Partnerzy serwisu:

Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]

Jakub Madrjas 16.07.2018 22

arrow
arrow
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Postępuje budowa mostów na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince. Pasażerowie stopniowo korzystają z nowych peronów. Wykorzystywane są już nowe tory – informuje PKP PLK, która za ponad 500 mln zł modernizuje odcinek Sadowne – Czyżew na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. 
Nowe mosty

Na mostach na Bojewce i Nowej Treblince wykonano już nowe konstrukcje na jednym torze. Przygotowywany jest montaż szyn. Budowany od podstaw 300-metrowy most na Bugu ma już trzy przęsła. Szykowane są do zabudowy dwa kolejne. Po zakończeniu prac nowy łukowy most przejmie ruch pociągów. Stara przeprawa zostanie wówczas rozebrana, a za rok we wrześniu będzie już gotowy nowy obiekt dla drugiego toru.

Wybudowany dwutorowy most kolejowy na Bugu oraz dobudowa drugiego toru na odcinku Prostyń Bug – Małkinia zapewnią płynny przejazd większej liczby pociągów. Dotychczas składy kursowały tylko po jednym torze, co ograniczało liczbę pociągów –przepustowość trasy – informuje PLK.

Wyższe perony

Na 35-kilometrowym odcinku Sadowne – Czyżew 12 nowych, wyższych peronów z wiatami, ławkami, dostępnych dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, ułatwi obsługę na stacjach Małkinia, Sadowne oraz przystankach: Zaręby Kościelne, Kietlanka, Szulborze Koty i Prostyń Bug.

Na stacji Sadowne podróżni korzystają już z nowej krawędzi peronu. Zamontowano nowe oświetlenie. Pociągi jeżdżą nowym torem z wykorzystaniem przebudowanej sieci trakcyjnej. Na stacji Małkinia wykonawca buduje peron i przygotowuje nowy tor. Postępuje budowa nowego przejścia podziemnego, które zwiększy wygodę podróżnych w dostępie do pociągów. Wykonano pierwszy etap prac pod torami. Jest gotowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania (LCS). Nowoczesne urządzenia zapewnią sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Podczas prac na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi kursują obok robót po jednym torze.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony