Partnerzy serwisu:

Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms 04.07.2018 1

arrow
arrow
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanek Warszawa Koło Fot. PKP PLK
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Powstają dwa nowe przystanki na dwóch ważnych aglomeracyjnych warszawskich liniach kolejowych. W Parzniewie gotowa jest już konstrukcja peronu, przejścia podziemnego, instalowane są podpory wiaty. Na przystanku Warszawa Koło trwają prace wykończeniowe na peronach i budowa dojść.
Konstrukcja nowego przystanku w Parzniewie jest już gotowa. Dwukrawędziowy 200-metrowy peron został wybudowany pomiędzy torami modernizowanej aglomeracyjnej linii kolejowej Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. Ułożona jest granitowa, antypoślizgowa nawierzchnia, zamontowane są filary funkcjonalnej wiaty i słupy oświetleniowe. Wysoko nad peronem stoją już bramki sieci trakcyjnej. Gotowa jest także konstrukcja nowego przejścia podziemnego. Trwa budowa schodów i szybów windowych. Wykonawca przygotowuje się do montażu na peronie systemu nagłośnienia i monitoringu.

Nowy przystanek

Nowy przystanek jest odpowiedzią PKP PLK na rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców Parzniewa oraz okolic Brwinowa i Pruszkowa. Inwestycja jest realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej numer 447 z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Po zakończeniu prac przystanek Parzniew będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe przejście podziemne będzie wyposażone w trzy windy. Ścieżki dotykowe będą zarówno w tunelu, jak i w nawierzchni peronu. Będzie funkcjonalna 50-metrowa wiata, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie, megafony i monitoring. Obok peronu będzie znajdował się parking oraz stojaki dla rowerów.

W ramach inwestycji na linii 447 wyremontowanych zostanie łącznie 5 przystanków i stacja w Pruszkowie. Na zmodernizowane tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Będą lepsze dojazdy do Warszawy. Niestety, pomimo, że PKP PLK zapewnia, że inwestycja nie jest opóźniona, to przez kilka tygodni występowały utrudnienia w ruchu pociągów, z uwagi na przedłużające się prace w okolicy przystanku Warszawa Włochy.

Warszawska linia obwodowa w budowie

Na warszawskiej Woli trwają już prace wykończeniowe dwóch nowych peronów przystanku Warszawa Koło na aglomeracyjnej linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. Wybudowane są już wiaty, trwa montaż tablic informacyjnych, oświetlenia, ławek i nagłośnienia. Od strony ulicy Obozowej budowane są wejścia na perony – będą schody i dwie windy. Na nowy przystanek będzie można także wygodnie wejść od strony ulicy Zawiszy. Tu powstają dwa chodniki o łagodnym nachyleniu, dzięki czemu osoby z ograniczoną mobilnością będą mogły wygodnie dotrzeć do pociągu. Stoją słupy sieci trakcyjnej. Wykonawca przygotowuje się do ułożenia torów na przystanku i sąsiadującym wiadukcie.

Na zmodernizowanej linii obwodowej wybudowany zostanie jeszcze jeden nowy przystanek Warszawa Powązki. Ten będzie zlokalizowany po stronie wschodniej wiaduktu drogowego przy ulicy Powązkowskiej, przy południowych torach od strony warszawskiej Woli. Wygodne dojście do nowych peronów zapewnią schody, winda i pochylnia od strony ulicy Powązkowskiej i kładka od ulicy Duchnickiej. Kładka dodatkowo połączy dwie dzielnice – Wolę i Żoliborz. Budowa nowego obiektu rozpocznie się na początku 2019 roku.

Nowe i wyremontowane przystanki na warszawskiej linii obwodowej umożliwią lepszą komunikację. Ich bliskość sprawi, że linia obwodowa będzie spełniała funkcję naziemnego metra. Nowy węzeł komunikacyjny Warszawa Młynów zapewni dobre przesiadki z kolei do innych środków komunikacji miejskiej (niestety i na tej inwestycji wykonawca zanotował opóźnienie. „RK” pisze o tym tutaj).

Obie inwestycje są realizowane z programu CEF „Łącząc Europę”. Wartość dwóch projektów to prawie 500 mln zł.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony