Partnerzy serwisu:

Będzie osiem kolejnych „Edgarów"

Jakub Madrjas 11.01.2021 189

Będzie osiem kolejnych „Edgarów"
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Firma Beacon Rail Leasing poinformowała o zawarciu porozumienia z przewoźnikiem Rail Polska, na mocy którego odkupi 12 lokomotyw, po czym odda je z powrotem w użytkowanie operatorowi. 
Luksemburski pool taborowy Beacon Rail Leasing poinformował o porozumieniu pod koniec grudnia, jednak do dziś nie udało nam się uzyskać stanowiska Rail Polska w tej sprawie. Według komunikatu Beacon, chodzi o leasing zwrotny – podmiot wykupi od Rail Polska 12 lokomotyw, w tym dwie zmodernizowane spalinowe M62M (tzw. Gagarin) i aż 10 elektrycznych 207E Edgar. Zostaną oddane z powrotem w długoterminowe użytkowanie operatorowi.

W ramach rozwijanego od 2015 roku programu, Rail Polska wprowadziła do eksploatacji w 2019 roku swoją lokomotywę elektryczną 207E Edgar, czyli przebudowaną spalinową ST44 (M62M) na lokomotywę elektryczną. Szczegółowo o tym niezwykłym przedsięwzięciu pisaliśmy tutaj. Warto dodać, że przewoźnik wprowadził już do ruchu drugi egzemplarz 207E-002 (lokomotywę na filmie można zobaczyć np. tutaj). 

Beacon podkreśla w komunikacie kluczowe znaczenie prowadzonego programu przebudowy lokomotyw spalinowych na elektryczne dla zawarcie umowy. Zdaniem luksemburskiego pool, który ma w posiadaniu 346 lokomotyw, takie działania mogą pomóc obniżyć zarówno koszty eksploatacji i utrzymania pojazdów trakcyjnych, jak i ich ślad węglowy. 

Kolejne osiem lokomotyw 207E ma wejść do ruchu do końca 2024 toku. – Polski rynek leasingu i finansowania taboru nie był w stanie przedstawić przedstawić nam poziomu finansowania, jakiego potrzebujemy. Beacon wziął pod uwagę długoterminową wartość lokomotyw – podkreślił Edward Burkhardt, prezes Rail Polska cytowany w komunikacie poolu taborowego.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony