Partnerzy serwisu:

Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji

Witold Urbanowicz 22.04.2021 4,9k

arrow
arrow
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
mat. RB Rail AS
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
Rail Baltica prezentuje projekt koncepcyjny pociągu KDP. Dla promocji
W ramach promocji projektu Rail Baltica w krajach bałtyckich, spółka RB Rail AS zaprezentowała wizualizacje koncepcyjne pociągu dużych prędkości. Obrazki mają dać mieszkańcom – którzy w większości nie mieli do czynienia z KDP – luźne wyobrażenie, jakie składy mogłyby w przyszłości połączyć Estonię, Łotwę i Litwę z Europą Zachodnią.
Budowana trasa Rail Baltiki ma być pierwszą linią w standardzie KDP na terenie trzech państw bałtyckich . – Tylko 37% mieszkańców Estonii i 27% mieszkańców Litwy podróżowało kiedykolwiek pociągiem KDP. To skłania nas do bardziej aktywnego informowania i edukowania mieszkańców na temat osobistych, środowiskowych i ekonomicznych zalet, jakie pociągi KDP przyniosą mieszkańcom naszego regionu – mówi Agnis Driksna, szefowa spółki RB Rail AS, która koordynuje projekt Rail Baltiki na terenie Litwy, Łotwy i Estonii.

Zaprezentowany pociąg jest tylko pewnym wyobrażeniem, wzorowanym na najnowocześniejszych składach KDP jeżdżących w Europie i na świecie. Inspiracją dla projektu jest wspólny element trzech państw – Morze Bałtyckie. Słońce, woda i piasek są widoczne w kolorystyce. Innymi słowy – wizualizacje mają przede wszystkim walor promocyjny, podobnie jak w przypadku prezentowanych wizualizacji CPK Polsce, i nie przesądzają o żadnych konkretnych rozwiązaniach.

Przewidziano osiem wagonów klasy standardowej (ekonomicznej). W każdym wagonie znajdzie się 70 miejsc siedzących, wi-fi i porty USB. Przewidziano też wagon barowy oraz pierwszą klasę – z zwiększoną przestrzenią dla pasażerów. Zaplanowano też przestrzeń dla pasażerów biznesowych w postaci przedziału na spotkania czy telekonferencje. W całym składzie znajdzie się też specjalne miejsce do przewozu rowerów i bagażu. Jedna z opcji zakłada bowiem zintegrowanie usług kolejowych i lotniczych z wcześniejszą możliwością odprawy.

Rail Baltica to projekt wyjątkowy i symboliczny: zakłada budowę ok. 870-kilometrowej normalnotorowej linii o rozstawie 1435 mm, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską, i tym samym europejską siecią kolejową. Obecnie na terenie krajów bałtyckich dominuje – jak w Rosji – rozstaw 1520 mm.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony