Rail Baltica: Jest umowa na dodatkowe dofinansowanie z CEF-u
Witold Urbanowicz ⚫ 21.10.2022 ⚫
1k

mat. Rail Baltica
Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska podpisała umowę z RB Rail AS, joint-venture, które wdraża projekt Rail Baltiki na terenie Litwy, Łotwy i Estonii, o dodatkowym dofinansowaniu projektu. W sumie wartość prac objętych porozumieniem wynosi 422,6 mln euro, z czego 353,9 mln zł stanowią środki unijne
O przyznaniu środków pisaliśmy już na przełomie czerwca i lipca. Podpisanie umowy jest zwieńczeniem całego procesu.
Co znalazło się na liście? To przede wszystkim pozostałe prace projektowe na terenie Litwy, w tym odcinek między granicą z Polską a Kownem, węzeł kolejowy Kowno, trasa między Kownem a Wilnem oraz węzeł kolejowy Wilno. Na terenie Łotwy środki przysłużą się rozpoczęciu prac przy granicy z Litwą, a także szczegółowym pracom projektowym dla zaplecza utrzymania infrastruktury w Skulte. Dzięki dofinansowaniu budowana będzie trasa Rail Baltiki na terenie Estonii, w tym węzeł Ülemiste, a także postępować będą prace projektowe, których celem jest ograniczenie wpływu inwestycji na środowisko, w tym siedliska głuszcza, na odcinku od Parnu do granicy z Łotwą. Czwarty pakiet dotyczy interoperacyjności, zwłaszcza na odcinkach transgranicznych. Realizacja tych projektów ma zacząć się w przyszłym roku.
W poprzedniej perspektywie finansowej 2014-2021 Rail Baltica otrzymała 1,2 mld euro dofinansowania, z czego 85% pochodzi z CEF-u.
Co znalazło się na liście? To przede wszystkim pozostałe prace projektowe na terenie Litwy, w tym odcinek między granicą z Polską a Kownem, węzeł kolejowy Kowno, trasa między Kownem a Wilnem oraz węzeł kolejowy Wilno. Na terenie Łotwy środki przysłużą się rozpoczęciu prac przy granicy z Litwą, a także szczegółowym pracom projektowym dla zaplecza utrzymania infrastruktury w Skulte. Dzięki dofinansowaniu budowana będzie trasa Rail Baltiki na terenie Estonii, w tym węzeł Ülemiste, a także postępować będą prace projektowe, których celem jest ograniczenie wpływu inwestycji na środowisko, w tym siedliska głuszcza, na odcinku od Parnu do granicy z Łotwą. Czwarty pakiet dotyczy interoperacyjności, zwłaszcza na odcinkach transgranicznych. Realizacja tych projektów ma zacząć się w przyszłym roku.
W poprzedniej perspektywie finansowej 2014-2021 Rail Baltica otrzymała 1,2 mld euro dofinansowania, z czego 85% pochodzi z CEF-u.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |