Rekord podróżnych w PKP IC w pierwszym półroczu 2022. Będzie więcej pociągów na Mazury
Michał Szymajda ⚫ 01.07.2022 ⚫
2,9k

Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity chwali się największą liczbą podróżnych w historii spółki w okresie półrocznym. Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Olsztynie prezes Marek Chraniuk przedstawił wyniki przewozowe.
Jak podał Marek Chraniuk, od początku roku do 30 czerwca PKP Intercity przewiozło 25,4 mln osób. W poprzednich dwóch latach ta liczba wynosiła mniej niż 12,5 mln, z kolei w pierwszej połowie 2019 roku z PKP Intercity podróżowało 22,8 mln osób. Do tej ostatniej liczby najlepiej porównać obecny wynik, było to bowiem ostatnie przedpandemiczne półrocze.
Jak pisaliśmy już wczoraj, ostatnie miesiące są rekordowe dla większości przewoźników pasażerskich, jeśli zaś chodzi o PKP Intercity, to z usług operatora skorzystało w maju 5,26 mln osób, zaś w czerwcu – 5,3 mln osób, co oznacza niecały 1% wzrostu. Rekordowym dniem był 19 czerwca – tylko tego dnia 247 tys. osób wyruszyło w podróż z PKP Intercity.
– Po dwóch latach pandemii i obostrzeń z nią związanych Polacy chętnie wracają do pociągów. Na coraz większe zainteresowanie przejazdami koleją duży wpływ mają efekty programu inwestycyjnego PKP Intercity, podnoszącego komfort podróży, a także oferta Promo, wprowadzona na początku maja do pociągów kategorii ekonomicznych – napisała spółka w komunikacie.
PKP Intercity pytało pasażerów o preferencje
Badanie opinii przeprowadzone na zlecenie PKP Intercity wykazały, że pandemia wywarła duży wpływ na wyjazdy wypoczynkowe. Ponad 70% respondentów przyznało, że kwestie bezpieczeństwa, ograniczenia w przemieszczaniu się i troska o zdrowie wpłynęły na ich wyjazdy w ostatnich dwóch latach. Jednocześnie utrudnienia i zmieniające się zasady w wyjazdach za granicę wytworzyły nowe trendy. Ponad połowa Polaków (52%) na nowo odkryła uroki turystyczne Polski i zamierza poznać ją lepiej. Także ponad połowa (53%) zadeklarowała, że w tym roku zamierza podróżować częściej niż w 2020 i 2021 r. Podczas tegorocznych wakacji 56% Polaków planuje wyjechać w nowe miejsca, połowa zaś zamierza odwiedzić znane już sobie destynacje. 85% planujących wakacyjne podróże Polaków zamierza odwiedzić najpopularniejsze polskie destynacje turystyczne – morze, Mazury, góry lub duże miasta.
Więcej pociągów IC i zmarnowana szansa na przyspieszenie pociągów do stolicy
Konferencje prasową PKP Intercity zorganizowało w Olsztynie, chcąc podkreślić pozytywne zmiany w ofercie dla tego regionu. – Już teraz osoby podróżujące z i do Olsztyna mogą cieszyć się z wysokiego standardu podróży. Z 19 par połączeń kursujących przez stolicę województwa warmińsko-mazurskiego 17 to połączenia kategorii IC, obsługiwanej głównie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi lub składami z unowocześnionymi wagonami – zaznacza spółka.
Główną zmianą dla pasażerów w regionie miała być modernizacja linii Działdowo – Olsztyn, z której korzystają pociągi w relacji Warszawa - Olsztyn. Po dwóch latach prac na linii 216 wartych 260 milionów złotych , które skutecznie zniechęcały do wyboru pociągu przy dojazdach do stolicy, efekt prac jest niemal żaden, jeśli mowa o poprawie czasów przejazdu pociągów IC. Jeszcze w 2017 roku PKP PLK zapowiadało skrócenie czasu przejazdu do stolicy Warmii i Mazur o 15 minut. Tymczasem pociągi kursują z Warszawy do Olsztyna w takim samym czasie jak przed modernizacją... Najszybszy z nich pokonuje ten dystans w 2 godziny i 31 minut. Tylko jeden z pociągów – wieczorny IC Mazury – jedzie do Warszawy w 2 godziny i 25 minut, a więc o 4 minuty krócej niż przed pracami na linii.
Warto przypomnieć, że w Olsztynie trwa obecnie wielki remont całej stacji i dworca.
Elektryfikacja i remonty szansą na rozbudowę oferty IC na Mazurach
PKP Intercity zakłada, że w perspektywie 2030 roku Warszawę i Olsztyn połączy do 12 par pociągów dziennie (obecnie na tej trasie jeździ 8 par). Dwugodzinny cykl połączeń przez cały dzień będzie realizowany w relacjach Olsztyn – Elbląg – Trójmiasto oraz Olsztyn – Toruń – Poznań. Dzięki realizacji prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 38 zostanie rozwinięta oferta połączeń z Wrocławia, Poznania, Szczecina i Trójmiasta do Giżycka i Ełku. Na odcinku Olsztyn – Ełk będzie kursować do 7 par połączeń dziennie.
Budowa nowej infrastruktury linii RailBaltica (odcinek Białystok – Ełk – Suwałki) pozwoli na włączenie w siatkę połączeń dalekobieżnych relacji Suwałki – Ełk – Olsztyn – Trójmiasto. Dzięki temu rozwinięta zostanie też oferta połączeń w relacji Warszawa – Białystok – Ełk – Giżycko. Dzięki zaplanowanym już projektom zakupu nowego taboru, pociągi wrócą na nieużytkowną obecnie trasę Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn
Jak pisaliśmy już wczoraj, ostatnie miesiące są rekordowe dla większości przewoźników pasażerskich, jeśli zaś chodzi o PKP Intercity, to z usług operatora skorzystało w maju 5,26 mln osób, zaś w czerwcu – 5,3 mln osób, co oznacza niecały 1% wzrostu. Rekordowym dniem był 19 czerwca – tylko tego dnia 247 tys. osób wyruszyło w podróż z PKP Intercity.
– Po dwóch latach pandemii i obostrzeń z nią związanych Polacy chętnie wracają do pociągów. Na coraz większe zainteresowanie przejazdami koleją duży wpływ mają efekty programu inwestycyjnego PKP Intercity, podnoszącego komfort podróży, a także oferta Promo, wprowadzona na początku maja do pociągów kategorii ekonomicznych – napisała spółka w komunikacie.
PKP Intercity pytało pasażerów o preferencje
Badanie opinii przeprowadzone na zlecenie PKP Intercity wykazały, że pandemia wywarła duży wpływ na wyjazdy wypoczynkowe. Ponad 70% respondentów przyznało, że kwestie bezpieczeństwa, ograniczenia w przemieszczaniu się i troska o zdrowie wpłynęły na ich wyjazdy w ostatnich dwóch latach. Jednocześnie utrudnienia i zmieniające się zasady w wyjazdach za granicę wytworzyły nowe trendy. Ponad połowa Polaków (52%) na nowo odkryła uroki turystyczne Polski i zamierza poznać ją lepiej. Także ponad połowa (53%) zadeklarowała, że w tym roku zamierza podróżować częściej niż w 2020 i 2021 r. Podczas tegorocznych wakacji 56% Polaków planuje wyjechać w nowe miejsca, połowa zaś zamierza odwiedzić znane już sobie destynacje. 85% planujących wakacyjne podróże Polaków zamierza odwiedzić najpopularniejsze polskie destynacje turystyczne – morze, Mazury, góry lub duże miasta.
Więcej pociągów IC i zmarnowana szansa na przyspieszenie pociągów do stolicy
Konferencje prasową PKP Intercity zorganizowało w Olsztynie, chcąc podkreślić pozytywne zmiany w ofercie dla tego regionu. – Już teraz osoby podróżujące z i do Olsztyna mogą cieszyć się z wysokiego standardu podróży. Z 19 par połączeń kursujących przez stolicę województwa warmińsko-mazurskiego 17 to połączenia kategorii IC, obsługiwanej głównie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi lub składami z unowocześnionymi wagonami – zaznacza spółka.
Główną zmianą dla pasażerów w regionie miała być modernizacja linii Działdowo – Olsztyn, z której korzystają pociągi w relacji Warszawa - Olsztyn. Po dwóch latach prac na linii 216 wartych 260 milionów złotych , które skutecznie zniechęcały do wyboru pociągu przy dojazdach do stolicy, efekt prac jest niemal żaden, jeśli mowa o poprawie czasów przejazdu pociągów IC. Jeszcze w 2017 roku PKP PLK zapowiadało skrócenie czasu przejazdu do stolicy Warmii i Mazur o 15 minut. Tymczasem pociągi kursują z Warszawy do Olsztyna w takim samym czasie jak przed modernizacją... Najszybszy z nich pokonuje ten dystans w 2 godziny i 31 minut. Tylko jeden z pociągów – wieczorny IC Mazury – jedzie do Warszawy w 2 godziny i 25 minut, a więc o 4 minuty krócej niż przed pracami na linii.
Warto przypomnieć, że w Olsztynie trwa obecnie wielki remont całej stacji i dworca.
Elektryfikacja i remonty szansą na rozbudowę oferty IC na Mazurach
PKP Intercity zakłada, że w perspektywie 2030 roku Warszawę i Olsztyn połączy do 12 par pociągów dziennie (obecnie na tej trasie jeździ 8 par). Dwugodzinny cykl połączeń przez cały dzień będzie realizowany w relacjach Olsztyn – Elbląg – Trójmiasto oraz Olsztyn – Toruń – Poznań. Dzięki realizacji prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 38 zostanie rozwinięta oferta połączeń z Wrocławia, Poznania, Szczecina i Trójmiasta do Giżycka i Ełku. Na odcinku Olsztyn – Ełk będzie kursować do 7 par połączeń dziennie.
Budowa nowej infrastruktury linii RailBaltica (odcinek Białystok – Ełk – Suwałki) pozwoli na włączenie w siatkę połączeń dalekobieżnych relacji Suwałki – Ełk – Olsztyn – Trójmiasto. Dzięki temu rozwinięta zostanie też oferta połączeń w relacji Warszawa – Białystok – Ełk – Giżycko. Dzięki zaplanowanym już projektom zakupu nowego taboru, pociągi wrócą na nieużytkowną obecnie trasę Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |