Partnerzy serwisu:

Realizacja Rail Baltiki do 2023 roku zagrożona. Projektowanie linii utknęło w sądzie

ms, Rynek Kolejowy 10.02.2015 149

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-10 11:41:49 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dajcie to zadanie Trupolowi. Będzie linia zamknięta do min. 2030 roku.
2015-02-10 12:22:10 Autor: Białostoczanin
---.174.17.248
Całkowita kompromitacja PLK. Osobami odpowiedzialnymi za ten projekt w CRI PLK powinna zainteresować się prokuratura i ustalić czy nie doszło do popełnienia przestępstwa.

Na odcinku Zielonka-Sadowne Torpol wykreśla z listy obiektów inżynieryjnych co chce i jak chce pozostawiając koszty na niezmienionym poziomie a PLK klaszcze mu uszami. Zamyka dwutorowo na półtora roku strategiczną linię kolejową do 300-tysięcznego miasta a tym razem MiR klaszcze uszami.

Szczegóły w piśmie PLK do CUPT: http://www.kobylka.net/pismo.pdf

Teraz historia z projektowaniem dalszego przebiegu LK6
2015-02-10 12:43:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Białostoczanin
Strategiczna linia dwutorowa do 300 tysięcznego miasta jest też strategiczną (jedyną) międzynarodową transeuropejską linią łączącą 5 krajów jewroSojuza i co?
I rdzewieje, a na moim monitorze obok tego artykułu RK, który komentujemy widnieje reklama SIMPLE Warszawa-Wilno za 35 zł :)
Autobusów SIMPLE już od dawna widzę dziesiątki na ViaBaltice.
Do Białegostoku b.dobrze się jedzie samochodem - żadnych świateł/rond/szlabanów po drodze pomijając parszywy wyjazd z Warszawy. O pociągach ludzie na tej trasie już dawno zapomnieli...
2015-02-10 12:56:19 Autor: Białostoczanin
---.174.17.248
W normalnym kraju dzięki tego rodzaju inwestycjom rozwijają się całe regiony, w tym przypadku 1,5 milionowe Podlasie. W Polsce jest to wyłącznie okazja to przewalenia kilka mld zł.

Z alternatywą w postaci S8 nie jest to takie proste. Do 2020 nie zakończy się jej modernizacja, poza tym po jej zakończeniu czas przejazdu busem nie spadnie poniżej 2h, podczas kiedy przejazd np Dartem PESY mógłby trwać ok. 1,5 h
2015-02-10 13:03:59 Autor: Zdenek
---.43.4.226
To kompromitacja PLK i MIRu! Przeznaczcie te pieniądze na drogi będzie więcej pożytku. (A może o to chodziło MIRowi?)
2015-02-10 13:08:47 Autor: zet
---.180.224.18
@Białostoczanin
Przeczytałem pismo PLK-i do CUPT-u i jestem po prostu wstrząśnięty (nawet nie zmieszany ). Dobrze byłoby jeszcze znać odpowiedź CUPT-u, może ktoś ma dostęp?
2015-02-10 13:09:46 Autor: haha
---.g-net.pl
@Zdenek:
Tak, o to właśnie MIRowi chodziło. A kupione związki klaszczą.
2015-02-10 13:13:22 Autor: zet
---.174.17.248
@zet

Różne rzeczy się działy i dzieją na kontraktach, weźmy chociażby słynną modernizację Kraków-Rzeszów. Ale po przeczytaniu pisma PLK do CUPT włosy się jeżą na głowie.

Jakiś wiadukt czy ekran nie pasuje generalnemu wykonawcy - jeb i z powodu "geologii" i "protestów" przy uciesze inwestora wypada z umowy. A kasa zostaje ta sama.

Niestety brak jest załączników do tego pisma i odpowiedzi CUPT ale to co czytacie i tak powala.
2015-02-10 13:17:23 Autor: Białostoczanin
---.174.17.248
Oczywiście powyżej został wpisany błędnie nick. Sorry @zet ;)
2015-02-10 17:20:10 Autor: adam1234
---.wroclaw.dialog.net.pl
A jak postępy prac na trasie Rembertów - Zielonka? Ostatnio często bywam w rejonie Mokrego Ługu i jakoś nie widzę ani zaangażowania ani zapału
2015-02-10 18:22:52 Autor: elliot
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po stronie litewskiej od Szostakowa przez Mariampol do Kowna dwa tory ułożone i budowa idzie pełną parą.
2015-02-10 18:51:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@elliot
Nie wierzę. Podaj jakiś dowód, kolego!

@Białostoczanin
No bez przesady z tym rozwojem całych regionów dzięki modernizacjom linii kolejowych. Było tak może w XIXw, kiedy nie wynaleziono samochodów i dotyczyło to raczej pojedynczych miast a nie regionów typu Podlasie, gdzie nie ma żadnych surowców mineralnych, poza piachem i żwirem.

Droga nr 8 W-wa - Białystok jest b.dobra i obecnie nie jest to już żadna droga śmierci. Te kilka ograniczeń 50 km/h między Wyszkowem, Ostrowią a Zambrowem, to żaden problem i nie trzeba wyczekiwać S8 na całej długości. Minąwszy Marki albo rozkopane Ząbki się leci do Białego elegancko w porównaniu do np.drogi na Rzeszów. Na terenie woj.świętokrzyskiego i podkarpackiego jest tam katastrofa: wypadki, fotoradary i psy w krzakach!
2015-02-10 20:17:10 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cóż, w obecnej sytuacji politycznej, tj. gdy Polska, Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia należą do UE, natomiast Białoruś, Rosja i także Obwód Kaliningradzki do Unii Euroazjatyckiej, to dla Brukseli integracja transportowa z LV, LT i EE powinna być jednym z priorytetów.

Ciekawe, czy budująć Rail Baltica pomyślano o stacji przesiadkowej (dla pociągów osobowych) i stacji przeładunkowej (dla pociągów towarowych), aby zapewnić przesiadki pomiędzy linią Warszawa - Tallin a linią Moskwa - Kaliningrad.
2015-02-10 20:23:52 Autor: Białostoczanin
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ Stefan

He he, he i to pisze pracownik SGGW z Podkarpacia. Byłem kiedyś u Was, poza Rzeszowem straszna nędza jak i u nas na Podlasiu a może i wieksza, a już szczególnie te osiedla z wielkiej płyty w 10 tyś miasteczkach, ale ludzie fajni.

Mylisz się Kolego w całości. Czas przejazdu Bia-Waw na poziomie 1h15min pozwoliłby na zatrudnienie w Polsce A przyzwoitych warunkach wielu specjalistów, którzy mogliby wracać po pracy do rodziny do Polski B.
2015-02-10 21:33:42 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Białostoczanin
Jakbyś do Bialego sypał 1h 15min z Wawy , to chyba musiałbyś na plecach mieć stację benzynową , bo przy takiej prędkości jaką byś jechał to nawet cieniak pali 25/100. Chyba że spece wracaliby raz na tydzionek , no to wtedy tak...Ale te wynajęte mieszkania nie są tanie , no to może kredycik i mieszkanko pod Wa-wą. Po co zaraz codzinnie do Białego? Nie lepiej raz na tydzionek do jareckich po słoiczki (-:
2015-02-10 22:44:14 Autor: @Białostoczanin
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ beblin

1.15 puciongiem, najlepiej jakimś Dartem. A kolega średnio zorientowany, my słoików z Podlasia nie wozimy, to zwyczaj Warszawiaków spod Otwocka i Nieporętu.
2015-02-10 22:46:20 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Białostoczanin:

Nieoficjalnie wiem, że do grudnia br. całe CRI ma się zmienić nie do Poznania :D.
2015-02-10 23:16:00 Autor: Białostoczanin
---.dynamic.gprs.plus.pl
@mathewicforum

Dobre wieści na podsumowanie dnia, bo póki co od Poznania do zauroczenia CRI był tylko rok :)
2015-02-10 23:34:36 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Białostoczanin
Ja tam nie wiem czym będziesz jechał 1,15 do Białego (pisałeś coś o samochodzie , ale może słabo czytam) . Puciongiem raczej też niedasie choćby i shinkansenem. Warszawiaki spod Otwocka i Nieporętu to nie Warszawiaki , tylko... hmmm... Otwoczaki ? (to chyba nietrafna nazwa). A z Podlasia to co wozicie ? Bom ciekaw. A propos warszawiaków : tych wywieźli w 1944. A potem to tylko , bez urazy , słoiki i kredyciki na mieszkanko w Nieporęcie.
2015-02-10 23:53:02 Autor: Białostoczanin
---.dynamic.gprs.plus.pl
@beblin

Z Białegostoku i Podlasia wozimy głowy na karku. Niezwykle się cieszę się, że spotkałem w życiu 10 czy 15 rodowitego Warszawiaka. Szkoda że wirtualnie ;) EOT
2015-02-11 08:36:57 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Bialostoczanin
Większą sympatią darzę Podlasie niż Podkarpacie, nie mylić z Karpatami, ale jeszcze większy sentyment mam do moich rodzinnych okolic odległych od tego Podkarpacia o 600km po kądzieli i 1000km po mieczu.
Do Białego pociągiem 1h15min byłoby fajno, ale proszę porównać do Łodzi. Miało być 55min i już dawno się z tego wycofali na rzecz 1h15min, a to połowę bliżej.
Znałem ludzi, którzy z Lublina codziennie.dojezdzali pociągiem te 5h.
Lepiej się pogodzić z przyzwoitą drogą nr 8 i liczyć na obwodnicę Marek niż na cuda w wydaniu PKP PLK jej mać!
2015-02-11 10:35:11 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Jeżeli PKP PLK S.A odwołała się od KIO i 23% swojej inwestorskiej ceny ich urządzało tzn. , że PKP PLK S.A była w zmowie z konsorcjum oferentów. ABW do roboty.
2015-02-11 11:25:44 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Białostoczanin
Oby w tych głowach wożonych na karku było jeszcze trochę tzw. oleju. Czego wszystkim wożącym , i to nie tylko z Podlasia życzę. Ale nawet ci olejowi w 1,15 nie zajadą , choćby nie wiem co. Pozdro.
2015-02-12 13:25:25 Autor: bosman
---.139.174.2
#sabotaż

Temat dla kontrwywiadu. Cyrk większy niż z Gazoportem w Świnoujściu.
2015-02-12 13:43:57 Autor: kono
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czas przejazdu 1h 15 minut na trasie Białystok-Warszawa (184 km) jest jak najbardziej możliwy do wyciśnięcia przy infrastrukturze zrobionej na max=160km/h. Przy trasowaniu bez przystanków pośrednich jest osiągalne przy średniej szlakowej ok. 145 km/h więc prośba o nie pisanie bzdur.
2015-02-12 23:22:58 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@kono
Czy ty kolego kono rozumiesz co to są bzdury ? ...145km/h: średnio. OK. Tylko parę pytań. Z jakiej Warszawy do Białego ,Wschodniej , Centralnej ,a może z Rembertowa? Nawet z tej ostatniej nie da rady. Ale dobra , powiedzmy ze Wschodniego, trzeba pociąg rozpędzić , w Rembertowie na bok 100, w Zielonce 100 i potem do dechy , mkniemy , hamujemy na Białym Towarowym do 100. Biały. kończymy. Teraz tak realistycznie : Wschodnia- Rembertów 6 min; Rembertów -Zielonka 7 min i do Białego 163 km powiedzmy 1h 5 min(naciągane) to razem 1h18 min. To mogłoby tak wyglądać ,ale raczej nie będzie. Zgodzę się na 1,35 z Centralniaka. I tak jestem optymistą. Bo to niezły czas.
2015-02-13 10:42:53 Autor: kono
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kolego nie czytasz albo nie chcesz czytać tego co napisałem

1. 184 km - odległość pomiędzy Waw Centralną a Białymstokiem Głównym
2. Czas przejazdu:

Waw Centralna - Waw Wschodnia 5 min.
Postój na Waw Wchodniej: 2 min
Waw Wschodnia - Zielonka 10 min. przy torach na Vmax = 100/120 km/h
Zielonka - Białystok Główny 1h05 min. przy torach na Vmax = 160 km/h

Razem: 1h20min +2 minuty postoju dla planowanej infrastr, tak jak pisałem 1h15min + 2 min postoju na Wschodniej dla Vmax =160 na LK6 + LK21/449 i separacji ruchu KM do Tłuszcza

Zamiast nieporadnych złośliwości proponuję dokładniej czytać komentowane teksty
2015-02-13 10:49:33 Autor: kono
---.dynamic.gprs.plus.pl
Żeby nie potrzebnie nie ciągnąć dyskusji proponuję sprawdzić założenia PLK do modernizacji LK E75 złożone do CUPT. Jest tam mowa o handlowym czasie przejazdu Waw Centralna- BIA Główny 1h30min z 10 minutową rezerwą przy założeniu Vmax 100/120 na LK449/21. Temat zamknięty
2015-02-13 16:55:25 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@kono
Kolego , czytam i chcę czytać to co inni piszą. Po prostu ubodły mnie te bzdury (być może bez złych intencji przez Ciebie zarzucone) .Pisałem z przymrużeniem oka. Okazuje się że wiemy to samo . Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości i nie ma co drąŻyć , może prócz paru detali , ale to detal (-: . Pozdro.
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony