Rekord iLinta. 1175 km na jednym tankowaniu wodoru
inf. pras ⚫ 18.09.2022 ⚫
3,1k

fot. Alstom
Pociąg wodorowy Coradia iLint przejechał 1175 kilometrów na jednym zbiorniku wodoru - podał Alstom.
Alstom poinformował, że seryjnie produkowany egzemplarz pociągu Coradia iLint, bez żadnych modyfikacji konstrukcyjnych pokonał 1175 kilometrów na jednym zbiorniku wodoru. Pojazd użyty do tej podróży pochodzi z floty należącej do LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), i od połowy sierpnia jest regularnie eksploatowany przez pasażerów w sieci evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH). Przy realizacji projektu Alstom współpracował również z firmą Linde, która dostarcza paliwo wodorowe.
- Jesteśmy liderem innowacji w niskoemisyjnym transporcie i jako pierwszy producent kolejowy na świecie zaoferowaliśmy pociąg pasażerski oparty na technologii wodorowej. Dzięki tej podróży dostarczyliśmy kolejnego dowodu na to, że nasze pociągi wodorowe mają wszelkie predyspozycje do zastąpienia pojazdów spalinowych - powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes Alstomu. - Jesteśmy niezmiernie dumni z pionierskiej pracy, jaką wykonaliśmy w zakresie wprowadzania wodoru do transportu kolejowego - dodał.
Trasa pociągu rozpoczęła się w Bremervörde (Dolna Saksonia) i prowadziła przez Hesję do Bawarii, gdzie pojazd zatrzymał się w Monachium. Po tej niezwykłej podróży, pociąg skieruje się teraz do stolicy Niemiec. W ramach targów InnoTrans 2022, które odbędą się w dniach 20-23 września, zaplanowano kilka przejazdów przez Berlin.
Oprócz umowy z LNVG na 14 pociągów Coradia iLint w regionie Dolnej Saksonii, Alstom otrzymał zlecenie na dostawę 27 pociągów Coradia iLint w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Poza Niemcami, Alstom buduje sześć pociągów na wodór Coradia Stream we włoskim regionie Lombardii, z dodatkową opcją uzgodnioną na osiem kolejnych pojazdów.
- Jesteśmy liderem innowacji w niskoemisyjnym transporcie i jako pierwszy producent kolejowy na świecie zaoferowaliśmy pociąg pasażerski oparty na technologii wodorowej. Dzięki tej podróży dostarczyliśmy kolejnego dowodu na to, że nasze pociągi wodorowe mają wszelkie predyspozycje do zastąpienia pojazdów spalinowych - powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes Alstomu. - Jesteśmy niezmiernie dumni z pionierskiej pracy, jaką wykonaliśmy w zakresie wprowadzania wodoru do transportu kolejowego - dodał.
Trasa pociągu rozpoczęła się w Bremervörde (Dolna Saksonia) i prowadziła przez Hesję do Bawarii, gdzie pojazd zatrzymał się w Monachium. Po tej niezwykłej podróży, pociąg skieruje się teraz do stolicy Niemiec. W ramach targów InnoTrans 2022, które odbędą się w dniach 20-23 września, zaplanowano kilka przejazdów przez Berlin.
Oprócz umowy z LNVG na 14 pociągów Coradia iLint w regionie Dolnej Saksonii, Alstom otrzymał zlecenie na dostawę 27 pociągów Coradia iLint w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Poza Niemcami, Alstom buduje sześć pociągów na wodór Coradia Stream we włoskim regionie Lombardii, z dodatkową opcją uzgodnioną na osiem kolejnych pojazdów.
Komentarze:
Wodór w transporcie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |