Bielsku przy jeździe do Żywca, lub jazda tylko do Bielska). Ale popatrz sobie na politykę PB w trasowaniu ich linii - generalnie jeżdżą tylko do największych (najczęściej wojewódzkich) ośrodków, a potem masz sobie radzić we własnym zakresie. Najlepszy przykład to choćby Gdańsk - gdzie pasażerowie tłumnie ruszają do SKMek.
2015-04-29 16:08:45 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral

Żaden ZAKAZ postoju w Bielsku. PB nie chce honorować ulg ustawowych, więc wmawia swoim wyznawcom, że istnieje jakiś mityczny zakaz postojów w miastach niewojewódzkich :)
2015-04-29 21:37:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Wcale ten zakaz nie jest aż taki mityczny, w końcu reguluje go rozporządzenie. Które wyraźnie określa, że linie autobusowe ekspresowe mogą zatrzymywać się jedynie w miastach o statusie wojewódzkim, albo w każdej innej miejscowości, ale pod wyłącznym warunkiem, że dla danej linii jest to przystanek końcowy/początkowy. Tylko kursy uruchamiane przed wejściem w życie tej regulacji mogły się jeszcze zatrzymywać gdzie indziej - vide choćby "pierwotne" 2 pary (w tym 1 nocna) na linii P5 PB i 2 pary do/z Wiednia, które zatrzymują się w Częstochowie, czy ekspresowa pierwotnie "flagowa" linia PB - P1 z zatrzymaniem w powiatowej Ostródzie, albo pierwotna wersja linii P2 p. Piłę do Szczecina.
2015-04-29 22:00:59 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral

Ale co stoi na przeszkodzie, żeby zmienić te problematyczne linie z ekspresowych na pospieszne? No właśnie - niechęć SzB do honorowania ulg :)
2015-04-30 09:44:27 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Nie do końca prawda, bo na chwilę obecną już bodajże 5 linii PB ma status pospiesznych, a nie ekspresowych. Inna sprawa jest taka, że honorowanie ulg ustawowych wiąże się z wymogiem pewnej biurokracji, ulgi handlowe dają większą swobodę.
2015-04-30 12:43:01 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral

Wiem, że mają takie linie. Bodajże od marca tego roku. To oznacza dokładnie to, że Szkot przez 3 lata robił z siebie męczennika, po czym spasował. Trzeba było tak od razu :)
2015-05-12 20:40:49 Autor: MuMu
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jaki zakończony? Od peronów a od miasta syyyyyyfffffff!!!
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony