Rekordowy rok dla Lotos Kolej
inf. pras ⚫ 25.01.2022 ⚫
2,5k

fot. Lotos Kolej
Spółka Lotos Kolej podsumowała 2021 rok. Jak podkreśla, pomimo wymagających warunków makroekonomicznych wypracowała zgodny z założeniami wynik i wykonała rekordową pracę przewozową.
Spółka Lotos Kolej podkreśla, że pomimo trudnej sytuacji na rynku i trwającej pandemii wypracowała stabilne przychody oraz wynik EBITDA na oczekiwanym poziomie; przychody były nawet wyższe niż planowano. W okresie styczeń - grudzień 2021 roku Lotos Kolej osiągnęła pracę przewozową na poziomie niemal 5,6 mld ntkm - o 2,3% więcej niż w dotychczas rekordowym roku 2019; jest krajowym wiceliderem - z ok. 10% udziałem w rynku oraz liderem przewozów materiałów niebezpiecznych.
- Ostatni rok był wymagający dla całej branży kolejowej. Prędkość handlowa w 2021 roku wyniosła 21,77, czyli spadła o ponad 4 km/h w porównaniu do roku ubiegłego. To znacznie podwyższyło koszty operacyjne spółki, gdyż wymagało zwiększonego zaangażowania zasobów ludzkich oraz taborowych. W tak zmiennym i trudnym otoczeniu rynkowym wypracowaliśmy dobry wynik finansowy, osiągając rekordowe przewozy, a to dzięki doświadczonej załodze LOTOS Kolej potrafiącej dostosować bieżące działania do warunków mikro i makroekonomicznych - mówi Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej cytowany w komunikacie.
Jak czytamy, rekordowe wzrosty ogółu przewozów spółki są zasługą przede wszystkim zwiększonych przewozów produktów rafinacji ropy naftowej, a także transportu intermodalnego, mającego największe perspektywy rozwoju. Łączny wzrost wolumenu przewiezionych kontenerów za okres styczeń - grudzień wyniósł w porównaniu do 2020 roku 112%. Taka dynamika była możliwa dzięki realizacji projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach którego LOTOS Kolej zakupiła dwie lokomotywy i 324 wagony-platformy do przewozu kontenerów. W efekcie spółka wykonuje coraz więcej przewozów za pomocą własnych wagonów, wpisując się w wymagania rynkowe.
Przewoźnik unowocześnia też swój tabor. Tylko w 2021 roku do eksploatacji włączono lokomotywy Gama 111Ed-20, Vectron X4-EA, Griffin E4DCU, Dragon 2 E6ACTa oraz TRAXX DC3 E594, które zastąpiły tabor starszej generacji, charakteryzujący się wyższymi kosztami eksploatacyjnymi. - Konsekwentnie realizujemy proces wymiany lokomotyw na nowoczesne, o wyższych parametrach technicznych. W 2021 roku włączyliśmy do eksploatacji 16 lokomotyw wyprodukowanych od 2018 do 2021 roku, jednocześnie zdając starszy, wysłużony tabor i podnosząc tym samym konkurencyjność świadczonych usług oraz komfort pracy maszynistów. Obserwujemy rynek, by w kolejnych latach realizować zamierzone cele w powyższym obszarze - podkreślił w komunikacie Jaromir Falandysz, wiceprezes.
- Ostatni rok był wymagający dla całej branży kolejowej. Prędkość handlowa w 2021 roku wyniosła 21,77, czyli spadła o ponad 4 km/h w porównaniu do roku ubiegłego. To znacznie podwyższyło koszty operacyjne spółki, gdyż wymagało zwiększonego zaangażowania zasobów ludzkich oraz taborowych. W tak zmiennym i trudnym otoczeniu rynkowym wypracowaliśmy dobry wynik finansowy, osiągając rekordowe przewozy, a to dzięki doświadczonej załodze LOTOS Kolej potrafiącej dostosować bieżące działania do warunków mikro i makroekonomicznych - mówi Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej cytowany w komunikacie.
Jak czytamy, rekordowe wzrosty ogółu przewozów spółki są zasługą przede wszystkim zwiększonych przewozów produktów rafinacji ropy naftowej, a także transportu intermodalnego, mającego największe perspektywy rozwoju. Łączny wzrost wolumenu przewiezionych kontenerów za okres styczeń - grudzień wyniósł w porównaniu do 2020 roku 112%. Taka dynamika była możliwa dzięki realizacji projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach którego LOTOS Kolej zakupiła dwie lokomotywy i 324 wagony-platformy do przewozu kontenerów. W efekcie spółka wykonuje coraz więcej przewozów za pomocą własnych wagonów, wpisując się w wymagania rynkowe.
Przewoźnik unowocześnia też swój tabor. Tylko w 2021 roku do eksploatacji włączono lokomotywy Gama 111Ed-20, Vectron X4-EA, Griffin E4DCU, Dragon 2 E6ACTa oraz TRAXX DC3 E594, które zastąpiły tabor starszej generacji, charakteryzujący się wyższymi kosztami eksploatacyjnymi. - Konsekwentnie realizujemy proces wymiany lokomotyw na nowoczesne, o wyższych parametrach technicznych. W 2021 roku włączyliśmy do eksploatacji 16 lokomotyw wyprodukowanych od 2018 do 2021 roku, jednocześnie zdając starszy, wysłużony tabor i podnosząc tym samym konkurencyjność świadczonych usług oraz komfort pracy maszynistów. Obserwujemy rynek, by w kolejnych latach realizować zamierzone cele w powyższym obszarze - podkreślił w komunikacie Jaromir Falandysz, wiceprezes.
Komentarze:
Wyniki finansowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |