Partnerzy serwisu:

Przewozy Regionalne sprzedają 40 wagonów piętrowych

jm, Rynek Kolejowy 28.09.2012 730

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-09-28 11:18:29 Autor: kopol
---.extreme-net.one.pl
Kupią nowe, zobaczycie.
2012-09-28 11:23:15 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
szkoda, to zdecydowanie najlepsze wagony na trasy z niskimi peronami. jeździłem nimi do szkoły w latach 90, przez jakiś czas jeździły na trasie Tarnów-Rzeszów. wtedy zapewniały komfort jazdy o klasę (lub dwie jak porównywać z en57) wyższy niż we wszystkich innych wagonach pkp przeznaczonych dla pociągów osobowych
2012-09-28 11:24:54 Autor: bisu
---.agh.edu.pl
Niech kupi je IC do modernizacji np. w Rumunii.
2012-09-28 11:26:06 Autor: ISDR
---.tktelekom.pl
@Stefan-daj głos obrońco krzakowych wagonów
2012-09-28 11:27:34 Autor:
---.adsl.inetia.pl
A PR-y za kasę z IC kupią EU07 z IC. Chory Kraj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2012-09-28 11:27:39 Autor: 34563
---.opera-mini.net
dziwi mnie ta zbieznosc: KS oglaszaja przetarg na wynajem 50 wagonow - PR sprzedaje 40 pietrusow, KS oglasza przetarg na wynajem lokow - IC oglasza sprzedaz 120 EU07 i EP07. Czy tylko mnie sie zdaje ze ktos tu sie chyba dogadal za kulisami?
2012-09-28 11:30:45 Autor:
---.adsl.inetia.pl
Nie łatwiej byłoby się wymienić PR-y przekazały by IC Bmnopuxy, a IC przekazały by PR-om ,,siódemki\".
2012-09-28 11:33:23 Autor:
---.adsl.inetia.pl
KŚ ogłosiły przetarg na WYNAJEM 50 wagonów i mają ogłosić przetarg na WYNAJEM 15 lokomotyw. WYNAJEM nie ZAKUP.
2012-09-28 11:38:12 Autor:
---.adsl.inetia.pl
Po drugie IC na ten moment ogłosiły przetarg na sprzedaż 9, a nie 120 EU07. Po trzecie PR się dogadały z KŚ prędzej umrę niż uwierzę.
2012-09-28 11:39:59 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Czy taki zakup nie byłby bardziej opłacalny niż wynajem? Taki 1 wagon piętrowy zupełnie wystarczy na boczną trasę, do czasu zdobycia jakichś szynobusów. Np. na trasę Bytom-Strzelce Opolskie, jeśli już \"musi\" być przesiadka w Strzelcach, to KŚ mogłyby przynajmniej zlikwidować przesiadkę w Gliwicach. A później byłyby jak znalazł na sezonowe pośpieszne czy przyśpieszone Zwardoń-Częstochowa.
2012-09-28 11:44:53 Autor: jo
---.icpnet.pl
A to nie przypadkiem też reakcja na decyzję IC o niekupowaniu nowych piętrusów?
2012-09-28 11:47:28 Autor: Sianoski
---.static.icpnet.pl
a naprawa główna to jakieś 500tys lekko. także wątpię, żeby kogoś w kraju było na to stać. Chyba, że kupią ja osoby prywatne, postawią gdzieś i przerobią na restauracje:) to by było dobre.
2012-09-28 12:10:23 Autor: Xoov
---.net.azartsat.pl

Xoov
23 lata to jeszcze dobry i młody sprzęt ;-)

Wózki podobno od nowości są na 160, nie wiem, czy nie podobne do tych z sypialek. Domontować hamulce szynowe, odświeżyć wnętrze, dorobić tablice. Po gruntownej modernizacji (NG i tak trzeba zrobić) byłyby ładne nowe piętrusy za pół ceny z możliwością jazdy 160 km/h. Czego chcieć więcej? :-)
2012-09-28 12:26:46 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
No to czekamy IC out wiekowe 30-40 \"Zgroza, Hańba, Zdrada\" PR tnie świetne komfortowe ledwo ponad 20-stki wszystko w porządku :-)
2012-09-28 12:27:50 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Upsss sorki nie \"tnie\" a pozbywa się. Wiem wiem to wielka różnica :-)
2012-09-28 12:31:06 Autor: goorol.
---.internetdsl.tpnet.pl
KŚ ogłosiły przetarg na najem 50 wagonów? chyba drewniany - jak na razie ogłosiły i zaraz unieważniły z powodu swojego potenciału intelektualnego przetarg na najem 10 loków - nic na razie nie chcą najmować bo kasy po ostatnich zakupach to im jedynie na KKA starczy, kzk gop ma podobno sporo wolnych ikarusów wiec będzie jak znalazł wprawi sie do środka tylko automaty z kondo... tzn z batonami i kawą i będzie mógł Hose bizmesmen z Hiszpani śmigać w interesach po wojwództwie.
Dziwne jes to że w tak ważnej sprawie nie wypowiada się Prezes Worach tylko rzecznik, najwidoczniej nie tylko pasażerów KŚ ma gdzieś ale też media.
2012-09-28 13:14:08 Autor: Sfinx.Slask
---.160.172.70
Te wagony to \"prawie nówki\" jak na polskie warunki w porównaniu z EZT. W dodatku wagony piętrowe są o wiele pojemniejsze - na miejscu KŚ kupiłbym od ręki i wyremontował, mogą służyć wiele lat.
2012-09-28 13:20:39 Autor: !@#$%
---.toya.net.pl
Hej PKP IC!! !! 3 części po 10 wagonów licząc nawet 120 tysięcy za każdy to 3,6mln. Doliczmy drugie tyle na naprawy główne przy okazji których można te wagony nieco ucywilizować np. pozbywając się niewygodnych miejsc i redukując liczbę siedzeń do 120 - 125 na wagon, razem 7,2mln. I jest na 5 składów po 6 wagonów (czy 6 składów po 5 wagonów) na Łódź - Warszawa.
Ktoś powie prędkość eksploatacyjna to 120km/h, a ja powiem no i? Konstrukcyjną mają na poziomie 160 km/h więc pewnie jakaś modernizacja by takową osiągnąć dała by się wykonać.
Ale to i tak obecnie nie potrzebne bo czym są ciągane składy na tej trasie? (już o przedłużających się remontach na odcinku od Skierniewic do Warszawy nie wspominając) lokomotywami EU-EP07 z Vmax = 125km/h.
2012-09-28 13:47:19 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
A co z wagonami piętrowymi z Piły? Też na sprzedaż?!
2012-09-28 13:49:33 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Intercity i KŚ mogły by kupić te wagony piętrowe. 40 wagonów to chyba dużo PR-y chcą sprzedać.
2012-09-28 13:59:10 Autor: Gorzowianin...
---.0.fullrate.dk
Wszyscy patrzą tak na te śląskie... a co inne woj? mnie byucieszyło jak by np Lubuskie kupiło wagony z dwóch przetargów, zmodernizowało (razem ze 30-40 mln? - czyli tyle ile mamy z rezerwy na tabor) i do tego np kupić i zmodernizować lub kupić ze 3 nowe loki spalinowe...
2012-09-28 14:29:12 Autor: Zugfan
---.internetia.net.pl
No tak lepiej zrobić turbokible, żeby się ludzie jak sardynki cisnęli (IR Bolko np.) niż puścić sensowniejsze piętrusy (prędkość taka sama 100-120 km/h)....Ole!!! Kużwa czemu u nas wszystko stoi na głowie i jest zielonym do dołu.........
2012-09-28 14:43:36 Autor: PKP PR
---.159.56.194.static.cdpnetia.pl
1. Ludzie! Czy na serio uważacie, że PR wystawiły na sprzedaż dobre wagony?

2. @ Zugfan: na IR Bolko od nowego rozkładu (a może z końcem listopada) będą jeździły wyłącznie 111A.
2012-09-28 14:55:42 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
MK i pasażerowie zawsze poruszają tematy z wiązane z naszą koleją. Jeszcze troche to my będziemy rozwiązywali problemy kolei.
2012-09-28 14:57:12 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pięknie by sie prezentowały piętrusy w barwach KS,macie racje to co dobre i młode się tnie ,a turbo złomy en 57 beda jeszze 100lat jezdzic .K...wa co za poje....y kraj takie solidne wagony i niszczeją .szok ze władze i rząd na to pozwala by tak wszystko rozpierd...... za grube miliony .szoooook!
2012-09-28 15:41:28 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
I tak prędzej czy puźniej pójdą na pocięcie tak młod wagony :\'( szokujące jest to co wyczyniają z tymi piętrusami
2012-09-28 16:28:34 Autor: isaak
---.152.20.57
A to wszystko wina PLK które do wagi pociągu nalicza chore stawki, zresztą już najwyższe w europie :( więc taniej jest jeżdzić małym kiblem niż konfortowym wagonem.
2012-09-28 17:14:32 Autor: Zugfan
---.internetia.net.pl
@PKP PR

Pożyjemy zobaczymy....
2012-09-28 18:13:16 Autor: X
---.196.103.51.threembb.co.uk
Te z foto to już nawet malowanie KŚ mają ;-)
2012-09-28 18:57:26 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
i były by idealne do obsługi lini na sląsku w nowym malowaniu ładnie by sie prezentowały
2012-09-28 19:20:14 Autor: hi hi ha ha
---.adsl.inetia.pl
120 tys.? 500 tys. za główną piętrowych?
Jak wy to liczycie, barany?

Nie macie o tym zielonego pojęcia - i w tym sęk tych durnych komentarzy na tym forum.
Nadajecie się tylko do .... prostowania bananów.

Główna raczej koło miliona, wózki technicznie na pewno są na nie więcej niż 140 km/h, a hamulec w nich na 120....
2012-09-28 19:23:59 Autor: hi hi ha ha
---.adsl.inetia.pl
\"na IR Bolko od nowego rozkładu (a może z końcem listopada) będą jeździły wyłącznie 111A\"

Raczej lepsze typy i na pewno nie od listopada.
Zmień nick i się nie popisuj, \"znafco\"....
2012-09-29 01:12:34 Autor: researcher
---.play-internet.pl
Mimo wszystko jest to chyba jednak jakiś drobny pozytyw - można mieć przynajmniej nadzieję, że te zdewastowane wagony skupi jakiś \"spekulant\" pokroju Sigmy lub nawet Newagu i będą oczekiwać lepszych czasów już nie w krzakach bezpańskich, ale krzakach prywatnych. A pewnie prędzej czy później się w którymś z województw pewnie dla nich zastosowanie znajdzie po modernie.

No chyba, że tu znowu jest już potencjalny chętny i przetarg jest jedynie dla zachowania pozorów?
2012-09-29 11:20:30 Autor: PR_K
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stefan, Stefan, Stefan, Stefan, Stefan, Stefan obudź się źle się dzieje w państwie PR piękne wagony ci sprzedają
2012-09-29 16:13:40 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wózki Goerlitz VI - Vmax 160, hamulec Knorra (taki jak w Z1B). Wagony Bmnopux nadają się do przebudowy na 160.
2012-09-30 13:21:41 Autor: !@#$%
---.toya.net.pl
Dokładnie jak w komentarzu powyżej. Jak najbardziej nadają się do modernizacji/przystosowania na 160 km/h (Pomijam już jak wspomniałem wcześniej, obecnie brak potrzeby do takowej modernizacji). I niech główna kosztuje 1mln za wagon albo nawet 1,5mln. to da wraz zakupem 33,6 mln (48,6 mln w drugim przypadku) pln. Zaokrąglijmy to jeszcze do 50 mln pln.
Nie tak dawno PKP IC podpisało umowę na modernizację 68 wagonów za 180mln. Nie trzeba być super analitykiem by zauważyć, iż przy tamtej ofercie 30 wagonów za 50mln nadal wygląda korzystnie. Zwłaszcza, że te 30 wagonów uwalnia z tej też już wspominanej linii Łódź - Warszawa kilkadziesiąt bardzo przyzwoitych wagonów przedziałowych które mogą \"pójść w Polskę\".
Można by się nawet pokusić o policzenie i oszacowanie po jakim czasie taka inwestycja by się zwróciła. Ale czy ja jestem pracownikiem IC? Czy mi płacą za myślenie jak poprawić wizerunek spółki? Zoptymalizować zarobki? Nie.
Jasne, pozostaje pytanie w jak złym stanie są te odstawione wagony. Musze jednak przyznać, że przejeżdżając przez Krzyż w końcu sierpnia nawet się dziwiłem, że część z licznie stojącej tam grupy Bdhpumn tudzież Bmnopux wygląda nieźle i stoi bez zatrudnienia.
Poza tym chyba najbardziej frustrujący jest brak woli działania. No chyba, że w poniedziałek przeczytam w RK czy KK czy gdziekolwiek informację rzecznika PKP IC \"Tak byliśmy, widzieliśmy, liczyliśmy, nie opłaca się\" bez późniejszego zaprzeczenia ze strony rzecznika PR \"Nic nie wiemy, nikt nie był, nie oglądał\". Wtedy z przyjemnością to wszystko co teraz piszę stanie się nic nie wartym narzekaniem / motywowaniem do działania (zakładając, że ktoś o odpowiedniej władzy i mocy stwórczej czytuje komentarze na RK).
2012-10-04 12:20:03 Autor: Kolega Stefana
---.play-internet.pl
Do wszystkich, którzy czepiają się użytkownika \\\"Stefan\\\"!!!
Proszę nie szydzic, ponieważ znam osobiście tego człowieka,który komentuje na tym portalu sprawy taborowe. Miałem przyjemnosc z nim pracowac przez kilka lat i wiem że pisze prawdę odnośnie np. wagonów post-OPMowskich. \\\"Stefan\\\" to bardzo doświadczony fachowiec od taboru, nawet niedługo zobaczycie jak jedna ze spółek dzięki jego staraniom coś wprowadzi nowego do taboru, coś co miało isc pod \\\"palnik\\\"...

Pozdrawiam
2012-10-04 21:49:25 Autor: hi hi ha ha
---.adsl.inetia.pl
@ scorpio

Sam jesteś ... knorr.
Nie powielaj zaszłyszanych .. bzdur.
2012-10-08 07:07:19 Autor: DAMIAN csmk
---.10.85.138
Niech przewoźnicy kolejowi kursujący szynobusami kupią sobie po wagonie piętrowym, doczepia do szynobusu i będzie taniej, pojemnej niż dwa szynobusy w jednym kursie.
2012-10-11 19:39:47 Autor: Luket
---.pila.vectranet.pl
W Pile kasują bohuny... http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7700
2012-10-18 14:18:52 Autor: leemc
---.ip.netia.com.pl

leemc
Arriva mogłaby kupić z kilka sztuk jako doczepka do szynobusu na trasę Bydgoszcz-Chojnice. Kilka lat temu już tak jeździli.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony