Partnerzy serwisu:

Rekordowy rok dla Lotos Kolej

inf. pras 25.01.2022 2,5k

Rekordowy rok dla Lotos Kolej
fot. Lotos Kolej
Spółka Lotos Kolej podsumowała 2021 rok. Jak podkreśla, pomimo wymagających warunków makroekonomicznych wypracowała zgodny z założeniami wynik i wykonała rekordową pracę przewozową.
Spółka Lotos Kolej podkreśla, że pomimo trudnej sytuacji na rynku i trwającej pandemii wypracowała stabilne przychody oraz wynik EBITDA na oczekiwanym poziomie; przychody były nawet wyższe niż planowano. W okresie styczeń - grudzień 2021 roku Lotos Kolej osiągnęła pracę przewozową na poziomie niemal 5,6 mld ntkm - o 2,3% więcej niż w dotychczas rekordowym roku 2019; jest krajowym wiceliderem - z ok. 10% udziałem w rynku oraz liderem przewozów materiałów niebezpiecznych.

- Ostatni rok był wymagający dla całej branży kolejowej. Prędkość handlowa w 2021 roku wyniosła 21,77, czyli spadła o ponad 4 km/h w porównaniu do roku ubiegłego. To znacznie podwyższyło koszty operacyjne spółki, gdyż wymagało zwiększonego zaangażowania zasobów ludzkich oraz taborowych. W tak zmiennym i trudnym otoczeniu rynkowym wypracowaliśmy dobry wynik finansowy, osiągając rekordowe przewozy, a to dzięki doświadczonej załodze LOTOS Kolej potrafiącej dostosować bieżące działania do warunków mikro i makroekonomicznych - mówi Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej cytowany w komunikacie.

Jak czytamy, rekordowe wzrosty ogółu przewozów spółki są zasługą przede wszystkim zwiększonych przewozów produktów rafinacji ropy naftowej, a także transportu intermodalnego, mającego największe perspektywy rozwoju. Łączny wzrost wolumenu przewiezionych kontenerów za okres styczeń - grudzień wyniósł w porównaniu do 2020 roku 112%. Taka dynamika była możliwa dzięki realizacji projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach którego LOTOS Kolej zakupiła dwie lokomotywy i 324 wagony-platformy do przewozu kontenerów. W efekcie spółka wykonuje coraz więcej przewozów za pomocą własnych wagonów, wpisując się w wymagania rynkowe.

Przewoźnik unowocześnia też swój tabor. Tylko w 2021 roku do eksploatacji włączono lokomotywy Gama 111Ed-20, Vectron X4-EA, Griffin E4DCU, Dragon 2 E6ACTa oraz TRAXX DC3 E594, które zastąpiły tabor starszej generacji, charakteryzujący się wyższymi kosztami eksploatacyjnymi. - Konsekwentnie realizujemy proces wymiany lokomotyw na nowoczesne, o wyższych parametrach technicznych. W 2021 roku włączyliśmy do eksploatacji 16 lokomotyw wyprodukowanych od 2018 do 2021 roku, jednocześnie zdając starszy, wysłużony tabor i podnosząc tym samym konkurencyjność świadczonych usług oraz komfort pracy maszynistów. Obserwujemy rynek, by w kolejnych latach realizować zamierzone cele w powyższym obszarze - podkreślił w komunikacie Jaromir Falandysz, wiceprezes.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wyniki finansowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony