Rafamet dostarczy tokarki podtorowe dla paryskiego przewoźnika
Michał Szymajda ⚫ 13.04.2016 ⚫
332

Rafamet dostarczy tokarki podtorowe dla paryskiego przewoźnikaFot. Rafamet
Fabryka Obrabiarek Rafamet dostarczy kolejne maszyny na rynek francuski. Odbiorcą dwóch tokarek podtorowych typu UGE 300 N jest RATP, piąty na świecie pod względem wielkości operator transportu publicznego, codziennie obsługujący 10 mln pasażerów.
– To bardzo prestiżowe zwycięstwo. Przedstawiciele paryskiej firmy są niezwykle wymagający, tym bardziej cieszy fakt, że wysoko oceniają oni profesjonalizm i zaangażowanie polskiego producenta – powiedział Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu spółki z Kuźni Raciborskiej.
Rafamet we Francji sprzedaje od lat
– Firma Rafanet istnieje na francuskim rynku od końca lat 60-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej, zarówno obrabiarek kolejowych, jak i ciężkich tokarek karuzelowych. Jesteśmy obecni we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce nuklearnej, przemyśle, energetyce, sektorze kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując swoje maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe), ale i w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych. Naszymi odbiorcami są również m.in: Areva, Alstom, EDF, francuski oddział energetyczny General Electric, Snecma produkująca silniki dla Airbusa, Forgital – firma z branży kosmicznej i szereg innych – wylicza Andrzej Rustanowicz.
RATP – klient olbrzymi
Za sprawą zawartej w marcu umowy, do grona znaczących francuskich odbiorców spółki z Kuźni Raciborskiej dołączyła firma RATP. Kontrakt został podpisany w Paryżu, gdzie mieści się jej główna siedziba. – RATP to piąty na świecie operator w transporcie publicznym, który w regionie Paryża i tzw. Wielkiego Paryża obsługuje codziennie 10 mln pasażerów. Przedsiębiorstwo zarządza 16 liniami metra (to 303 stacje) o łącznej długości 220 km, a także 5 liniami kolei regionalnej RER, liczącymi 590 km, spośród których aż 80 jest zlokalizowana pod ziemią. Poza tym do RATP należy 7 linii tramwajowych o długości ponad 100 km. Warto także zaznaczyć, że jest to jeden z największych pracodawców we Francji, RATP zatrudnia ok. 60 tys. osób – wyjaśnia Rustanowicz.
Współpraca z odbiorcą tej rangi jest wyjątkowo prestiżowa, dlatego też udział w przetargu publicznym wzięli wszyscy liczący się producenci, w tym firmy spoza Europy.
– Francuski rynek jest bardzo hermetyczny, a sposób formułowania przetargów publicznych wymaga od ich uczestników ogromnego zaangażowania. Samo przygotowanie oferty przetargowej było niezwykle skomplikowane; w krótkim czasie należało dostarczyć nadzwyczaj dużo dokumentacji. Tym bardziej cieszy nas zatem zdobycie kontraktu – podkreśla Rustanowicz, posiadający 30-letnie doświadczenie w pracy na rynku francuskim.
Rafamet we Francji sprzedaje od lat
– Firma Rafanet istnieje na francuskim rynku od końca lat 60-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej, zarówno obrabiarek kolejowych, jak i ciężkich tokarek karuzelowych. Jesteśmy obecni we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce nuklearnej, przemyśle, energetyce, sektorze kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując swoje maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe), ale i w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych. Naszymi odbiorcami są również m.in: Areva, Alstom, EDF, francuski oddział energetyczny General Electric, Snecma produkująca silniki dla Airbusa, Forgital – firma z branży kosmicznej i szereg innych – wylicza Andrzej Rustanowicz.
RATP – klient olbrzymi
Za sprawą zawartej w marcu umowy, do grona znaczących francuskich odbiorców spółki z Kuźni Raciborskiej dołączyła firma RATP. Kontrakt został podpisany w Paryżu, gdzie mieści się jej główna siedziba. – RATP to piąty na świecie operator w transporcie publicznym, który w regionie Paryża i tzw. Wielkiego Paryża obsługuje codziennie 10 mln pasażerów. Przedsiębiorstwo zarządza 16 liniami metra (to 303 stacje) o łącznej długości 220 km, a także 5 liniami kolei regionalnej RER, liczącymi 590 km, spośród których aż 80 jest zlokalizowana pod ziemią. Poza tym do RATP należy 7 linii tramwajowych o długości ponad 100 km. Warto także zaznaczyć, że jest to jeden z największych pracodawców we Francji, RATP zatrudnia ok. 60 tys. osób – wyjaśnia Rustanowicz.
Współpraca z odbiorcą tej rangi jest wyjątkowo prestiżowa, dlatego też udział w przetargu publicznym wzięli wszyscy liczący się producenci, w tym firmy spoza Europy.
– Francuski rynek jest bardzo hermetyczny, a sposób formułowania przetargów publicznych wymaga od ich uczestników ogromnego zaangażowania. Samo przygotowanie oferty przetargowej było niezwykle skomplikowane; w krótkim czasie należało dostarczyć nadzwyczaj dużo dokumentacji. Tym bardziej cieszy nas zatem zdobycie kontraktu – podkreśla Rustanowicz, posiadający 30-letnie doświadczenie w pracy na rynku francuskim.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |