Partnerzy serwisu:

Rail Baltica – czas na drugą nitkę na moście na Bugu. Kolejna opóźniona inwestycja

inf. pras. oprac. jm 03.07.2019 30

arrow
arrow
Rail Baltica – czas na drugą nitkę na moście na Bugu. Kolejna opóźniona inwestycja
Fot. PKP PLK
Rail Baltica – czas na drugą nitkę na moście na Bugu. Kolejna opóźniona inwestycja
Rail Baltica – czas na drugą nitkę na moście na Bugu. Kolejna opóźniona inwestycja
Rail Baltica – czas na drugą nitkę na moście na Bugu. Kolejna opóźniona inwestycja
Co dwa mosty to nie jeden. Na Rail Baltica, obok nowego mostu na Bugu, budowana jest bliźniacza konstrukcja dla drugiego toru. Trwa montaż podpór i przyczółków nowej przeprawy. Dzięki budowie nowego mostu i toru możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów z Warszawy do Białegostoku - informują PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycja na odcinku Sadowne - Czyżew jest opóźniona o co najmniej pół roku.
Jednym z najważniejszych elementów prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji odcinka Sadowne-Czyżew jest budowa nowej przeprawy na Bugu. Od marca pociągi dalekobieżne i regionalne pokonują królową rzek Podlasia nowym, 300 metrowym mostem o wadze 3000 ton. Obiekt ma pięć 60-metrowych przęseł o wysokości dźwigarów ponad 12 m. To najdłuższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Teraz obok nowego mostu powstaje bliźniacza konstrukcja dla drugiego toru. Dzięki inwestycji zniknie tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotąd przeprawie przez rzekę, dzięki temu możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów - informuje PLK.

Czas na druga nitkę


Nowy most łukowy przejął ruch pociągów odbywający się dotychczas po starym obiekcie kratownicowym. Zakończono już prace rozbiórkowe starego mostu. Aktualnie trwa budowa podpór i przyczółków nowej konstrukcji. To wyjątkowo skomplikowana operacja. Prace związane z wykonywaniem podpór znajdujących się w nurcie rzeki są szczególnie trudne m.in. ze względu na warunki gruntowe. Na placu budowy widoczne są nowe przęsła, które zostaną nasunięte na wybudowane filary. Zakończenie budowy drugiej nitki mostu planowane jest w kwietniu 2020 r.

Powstający 300-metrowy obiekt umożliwi przejazd większej liczby pociągów pasażerskich. Zapewnione będzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas składów towarowych o nacisku 221 ton/oś. Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Sadowne-Czyżew pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h, co skróci czas przejazdu z Mazowsza na Podlasie.

Budowa mostów nad rzeką Bug, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa - Białystok. Przy budowie uwzględniono wymogi ochrony środowiska. Zapewnione będzie pod torami przejście dla zwierząt - informuje PKP PLK.

Kolejna opóźniona inwestycja

Odcinek Sadowne–Czyżew to kolejna opóźniona inwestycja - o czym PKP PLK nie informuje w komunikacie Kontrakt wart 569 mln zł netto miał zostać zrealizowany do końca 2019 roku. Teraz PKP PLK podaje, że zakończenie wszystkich prac na odcinku "zaplanowano w II kwartale 2020 roku". O opóźnieniach poszczególnych etapów PLK informuje przewoźników w ostatniej chwili, narażając się na kary ze strony UTK. Jeszcze gorzej jest na kolejnym odcinku, od Czyżewa do Białegostoku. Miał on być realizowany w latach 2018-2020, ale nie wybrano jeszcze nawet wykonawcy (ostatnio termin wyboru znów odroczono) i jest problem ze sfinansowaniem tej części inwestycji.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony