Partnerzy serwisu:

Przyszłość należy do tramwaju. Ponad 160 km linii do remontu

wu, Transport Publiczny 11.09.2014 105

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-09-11 08:48:49 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Słowa, słowa, słowa. Tymczasem w takiej Warszawie od czasu prezydentury Lecha Kaczyńskiego (kiedy to powstała linia tramwajowa całkiem konkretna, bo łącząca bezpośrednio Żoliborz i Wolę, dotąd skomunikowane tramwajowo jedynie bardzo okrężną drogą) wybudowano jeden żałosny ogryzek spod Huty na przedpola Tarchomina, z której prawie nikt nie korzysta. A ile w tym samym czasie zrealizowano inwestycji służących wyłącznie blachosmrodziarstwu, w postaci expressowych tras dwujezdniowych i arcykosztownych wielopoziomowych węzłów które i tak nie zapewniają bezkolizyjnego pojazdu w każdym z kierunków, za to pokazowo się korkują? Kto jeszcze wierzy w te smrodliwe przedwyborcze pierdy propagandystów, z HGW na czele?
2014-09-11 09:37:06 Autor: bemol
---.static.chello.pl
Bla, bla, bla, akurat ten "ogryzek" ma taką samą długość jak wybudowana wtedy linia tramwajowa od pętli Nowe Bemowo do ul. Broniewskiego. Przy okazji ogryzka powstał most Północny, który za ch...rę ekipa p. Kaczyńskiego nie była w stanie zrealizować.
2014-09-11 09:41:18 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Tomaszu, w trakcie są dwie budowy - na Tarchominie i Bemowie.
Ale masz generalnie rację, tramwaj jest niemiły włodarzom miasta, nic się nie dzieje w sprawie linii na Gocław czy Łomianek.
Niewiele w sprawie linii do Wilanowa - no i oczywiście włączenia linii w Puławską spowoduje już totalne zakorkowanie tego miejsca. Ktoś proponował pociągnięcie trasy wzdłuż Batorego (a nie Rakowiecką) i tunel pod Puławską w ciągu ulicy Skolimowskiej.
Nic się nie robi w sprawie możliwości przedłużenia o 1-2 kilometry wielu linii np. do osiedla Ruda lub w okolice Kłobuckiej na Służewcu.
A budowa Dworca Zachodniego bez tunelu pod peronami dla tramwaju łączącego Wolę z Ochotą i Mokotowem to kolejny skandal.
2014-09-11 09:47:46 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Za wiele milionów złotych wybudowano przewymiarowany łącznik (czyli S79) z POW do ul. Marynarskiej (która i tak - jak dawniej się korkuje) i wiadukty, które przez kilkanaście lat stać będą bezużyteczne. Odcięto też Marynarską dla ruchu pieszego.
Za pieniądze utopione w tym miejscu można było wybudować kilka kilometrów linii tramwajowych.
2014-09-11 09:48:29 Autor: aaaaa
---.centertel.pl
@Tomek Janiszewski: Jak widać pamięć krótka i wybiórcza albo za dużo kłąmliwej propagandy. Zapominasz o tym, że za Kaczyńskiego zbudowano trasę na Bemowie, którą przygotowano za Piskorskiego i Kozaka. Na tej budowie się skończyło bo tamta nieudolna ekipa nie potrafiła nic więcej przygotować. Nie potrafili nawet kupić nowoczesnego taboru - to im zawdzięczamy wysokopodłogowe i awaryjne Hipolity. W tym czasie Kraków kupował NGT6, Poznań Combino a Warszawa Kaczyńskiego kupiła klony Konstali 105Na zrobione w FPS. To ekipa Kaczyńskiego (już po jego odejściu na Prezydenta RP) zrobiła nieprzemyślany remont Alej Jerozolimskich, gdzie nie olano przebudowę wąskich przystanków i nie zrobiono dużych wiat. To ekipa Kaczyńskiego nie potrafiła wydzielić torowiska na WZ bo bali się wyborców z Wołomina jeżdżących tam samochodami. To ekipa Kaczyńskiego skasowała wspólne bilety na KM i ZTM bo podobno były za drogie a w zamian stworzyli pseudo SKM kursujące co godzinę pseudonowoczesnym taborem 14We.
Można mieć wiele zastrzeżeń do ekipy HGW w temacie rozwoju sieci tramwajowej ale i tak do nieudaczników Kaczyńskiego nie ma porównania. HGW musiała posprzątać bałagan po PIS-ie - wrócił wspólny bilet na KM i ZTM, poprawiono SKM, wydzielono torowisko na WZ a potem zrobiono PAT, wytyczono wiele km. buspasów, dokończono I linę metra i zaczęto II, rozpoczęto i zakończono budowę Mostu Północnego. Większość torowisk jest w stanie dobrym lub bardzo dobrym a połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowce a nie wysokopodłogowe truchła z FPS jakimi nas raczyli Pisowcy.
Jeżeli chodzi o trasę na Tarchomin to pomimo problemów i sporej nieudolności obecnej ekipy trasa ta już niedługo dotrze do wnętrza osiedla, powstaje też ostatni odcinek na Powstańców Śląskich - obie budowy idą szybko i zgodnie z harmonogramem.
Wracając do Kaczyńskiego to przypominam, że Most Północny (z tramwajem na Tarchomin) miał powstać za jego kadencji ale nawet nie udało się zrobić przetargu przez 4 lata. Przypominam też, że ekipa Kaczyńskiego zamurowała przygotowany parking podziemny nad stacją Plac Wilsona, zawaliła budowę bielańskiego odcinka I linii metra i przez kilka miesięcy kursował pusty wahadłowy pociąg z Marymontu na Plac Wilsona (na Marymoncie nie ma jak zawracać). Koszt takiego pociągu był znacznie wyższy niż tarchomińskiej wahadłowej "2".
2014-09-11 09:57:40 Autor: aaaaa
---.centertel.pl
@Jan: zgadzam się, że obecna ekipa nie radzi sobie z tramwajami ale nie myl inwestycji i ich źródeł finansowania ze sobą. Drogę S79 zbudowała GDKIA za środki państwowe na budowę dróg a tramwaje buduje miasto za swoje. Fundusze UE też są z różnych programów i nie można ich tak sobie przenosić. Gdyby nie powstała S79 w Warszawie, to powstała by inna droga gdzieś w Kielcach czy Gorzowie a nie linia tramwajowa. Nie myl inwestycji państwowych z samorządowymi. PRL się skończył i nie ma centralnie sterowanej gospodarki. To samo dotyczy Dworca Zachodniego, na którego kształt niestety miasto nie ma wpływu. PKP i jego spółki są jego właścicielem i jest to państwo w państwie. HGW może ich poprosić ale nie da się ich zmusić a na tunel tramwajowy pewnie i tak nie mieli by kasy bo mają inne priorytety. Trudno się z nimi dogadać nawet w sprawie zwykłego przystanku czy przejścia przez tory a ty chcesz aby wspólnie budować tunel.
2014-09-11 10:00:44 Autor: anty-partia
---.static.ip.netia.com.pl
Jasne, za LK na głównych odcinkach kładziono pozłacane szyny, a na bocznych posrebrzane. Janiszewski, wynoś się razem ze swoimi pisowskimi pomyjami.
2014-09-11 10:31:06 Autor: krzychusp42
---.free.aero2.net.pl
co z tego że linie tramwajowe sie zaczyna budować jak w takiej warszawce nie ma priorytetów bądź są powyłączane. Co chwila powstają nowe sygnalizacje (nawet w lesie) które spowalniają je jeszcze bardziej. Na odcinku służewieckim tramwaj teraz czeka 1m 40sek. na głupim przecięciu przez wołoską. potem jedzie na przystanek konstruktorska i światełko ponownie gaśnie- kolejna minuta z głowy. następnie telepiąc się 10km/h dostaje akutrat swiatło przez domaniewską (szybciej nie musi jechać bo wtedy musiał by tam odstać) i tak do samej pętli służewiec (to tylko jeden przykład z wielu). to samo w ciągu ul puławskiej, marszałkowskiej. nowa sygnalizacja juz pulsuje przy przystanku golędzinów w ciągu ul. jagielońakiej która to znów spowolni przecinaki. Kolejny przykład ul, marymoncka- przejscie dla pieszych p. żeromskiego-1min postoju, przejście w lesie bielańskim p. przy agorze -1.5min postoju. władze miasta stołecznego z grubą rybą na czele sukcesywnie robią wszystko żeby spowolnic komunikacje szynową, a wszystko po to żeby wkońcu się jej pozbyć.
2014-09-11 18:23:21 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
@ aaaaa, Masz rację i wiem, że inwestorem S79 była GDDKiA.
Ale chciałbym mocno podkreślić, że HGW jest wiceprzewodniczącą PO więc niemożność stworzenia wspólnie z koleżeństwem z rządu z Dworca Zachodniego dobrego węzła komunikacyjnego to raczej nieudolność i niechęć do wzięcia się do solidnej roboty.
W Krakowie tunel tramwajowy pod Dworcem Głównym dało się zrobić.
Zrobienie tunelu o długości jakiś 200 metrów i szerokości około 8 z przystankiem tramwajowym to koszt jednej stacji metra.
2014-09-12 11:10:06 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@aaaa: co Ty chrzanisz? Wspólny bilet zaczął przywracać Kaziu, HGW dokończyła ten proces na ostatnich już nielicznych liniach gdzie go jeszcze nie było. A teraz nie ma go znów: na linii wołomińskiej, z zemsty za preferencje polityczne ludzi tam zamieszkujących. Przypominam ponadto że gdy ekipa Kaczyńskiego zlikwidowała wspólny bilet (pomyślany jako kielbasa wyborcza pod koniec poprzedniej kadencji) pociągi osobowe na Mazowszu podlegały pod PKP (Mazowiecki Zakład Przewozów Regionalnych) przez co beton mógł stawiać zaporowe warunki, gdyż strategia zakładała wygaszenie roli pociągow w transporcie publicznym. SKM, zrazu w wymiarze symbolicznym (od czegoś trzeba było wszak zacząć - lepiej było odstawić tę parę 14WE w krzaki i czekać aż dojdą następne, a może dopiero aż Newag nauczy się produkować tabor na poziomie światowym?) była pomyślana jako bat na PKP: albo zaczniecie konstruktywnie współpracować z miastem, albo na wasze miejsce będziemy rozwijać własną kolej. HGW chciała zrazu ten wynalazek który rzekomo miał posłużyć prezydentowi Warszawy do wjazdu w progi Pałacu Namiestnikowskiego zlikwidować a tabor oddać Kolejom Mazowieckim, ale gdy sama umocniła się na stołku - rozwinęła go przyznając tym samym rację że powołanie SKMW było zasadnym krokiem.
@Jan: w temacie linii do Wilanowa owszem dzieje się oj dzieje. HGW przesunęła jego budowę na koniec przyszłej dekady, gdyż musiała znaleźć się kasa na przepłacony Stadion Legii.
2014-09-12 11:32:17 Autor: CzytW
---.nitka.net.pl
Szkoda czasu na PO/PiS-owskie spory. Polska jest j. gaz/ropa w 90% uzależniona od dostaw z Rosji. 95% transportu to samochody, a tylko 5% kolej. Większa blokada może doprowadzić do głodu, jak w 1919 r. w Niemczech.
2014-09-12 12:47:54 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@CzyżW: calkiem poważnie zastanawiam się nad zakupem większych zapasów BioEtanolu kominkowego. Jak mi zimą ruskie zakręcą gaz - będę gotował na wyciągniętej z jachtu kuchence spirytusowej, tak jak robiłem to w tym roku przez okrągły tydzień, kiedy to wymieniano instalację w bloku. Dałosie żyć.
2014-09-16 09:32:29 Autor: Akron
---.16.1.88
do @bemol i @aaaaaa - no to przyznajcie, na co będziecie głosować w TYCH wyborach ? Na CHÓR ? Na ZUPĘ ? Czy na ŚMIECHU KUPĘ ? Na kilkukilometrowy odcinek obwodnicy miasta za prawie 250 mln złotych, który już trzeba remontować ? Czy na te długi zaciągnięte przez miasto, które jeszcze wasze WNUKI nie zdążą spłacić ?
A co do Lecha Kaczyńskiego - mamy wreszcie Muzeum Powstania Warszawskiego i Centrum Nauki Kopernik. TO są jego pomniki, i nawet najlepiej działająca czarna propaganda nie zmieni tego. Zwłaszcza gdy Wołodia - za nieudany impeachment - wyśle swoich pachołków na wczasy. Na Kołymę.
2014-09-17 14:33:38 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
aaaaaa.....
Wypróżniać się przed innymi, a nie w kiblu... Nieładnie. PO prostu .... kupa.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony