Partnerzy serwisu:

Rail Baltica: Ruszył przetarg na projekt odcinka Wilno – Kowno

Witold Urbanowicz 04.03.2022 1,2k

Rail Baltica: Ruszył przetarg na projekt odcinka Wilno – Kowno
mat. Rail Baltica
Pod koniec lutego spółka RB Rail AS, która koordynuje projekt Rail Baltiki na terenie Litwy, Łotwy i Estonii, ogłosiła przetarg na projekt odcinka trasy między Wilnem a Kownem. Zamówienie obejmuje też nadzór autorski nad późniejszą realizacją. Umowa ma zostać podpisana przed końcem roku.
Przetarg jest dwustopniowy. Podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu mogą składać wnioski do 14 kwietnia poprzez łotewski system zamówień publicznych (spółka RB Rail AS, która prowadzi postępowanie, ma siedzibę w Rydze). W drugim etapie zakwalifikowani uczestnicy będą składać swoje oferty i nastąpi okres negocjacji. Umowa z projektantem ma zostać podpisana do końca roku.

Zamówieniem objęty jest ok. 64-km odcinek dwutorowej linii o rozstawie 1435 mm między węzłami kolejowymi w Wilnie i Kownie. Przewidziano też przebudowę 16 km istniejących linii o rozstawie 1520 mm, budowę trzech punktów z możliwością wyprzedzania się pociągów, 10 wiaduktów drogowych, jednego tunelu drogowego, 13 wiaduktów kolejowych, ośmiu przejść dla zwierząt, 15 przepustów.

¬– Jednym z głównych celów projektu Rail Baltica jest integracja stolic krajów bałtyckich z europejską siecią kolejową. Nowy odcinek Kowno – Wilno”otworzy nie tylko pasażerom, ale także przewoźnikom towarowym możliwości wyboru linii kolejowej do przewozu towarów w Europie. Pociągi regionalne zapewnią połączenia do mniejszych miast i osiedli wokół nowej linii kolejowej. Trasa ta będzie obsługiwać połączenia z Landwarowem (Lentvaris), miejscowością Jewie (Vievis) i Koszedarami (Kaišiadorys) – mówi Marius Narmontas, szef litewskiego oddziału RB Rail AS.

W II kwartale 2022 r. podana zostanie informacja o gruntach i nieruchomościach, które będą musiały zostać wykupione na potrzeby tej linii. Zadaniem wykonawcy będzie pozyskanie pozwoleń na budowę, a także nadzór autorski nad realizacją prac.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Wartość kontraktów budowlanych szacowana jest na 5,8 mld euro.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony