Partnerzy serwisu:

Rafamet dostarczy tokarki podtorowe dla paryskiego przewoźnika

Michał Szymajda 13.04.2016 332

Rafamet dostarczy tokarki podtorowe dla paryskiego przewoźnika
Rafamet dostarczy tokarki podtorowe dla paryskiego przewoźnikaFot. Rafamet
Fabryka Obrabiarek Rafamet dostarczy kolejne maszyny na rynek francuski. Odbiorcą dwóch tokarek podtorowych typu UGE 300 N jest RATP, piąty na świecie pod względem wielkości operator transportu publicznego, codziennie obsługujący 10 mln pasażerów.
– To bardzo prestiżowe zwycięstwo. Przedstawiciele paryskiej firmy są niezwykle wymagający, tym bardziej cieszy fakt, że wysoko oceniają oni profesjonalizm i zaangażowanie polskiego producenta – powiedział Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu spółki z Kuźni Raciborskiej.

Rafamet we Francji sprzedaje od lat

– Firma Rafanet istnieje na francuskim rynku od końca lat 60-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej, zarówno obrabiarek kolejowych, jak i ciężkich tokarek karuzelowych. Jesteśmy obecni we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce nuklearnej, przemyśle, energetyce, sektorze kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując swoje maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe), ale i w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych. Naszymi odbiorcami są również m.in: Areva, Alstom, EDF, francuski oddział energetyczny General Electric, Snecma produkująca silniki dla Airbusa, Forgital – firma z branży kosmicznej i szereg innych – wylicza Andrzej Rustanowicz.

RATP – klient olbrzymi

Za sprawą zawartej w marcu umowy, do grona znaczących francuskich odbiorców spółki z Kuźni Raciborskiej dołączyła firma RATP. Kontrakt został podpisany w Paryżu, gdzie mieści się jej główna siedziba. – RATP to piąty na świecie operator w transporcie publicznym, który w regionie Paryża i tzw. Wielkiego Paryża obsługuje codziennie 10 mln pasażerów. Przedsiębiorstwo zarządza 16 liniami metra (to 303 stacje) o łącznej długości 220 km, a także 5 liniami kolei regionalnej RER, liczącymi 590 km, spośród których aż 80 jest zlokalizowana pod ziemią. Poza tym do RATP należy 7 linii tramwajowych o długości ponad 100 km. Warto także zaznaczyć, że jest to jeden z największych pracodawców we Francji, RATP zatrudnia ok. 60 tys. osób – wyjaśnia Rustanowicz.

Współpraca z odbiorcą tej rangi jest wyjątkowo prestiżowa, dlatego też udział w przetargu publicznym wzięli wszyscy liczący się producenci, w tym firmy spoza Europy.

– Francuski rynek jest bardzo hermetyczny, a sposób formułowania przetargów publicznych wymaga od ich uczestników ogromnego zaangażowania. Samo przygotowanie oferty przetargowej było niezwykle skomplikowane; w krótkim czasie należało dostarczyć nadzwyczaj dużo dokumentacji. Tym bardziej cieszy nas zatem zdobycie kontraktu – podkreśla Rustanowicz, posiadający 30-letnie doświadczenie w pracy na rynku francuskim.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony