Partnerzy serwisu:

Radny Sejmiku Warmińsko-Mazurskiego: Po co nam przetarg na przewozy?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 25.05.2015 131

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-05-25 15:38:06 Autor: shev17
---.play-internet.pl
Dziwne, że RK i TOR nie domagają się przetargu na Śląsku. Tam mieliśmy zamówienie z wolnej ręki i było ok.
2015-05-25 15:40:53 Autor: warmaz
---.tktelekom.pl
Z zadziwiającą zaciekłością redakcja opisuje sytuację w sposób ukazujący firmę niemiecką w roli ,,poszkodowanego". Przecież niczym normalnym jest uczestniczenie w postępowaniu (przyjazdy, konsultacje, przeglądy taboru, postępowanie przed KIO, sponsorowane? artykuły w prasie, wypowiedzi mędrców ze wschodu) i złożenie dokumentu służącego do zgłoszenia oferty w postaci miernych wypocin z przemyśleniami!
Co to za kraj, gdzie taka firma stanowi konkurencję dla przedsiębiorstwa z historią, tradycjami, personelem wyszkolonym na bazie obowiązujących norm prawnych i będącym wreszcie własnością społeczną? Kto w świecie dla własnej firmy, której udziały posiada - ogłasza postępowanie przetargowe?
I gdyby jeszcze wśród tych głosów pojawiały się jakieś znaczące nazwiska!
Doktor z przedrostkiem obecnego miesiąca nie jest dla nas autorytetem i z przebiegu jego oszałamiającej kariery wynika, że winien uczyć wf-u w szkole. (bez urazy dla świetnych nauczycieli)
2015-05-25 15:42:38 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
>>radny drży nie o to, że w wyniku redukcji połączeń, wynikających z rozbieżności pomiędzy kwotą przeznaczoną na przewozy, dziesiątki pasażerów mogą zostać pozbawione transportu,
2015-05-25 15:44:13 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
coś się skasowało przy wysyłaniu


Pośrednio drży właśnie o to, bo wie, że nowy przewoźnik bez taboru bez zaplecza zgotuje pasażerom chaos, dopasuje od dawna ustalone godziny do swoich obiegów i swojego malutkiego parku taborowego i setki pasażerów stracą pasujące im pociągi w dojazdach do pracy.
2015-05-25 16:29:42 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
analityk: wiesz w ogóle o czym piszesz? Żadna z firm nie dopuści do kompromitacji przetargowej, zwłaszcza tam gdzie jeździ obok innego przewoźnika. Jakie dopasowane godziny, jaki dopasowany tabor?! Te rzęchy, które są własnością PR, a reszta to własność województwa? Mimo tego, że województwo daje cześć taboru w użyczenie PR i tak są za drogie! To jest skandaliczne dojenie województwa. Najgorsze jest jednak to, że nie ma nawet możliwości konfrontacji cen z innymi przewoźnikami, bo marszałek chce konserwować stary byt, z którego śmieją się nawet koledzy z innych oddziałów PR, bo od dawna wiadomo, że PR warmińsko-mazurski i białostocki to skansen i samowola totalna.

Nowy przewoźnik ustali swoje godziny? Hahahahaha - od kiedy to przewoźnik jest organizatorem transportu i ustala godziny(no tak, ale skoro PR robią na Warmii i Mazurach nawet konsultacje, to rozumiem, że takie tam jest pojęcie właśnie).

Warmaz: korzystałem ja wielokrotnie z tej tradycji na Warmii. Miarą Waszego sukcesu jest liczba pasażerów korzystających z Waszych pociągów i liczba połączeń. Przestań gadać o tradycji i historii w świecie gdzie korzystasz z komputera wyprodukowanego w Chinach... Dzięki waszej wspaniałej tradycji i historii trzeba będzie obciąć jakieś 20% pracy przewozowej - gdzie Ty człowieku żyjesz!

I na koniec: to, czego od lat nie można zrobić na kolei, a co jest ożywcze w każdym wypadku - czyli ograniczona konkurencja - działa od lat w komunikacji miejskiej. Proszę iść i spróbować namówić warszawiaków do tego, żeby przewoźnikiem jedynym znowu stało się MZA. Wszyscy - od pasażerów po prezesów spółek - będą pukać się czoło.
2015-05-25 17:09:20 Autor: prawo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wykluczyć Arrivę z postępowania! Jej zachowanie dowodzi posługiwania się metodami, jakie negują zdową konkurencję!
2015-05-25 18:15:40 Autor: siekiera motyka...
---.158.218.78.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W normalnym kraju bandycka awarria nie miałaby racji bytu. [Admin: zmoderowano]
2015-05-25 18:27:52 Autor: men
---.tktelekom.pl
inmotion
Witam znawcę kolei regionalnych. Kolego, żeby nie te rzęchy to cała Polska już dawno by stała. Nie jest sztuką zakupić nowy tabor z różnych środków, które można na ten cel przeznaczyć, różnej serii i go użyczyć - ale jeszcze go serwisować i naprawiać, etc., bo za darmo to już teraz i po pysku nie dają. Zapraszam Kolegę do PR Oddział Warmińsko - Mazurski i Białostocki i przedstawienie swoich poglądów załodze tych Oddziałów, może one napełnią żołądki tych ludzi jak stracą pracę. W naszym kraju przetargi mają dziwną formę, wystarczy, że złoży się oświadczenie o wykonaniu usługi bez zaplecza technicznego, odpowiedniego sprzętu, wykwalifikowanej załogi (co stanowi koszty) i już można przystępować do przetargu. Jaka to jest zdrowa konkurencja? Później finisz fatalny. Odnośnie świadczenia usług przewozowych odsyłam do komentarzy pasażerów podróżujących pociągami firmy Arriva w województwie Kujawsko - Pomorskim, jak to tam jest pięknie - pełno tego w sieci. Dla Pana Radnego duży + , takich radnych w kraju nam potrzeba.
2015-05-25 21:20:54 Autor: rybak z mazur
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W kuj-pomie jest taki marszałek, co za tytuły rynku kolejowego nawet własne dzieci sprzedałby. W tym województwie ludzie są tak zdesperowani działalnością kolei znad renu, że z rękoma rzucają się na urzędującego prezydenta. I to w obecności marszałka i posła Lenia. A ten gość co z mównicy za plecami całubeka krzyczał to pewnie jego klon. Boże chroń nas warmiaków od tej zarazy!
2015-05-25 22:04:00 Autor: Em
---.olsztyn.vectranet.pl
No to utrzymujmy PR za nasze pieniądze i zatrudnienie socjalne dla załogi. Skutkiem tego w szynobusie wielkości tramwaju obsługa liczy 3 osoby. Prócz maszynisty jedzie kierownik pociągu i konduktor. Pytanie PO CO i dlaczego za moje podatki?
2015-05-25 23:44:57 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Tak, to do prawdy wspaniale, że Wasze EN 57 ciągle są pod siecią. Stracą pracę? A skąd niby jakikolwiek nowy przewoźnik miałby wziąć maszynistów i obsługę, jeśli nie od Przewozów? A może po prostu wymagałoby to zerwania z przerostem zatrudnienia i słodkim życiem w PR, jak to pisze kolega poniżej (nowe pojazdy nie robią nawet 1/3 ilości kilometrów w obiegach, które powinny, koszty stałe są OLBRZYMIE). Ale o czym ja tu piszę? W jakiej jeszcze normalnej, nawet subwencjonowanej firmie, zdarzają się sytuacje, w którym daj się prace bez względu na wyniki, a nawet w momencie, kiedy przewoźnik zapowiada, że będzie jeszcze gorzej? LITOŚCI !!! Wam jeszcze w ogóle chociaż trochę zależy na pasażerach, czy już tylko na gwarancji pracy przez 5 lat?

Za stawkę którą oferują PR-y przy tak nędznej liczbie wozokilometrów można by wozić pasażerów nie kiblami, tylko nowymi jednostkami.

Jakoś nie przełożyły się Twoje obawy co do formy przetargów na dotychczasowe doświadczenia województw, a setki przykładów z miast pokazują, że się opłaca. Mimo dziesiątek pozytywnych przykładów dotyczących wprowadzania ograniczonej konkurencji nadal jednak można czytać kwiatki takie jak Twoje, które sprowadzają się do chęci konserwowania betonu wszelkim kosztem.

Odnośnie Arrivy w Kuj-Pomie, oczywiście mają swoje niedociągnięcia, ale finalnie są o poziom lepsi niż kiedykolwiek były tam Przewozy Regionalne. Wiem co mówię, ponieważ na szlakach tego województwa spędziłem 3 lata. Wiem natomiast kto pisze te tekst na Arrivę, ponieważ osobiście miałem przyjemność przysłuchać się rozmowie lujów (bo inaczej nie nazwę kolejarzy jarających i rzucających pety na podłogę popijając przy tym browara) kolejowych z PR (bez obrazy dla załogi) na temat pisania komentarzy w internecie. Dla mnie miarodajna jest liczba skarg do UTK.

Niemieckie dziadostwo? Jak już nie ma argumentów, wyciąga się te najdurniejsze, najprymitywniejsze.

Ale to w zasadzie też świadczy o PR i jej pracownikach dobitnie.

Niech nam żyją PR.
2015-05-25 23:47:03 Autor: obywatel Warmii i Mazur
---.centertel.pl
Nie no nic nie utrzymujmy, produkujmy w regionie bezrobotnych, pozbawmy dzieci możliwości kształcenia się, odetnijmy ludzi od świata, bo niestety pociąg w naszym regionie w niektórych miejscach jest jedynym środkiem transportu i zróbmy z regionu ciemnogród. Źenada! Czytając ten artykuł odnoszę wrażenie, że najlepiej by było aby pracownicy PR i spółka jako zło konieczne występowali w roli niewolników i podwykonywali zadania dla innych przewoźników, coś na podobę woj. kujawsko pomorskiego. A może zróbmy od razu kolejowy rozbiór Polski?
2015-05-25 23:54:41 Autor: Pasażer1980
---.tktelekom.pl
Dojeżdżałem do pracy do Bydgoszczy po 60 km w jedną stronę. Od kiedy na nasze tory wpuszczono Arrivę jeżdżę samochodem. Szynobusy pod drutem to porażka. Zresztą widać, że nie tylko ja przesiadłem się do samochodu bo kiedyś jedna EN57 to było mało i brakowało miejsc siedzących a teraz wystarcza jeden dwuczłonowy szynobus i są jeszcze wolne miejsca. To chyba najlepiej pokazuje poziom usług Arriva w porównaniu z PR. Widziałem zaplecze PRów w Iławie i w Olsztynie. W Iławie to jest "mały ZNTK", remontują sobie te EN i wagony, pracują tam fachowcy, bardzo życzliwi ludzie. Może się nie znam w tej kwestii, ale chyba PRy należą do województwa a więc województwo wybierając Arrivę działałoby na szkodę swojej firmy a to chyba przestępstwo. W województwie kujawsko - pomorskim Arriva ma taboru "na styk" a jeśli wygrałaby (nie daj Boże) kolejny przetarg to skąd weźmie tabor, z kujawsko - pomorskiego? Pogonić tych złodziei z Polski.
2015-05-25 23:58:02 Autor: Witek
---.slubice.vectranet.pl
A mnie się wydaje, że zamiast lamentować, należałoby wynająć dobrą kancelarię, która by - pod rygorem własnej odpowiedzialności - przedstawiła możliwości powierzenia zamówienia z wolnej ręki. Przypominam, że w tym zakresie obowiązują regulacje rozp. 1370/2007 (zwłaszcza art. 5 ust. 6 - tekst zob. na: http://www.polskieustawy.com/act_index.php?act=RozpWE1370/2007).
Przepis ten uzależnia możliwość bezpośredniego udzielenia zamówienia od istnienia zakazu w prawie krajowym. Tutaj konieczna jest analiza art. 19 i nast. polskiej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, zwłaszcza art. 22...
2015-05-26 00:06:43 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@inmotion

Spędziłeś tam 3 lata (stawiam że studiowałeś na licencjacie, to by pasowało czasowo) - więc widać twój ograniczony horyzont, brak porównania z tym co jest teraz a co było wcześniej - jaki był rozkład i jakie składy jeździły. Pomijam najnowsze Elfy BiTCity, ale to sprawa marszałka CaUBeckeigo.
2015-05-26 00:28:31 Autor: obywatel Warmii i Mazur
---.centertel.pl
Przepraszam za ilość postów ale komentarz wysyłałem z telefonu i poszło jak poszło
2015-05-26 00:49:20 Autor: men
---.tktelekom.pl
Pozdrawiam wraz z załogą Przewozy Regionalne
X NIECH MOC BĘDZIE Z TOBĄ
2015-05-26 00:58:33 Autor: men
---.tktelekom.pl
Oczywiście pozdrowienia dla @inmotion
2015-05-26 05:36:41 Autor: Alinka
---.adsl.inetia.pl
A dlaczego ma być niemiecka firma. mam nadzieję, że Prezydent RP Andrzej Duda skończy z tą wyprzedażą Polski niemcom.
2015-05-26 07:06:12 Autor: Człowiek z Arriva
---.adsl.inetia.pl
Widzę, że są tu jeszcze osoby, które potrafią nie tylko obiektywnie ocenić sytuację, ale też przelać to na "papier". Uważam siebie za osobą, która też potrafi ocenić sytuację obiektywnie i całkowicie zgadzam się z tym co tu zostało napisane.
Znam obie firmy od środka i uważam, że nie ma znaczenia jak się firma nazywa i z jakiego kraju ma zaplecze, pewnie, że fajnie jest mieć nasze,polskie, ale na logikę tego typu instytucja ma służyć przede wszystkim naszemu społeczeństwu, pracują w nich nasi ludzie z pracy tej utrzymują się nasze rodziny i w infrastrukturze rozwija się nasz kraj, szkoda tylko, że wiele osób nie potrafi rozgraniczyć pewnych spraw i myśleć przyszłościowo, łatwiej jest im tkwić w starym, ograniczonym betonie niż się z niego wyrwać, żadnej ambicji a tylko droga na skróty, łatwizna to się dla wielu liczy.
2015-05-26 19:47:05 Autor: mar37
---.play-internet.pl
PR niech zostają. Wystarczy uszczuplic kadrę zarzdzajaca do 20 osób i wymienić na ludzi którym się chce. To samo dzieje się teraz w Poczcie Polskiej. Z takiego Regionu Elbląskiego z Administracji zwolniono 98% osób (ok 400) i...nic się nie stało. Świat się nie zawalił. Ci co zostali zarabiają dwa razy więcej...i pracują na 100%. Co więcej. .w każdym ze zdefiniowanych obszarów widzimy wzrost wydajności. Po co cała banda konduktor ów? Przykład akurat z PR Gdynia gdzie w jednej jednostce policzył ich 9-ciu. brakowało drzwi które mogą obstawić :):)
2015-05-31 16:34:43 Autor: ...
---.0.92.162
te konsultacje były nic nie warte gdyż w odpowiedzi były takie sformułowania jak:
"Zakładany rozkład na lata xx nie przewiduje zwiększenia częstotliwości kursów lub linia jest w złym stanie technicznym nie umożliwiającym wznowienie kursów".
2015-08-06 10:29:24 Autor: Jogurt
---.dynamic.mm.pl
Boją się i nie chcą zmian Elita władzy. Jak by koleje mazowieckie startowały w przetargu na trasę Działdowo Iława To Mieszkańcy iławy by mieli tanie połączenia ze stolicą !!!
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony