Partnerzy serwisu:

RailJet w Czechach?

jm, Rynek Kolejowy/Artur Bogdanowicz, 29 grudnia 2010 29.12.2010 217

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-12-29 07:50:53 Autor: do IC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kupcie go do Polski to naprawdę kapitalny zestaw, dużo lepszy niż ICE - jest to moje zdanie, dużo lepiej jedzie się nim.
2010-12-29 08:55:56 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
No proszę. Railjety kosztują 700 mln za 16 szt. czyli 44 mln/szt. A nasze Pendolino bez pendolina 1700 mln za 20 szt, czyli 85 mln/szt.
2010-12-29 08:58:38 Autor: stand
---.38.109.122.internetia.net.pl
Też uważam, że byłby lepszy niż Pendolino bez tilta tym bardziej, że mamy już dopuszczone do ruchu te same lokomotywy. Wychodzi też, że jest tańszy i można zmieniać długość pociągu zależnie od potrzeb. A może rozpisać nowy przetarg?
2010-12-29 09:53:22 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
@krzysztof rytel - w kalkulacji zapomniałeś o zakupie taurusów do tego :) no chyba że zakładamy że u nas będą je ciągnąć budynie :)
2010-12-29 09:54:12 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Krzysztof Rytel czarno na biały pokazał niegospodarność rządu Tuska, oraz m.in. PKP S.A.!!!

Jakie będą zalety składu zespolonego bez tilta w stosunku do dwukrotnie tańszego RailJeta?
- czy będzie szybszy?
- czy będzie cichszy?
- czy będzie mniej awaryjny?
2010-12-29 10:00:32 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rail Jet nie jest tańszy o połowę od Pendo!!!

Doliczcie Taurusy. Być może rzeczywiście ta ostatnia partia posiada 9-10 wagonów w składzie.

Jest to wynik 16 mln pierwszej siedmiowagonowej wersji i ok 20mln 9-10 wagonowej.

Co do wnętrza RJ to zimne, kliniczne, nieprzyjemne. JUz lepiej wagony Z1 i Tauri.
2010-12-29 10:08:50 Autor: Hubert Pollak
---.Red-83-45-192.dynamicIP.rima-tde.net
@Adam Zz

bzdura, jechałem ralijetami każdą z 3 klas (tak są 3 - Premium jest niesamowita) na trasie Wieden - Strasbourg i mogę powiedzieć, że to jeden z najlepiej wykonanych pociągów w Europie. Dodatkową zaletą dla miłośników kolei są duże okna, jak ktoś jechał ICE lub Pendolino i siedział przy ścianie bez okna to wie o co chodzi.
2010-12-29 10:09:25 Autor: Hubert Pollak
---.Red-83-45-192.dynamicIP.rima-tde.net
oczywiście Salzburg :)
2010-12-29 10:18:46 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Czesi nie muszą do tych składów dokupywać lokomotyw bo zakupili wcześniej swoje 20szt. nowych skód wiec skład będzie dużo tańszy od naszego pendolino
2010-12-29 10:20:26 Autor: Sierpień
---.149.255.142
Nie żebym kwestionował wasze wyliczenia ale chyba 1 PLN to mniej więcej 4 razy mniej niż 1€
2010-12-29 10:25:23 Autor: tass
---.internetdsl.tpnet.pl
Cytat z artykułu:
\"Koszt zawiera lokomotywę z serii Taurus\"
2010-12-29 10:35:24 Autor: Alex
---.tvk.torun.pl

@Rytel i eurostar 10 pociagow za 700 000 millionow euro..
Eurostar ma pieniadze na zakupy,pkp jest duzo bla bla.Maroko tej ma pieniadze na 14 tgv duplex za 400 000 millionow euro.To jest kredit EBI 200 000 euro
+ 200 000 euro (unia)na zklad zespolone nie na zakup taurusa albo railjeta...
http://www.youtube.com/watch?v=6ye5TMy9hgQ
2010-12-29 10:59:51 Autor: figaro
---.cdma.centertel.pl
taki zestaw byłby lepszym rozwiązaniem i TAŃSZYM niż składy zespolone, ja od dawna twierdze, że to najlepsze rozwiązanie

w zasadzie to potrzebne jest nam jeszcze kilka lokomotyw do prędkości 200 km/h i wagony wg standardu Cegielskiego z bieżących dostaw
2010-12-29 11:18:23 Autor: gutek
---.120.225.195.static.bait.pl
miałem przyjemność podróżować poc Railjet .dużo wyższy komfort jazdy jak w TGV.
2010-12-29 11:37:43 Autor: figaro
---.cdma.centertel.pl
a i jeszcze jedno:)

wagony typu Y, modernizowane w ramach SPOT wyglądają imponująco w składach BWE jak i w EIC Bolesław Prus

co do EIC cena biletu w 2 klacie 110 zł na trasie Szczecin Warszawa i wagon z TLK robi wrażenie :)

oby tak dalej :) z życzeniami dla spółki PKP IC na nowy rok :)
2010-12-29 12:53:24 Autor: bama
---.tktelekom.pl
Zapominacie tylko moi drodzy, że PKP Intercity posiada 10 Taurusów, zwanych u nas swojsko Husarzami. Spytajcie spółki, ile z nich nie jeździ po torach z powodu zimy. Podpowiem: w okolicach 6/10.
Dodatkowo, spytajcie, jaki był problem z puszczeniem ich na niektóre linie ze względu na zbyt duży nacisk osi na tor...
A żeby jeszcze dobić zwolenników Siemensa: zapominacie, że wg nowych unijnych przepisów pociągi złożone z wagonów + lokomotywa (tak jak Railjet) nie mogą jeździć szybciej po torach niż 189 km/h, bez względu na to ile konstrukcyjnie są w stanie wyciągnąć (Austria, która zakupiła Railjeta przed wejściem unijnych dyrektyw w życie może prowadzić szybciej).
A na marginesie: po E 65 i tak nie pojechałyby szybciej niż 160 km/h, bo wg klasyfikacji to skład klasyczny.
Nie jestem zwolennikiem Pendolino bez tilta, ale...
2010-12-29 13:23:07 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I jak dla takiej ciężkiej lokomotywy można dawać a-1 ms2 na E-65? Skoro ewentualne dopuszczenia na taką prędkość uzależnione są od nacisku rzędu 17-18 ton na oś? Tylko to jest w stanie zrównoważyć brak Tilta, więc zespoloeniec musi być, tym bardziej na wreszcie pociągnięcie tych v-230km/h na CMK.

Pytanie czy akurat Nowe Pendolino jest najlepsze. Na pewno jest lepsze niż stare Pendo i tu nie ma co porównywać do czeskiego Pendolino.

A czy Velaro byłby lepszy? To dla mnie jednak pociąg High Speedowy. Jakiś wynalazek typu INC ewentualnie czy cuś.
2010-12-29 14:02:10 Autor: JSB
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PRy mogłyby kupić 2-3 składy.

ICek by tak sie wściekł. Świecąca od czerwoności Grójecka to jest to.
2010-12-29 16:38:35 Autor: galmaximus
---.131.optilan.pl
no i moje wyliczenia z wcześniejszych postów gdzie pisałem że cena takiego składu z Taurusem wynosiła by ok 16 mln euro potwierdza się. Czyli za składy o podobnej pojemności, podobnej mocy i szybkości max możliwej do osiągnięcia na Polskich torach mamy cenę ok 20% niższą.
2010-12-29 16:53:39 Autor: caronen
---.lil.modulonet.fr

caronen
Poczekalbym z komentarzami do definitywnego podpisania kontraktu bo na razie to mamy doniesienia prasowe ze sprzecznymi informacjami.

Co do \"mozliwosci zmieniania dlugosci skladu\" to RJ takiej nie oferuje ze wzgledu na sposob polaczenia wagonow (przejscia miedzywagonowe). Ewentualne dodawanie/zabieranie wagonow jest mozliwe w warunkach warsztatowych (i niepraktykowane przez OeBB).

Co do vmax, to RJ jezdza 200 km/h nie 230. Byc moze pojada 230 po otwarciu Westbahn.

Co do uwagi, ze \"PKP\" ma juz Taurusy, to przypominam ze ma ich jedynie 10, dopuszczonych do 160 km/h i niewyposazone w odwracalnosc (dodatkowe koszty). No i musianoby zdjac je z BWE zeby puszczac na E65 (co jest bez sensu jesli zwazyc, ze maja one instalacje 15 kV/16,7 Hz). Wiec do tych lokomotyw, to i tak trzeba by je kupic.

Co do ceny, to w prasie pojawialy sie doniesienia o 11 mln/EUR za sztuke (wobec 12 mln/EUR). Troche daje do myslenia ta obnizka, czyzby nikt inny nie chcial tego cudownego pociagu ?

W doniesieniach o zamowieniu dla CD nie bylo mowy o Taurusach, ze wzgledu na to, ze CD zamowily lokomotywy Skoda E109 (seria 380), ktore tez kosztowaly ok. 5 mln EUR za sztuke. Warto tylko pamietac, ze to, ze te pieniadze wydano wczesniej, nie znaczy, ze nie nalezy ich wrzucac do ogolnego kosztu pociagow.

Co do komfortu itp. to chcialbym zauwazyc, ze to przewoznik sobie ustala co ma byc w srodku. Natomiast z technicznego punktu widzenia wagony Viaggio Comfort tworzace RJ nie sa jakies super zaawansowane, pneumatyczne zawieszenie to dzis standard natomiast dwie pary drzwi na wagon i stalowe pudlo to juz lekki przezytek.

Co do przewagi zespolakow ogolnie, to wiadomo - mniejszy nacisk na os, lepsze przyspieszenie. Czy ETR 610 bez wychulnego pudla jest najlepszym zespolakiem na warunki PKP ? Z pewnoscia nie.
2010-12-29 17:14:46 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
@bama: A ile pociągów pendolino będzie w zimie jeździło, a ile stało - przekonamy się dopiero jak je ewentualnie nam dostarczą.
2010-12-29 20:05:41 Autor: JSB
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Właśnie, przecież RJ zawsze może ET22 pociągnąć ;]
2010-12-29 20:19:01 Autor: mietek
---.dynamic.chello.pl
i tak nie ma u nas infrastruktury na takie sprzety wiec wystarczy to co mamy et 22
2010-12-29 20:46:01 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I sratatatata!

Po co nam modernizować linie jak nie mamy taboru.

Po co nam kupować tabor jak nie mamy odpowiedniej infrastruktury!

Bida panie, bida!!

Nic tylko wódkę chlać i żydom złote zęby wyrywać! I srać w pielesze!

Na chwałę Narodu!! Hip, hip Huurraaa!
2010-12-29 20:48:05 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I tak w kółeczko zapraszamy. Pan prezes dziś klaszcze z mamlockim uśmiechem schiza. Zapraszamy do kółeczka!

Tak się fajnie chocholi taniec tańczy! No dawać!
2010-12-30 01:26:41 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
ETR 610 zaoferowane PKP IC (moc: 5,68 MW) to pociągi o V max = 250 km/h dla wszystkich rodzajów zasilania. Koniec - kropka. To pociągi HS, a nie jakaś kombinowana klasyka na wleczące 200 km/h.

Uzyskanie parametru 1 m/s2 będzie o wiele łatwiejsze dla taboru o ciężarze do 17 t/oś niż dla taboru do 22 t/oś. Zużycie toru też mniejsze, bo znacznie mniejsze oddziaływanie mas - wielu z Was (prócz Adma Zz) w ogóle nie bierze tego pod wuagę.

O kwestiach medialnych i wizerunkowych już mi się po raz setny nie chce gadać - są oczywiste. Poza tym zespolaki przydadzą się kiedyś - prócz CMK na 230 km/h - także na Ygreku.

A resztę to sobie przeczytacie w styczniowym drukowanym RK. Całe 6 kolumn na ten temat! Warto!
2010-12-30 01:33:58 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Gubernator Kalifornii:

\"Jakie będą zalety składu zespolonego bez tilta w stosunku do dwukrotnie tańszego RailJeta?\"

Chyba \"dwukrotnie tańszego\" na twojej makiecie - tak rodzą się bzdury i mity forumowe oraz ludowe. Skład RJ plus lok typu tarurus w wycenach na rok 2010 (była taka teoretyczna propozycja w dialogi konkurencyjnym) wyniósłby ok. 20 mln euro (licząc cenę Husarza).

No chyba że Czesi \"poczarują\" Niemców - jak to oni potrafią - i kupią tą końcówkę taniej (po kosztach? :-), pożyjemy, zobaczymy... Fajnie potrafią sobie robić dobry PR w mediach.
2010-12-30 14:21:23 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
I ciagle bedziesz przeczyc faktom? Masz czarno na bialym: \"Jak ujawnił \"Rynkowi Kolejowemu\" Peter Gottal z Siemensa, wartość zamówienia na ostatnie 16 składów wynosi 260 milionów euro, co oznacza 16,25 mln euro za pociąg. Wyższa cena za jeden pociąg w ostatniej partii pojazdów spowodowana jest większą liczbą wagonów w tych składach. ***Koszt zawiera lokomotywę z serii Taurus.***\"

Czyli mamy 16,25 mln za dluzszy sklad z lokomotywa. I nie sa to wleczace 200km/h, tylko 230km/h. Uczciwie napisz nam jaka bedzie roznica w czasie przejazdu CMKa pomiedzy 200 a 230 km/h. Nie warto przeplacac.
1m/s^2 dla loka to zaden problem - a wagony maja mniejsze naciski na os.
2010-12-30 16:37:15 Autor: caronen
---.lil.modulonet.fr

caronen
\"Czyli mamy 16,25 mln za dluzszy sklad z lokomotywa.\"

Na razie nic nie mamy poza sprzecznymi doniesieniami prasowymi. Raz sie mowi, ze CD chcialyby ciagac te sklady swoimi maszynami (Skoda 109E), teraz nagle dowiadujemy sie, ze \"Taurusy wliczone w cene\", jak deus ex machina pojawily sie tez \"dodatkowe wagony\". Jedno jest pewne - OeBB nie tych wagonow nie chce, a Siemens cos musi z nimi zrobic. Jednak jakos brak chetnych na to cudo, nawet po obnizce ceny...
Wysnuwanie z tych wszystkich doniesien prasowych, ile by kosztowala podobna opcja dla PKP IC jest lekkim naduzyciem.
W koncu Taurusy dla PKP IC Siemens dostarczyl po cenach swiatowych, wiec nie jest to raczej firma sklonna do robienia prezentow. No, chyba, ze nagle sie klient wypnie na koncowke zamowienia...

\"I nie sa to wleczace 200km/h, tylko 230km/h. Uczciwie napisz nam jaka bedzie roznica w czasie przejazdu CMKa pomiedzy 200 a 230 km/h.\"

Jak sam dobrze wiesz RJ nie jezdzi 230 km/h. Byc moze pojedzie tyle w 2013 r. Pozyjemy zobaczymy.
Co do roznicy dla CMK wynosi ona 8 - 9 minut (w obliczeniach zalozylem rezerwe wynoszaca 5% czasu jazdy, 160 km/h na poczatku i koncu linii i przyspieszenie skalkowane z TGV RĂŠseau, czyli jak wiadomo raczej kiepskie).
Przy tych samych zalozeniach roznica miedzy 230 a 250 km/h to 5 minut, wiec jak latwo policzyc roznica miedzy 200 a 250 km/h to ok. 14 minut czyli dosc istotna.

\"1m/s^2 dla loka to zaden problem - a wagony maja mniejsze naciski na os.\"

Niewatpliwie dla loka to zaden problem, gorzej z kosztami utrzymania infrastruktury przy regularnych przejazdach z takimi parametrami. Nie bez przyczyny powszechnie stosuje sie wyzsze predkosci dla skladow zespolonych, nawet chyba i na PKP w koncu sie do tego przekonali.
Faktycznie nacisk na os ladownego wagonu Viaggio Comfort to 15 ton, jednak to niewiele mniej niz 16,5 ton ETR 610.
2010-12-30 17:47:53 Autor: jurasN
---.icpnet.pl
Zakup pociągu zespolonego przez IC to dla mnie coś zupełnie niezrozumiałego. IC już od lat ma sporą flotę wagonów na 200 km/h, z których jeździ codziennie z tą prędkością (tylko na liniach niemieckich i chyba holenderskich - Kiepura) jakieś góra 20 sztuk! Pozostałe, jest ich ponad setka(!) włóczą się po innych torach. Ale komuś się zachciało zespolonego, gdzie koszt zakupu jednego miejsca pasażera jest ok. 1,8 raza większy niż dla wagonu klasycznego (jeśli liczyć, że do wagonów trzeba kupić lokomotywę, ten współczynnik wyjdzie ok. 1,4). Ale wagony już są, a lokomotywy na 200 km/h (10 sztuk) także!
2010-12-30 23:00:44 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
caronen: O dodatkowych wagonach bylo wiadomo wczesniej.
Chetnych nie brak, ale mamy kryzys i jest problem z kasa. Ale Twoj \"brak\" chetnych juz nie jest \"naduzyciem\".
Wiem, ze nie jezdzi, ale jednoczesnie wiem, ze na taka predkosc jest skonstruowany.
Skoro RJ ma Vkonstrukcyjna=230 to mamy roznice do 5 minut. Nie widze powodu, zeby tej predkosci nie uznawac i zakladac gorszy scenariusz na V=200. To moze dla EZT tez zalozymy 200 (jak chce sie uderzyc psa, kij sie zawsze znajdzie)?

Co do tych kosztow utrzymania - jakos nigdy nie bierze sie ich pod uwage piszac o pudle wychylnym (ktore ma miec a=1,8), a zawsze jest to argument obciazajacy klasycznego loka (ktory ma miec a=1). Taka manipulacja zeby uzasadnic bezsensowne przeplacanie o 1/4.
2010-12-30 23:05:37 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
Piszac o roznicy 200/230 mialem na mysli to, ze specjalnie zanizamy mozliwosci RJ, zeby tylko uzyskac kolejne 8 min roznicy (do realnych 5), majacych uzasadnic zasrane Pedo...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony