Partnerzy serwisu:

Przewozy Regionalne oficjalnie bez \"PKP\"

Przewozy Regionalne, 8 grudnia 2009 08.12.2009 143

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-12-08 12:22:57 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
No i fajnie, podoba mi się takie odcięcie od PKP. Najwyższy czas już!

Pozdrawiam
KK
2009-12-08 12:47:55 Autor: Jeszcze kolejarz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Początek końca PKP ! To co teraz wyrabia się na kolei woła o pomstę do nieba . Ale o to władzy chodziło ,skłócić - wszak w takim bałaganie lepiej się rządzi. Jeszcze nie wszystko rozdrapane ,parę ludków zdąży się nachapać . Posłowie będą mieli KDP a reszta pójdzie na piechotkę .
2009-12-08 12:51:39 Autor: xa.
---.146.189.190.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Do zwykłych ludzi i tak to nie dotrze, że PR to nie PKP PR, ale cóż ;)
2009-12-08 12:54:18 Autor: peerzak
---.tktelekom.pl
super a taborem będą niedługo riksze albo ... bryczki konne.
2009-12-08 13:02:48 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl
Tylko czy likwidacja PKP z nazwy łączy się również z wydzieleniem Przewozów Regionalnych ze struktur PKP SA? Wątpię. Co do nowej wizualizacji uważam że jest beznadziejna. O ile Cargo i IC przy projektowaniu swojego malowania sięgneły po pomoc specjalistów, o tyle PR już nie. A efekt widać. Chociażby w postaci nowego loga, albo chociażby nowego TRAXXa...
2009-12-08 13:08:35 Autor: rutek
---.tktelekom.pl
Szymku - PR już dawno zostało wydzielone z PKP - w momencie przekazania samorządom
2009-12-08 13:09:48 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
Z jakich struktur PKP SA? Od ok. roku właścicielem są samorządy, nie Grupa. A Traxxa nie mogli za bardzo pomalować bo jest tylko leasingowany - właścicielem jest firma Railpool, która na to nie pozwala (Traxx dla Lotosu też ma tylko napis na szarym tle).
2009-12-08 13:11:10 Autor: ced
---.adsl.inetia.pl
Kuś;gorzej tylko jak PKP odetnie się kasą od sponsorowania PR-ów... ręczę że nawet nazwa nie pozostanie.
Przed nami rok 2010!
2009-12-08 13:18:38 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
Waść \\\"ced\\\" prawisz powyższe do czego? Bom ja jakoś nie posiadam wiedzy, jakoby to obecnie PR-y były sponsorowanie przez PKP. Ale proszę śmiało pisać na forum. Dowiem się czegoś. Wiedza jest cenna wszak.
2009-12-08 13:23:38 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
Póki co to jeszcze PRy finansują PKP bo wciąż spłacają długi za moderny budyni, które zamiast zarabiać na owe spłaty, nabijają kabzę dla PKP IC.
2009-12-08 13:23:49 Autor: ced
---.adsl.inetia.pl
Jedno proste zdanie,a dla ciebie wysiłek nieludzki...
waść Kuś
2009-12-08 13:26:18 Autor: ced
---.adsl.inetia.pl
sphinx; Takie głupoty to wypisuj na info kolej.
Treść i miejsce jak najbardziej odpowiednie,tu mógłbyś się zdobyć na wysiłek?
2009-12-08 13:28:33 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
Nie wiem co to infokolej i wcale nie jestem ciekaw, ale może ty wysylisz się i wyjaśnisz o co chodzi z tym odcięciem od finansowania?
2009-12-08 13:29:07 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
Ced: który to już Waści nick na tym forum? :)
2009-12-08 13:29:59 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
A ja poproszę Pana \"ceda\" o wyjaśnienie, o co chodzi z tym sponsorowaniem PR-ów przez PKP.
2009-12-08 13:31:56 Autor: ced
---.adsl.inetia.pl
\"...W 2004 r. Przewozy Regionalne otrzymały dotację budżetową na finansowanie realizacji inwestycji w zakresie zakupów i modernizacji taboru kolejowego wykorzystywanego przy wykonywaniu regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych w wysokości 300 mln zł, w tym 150 mln zł na modernizację taboru a 150 mln zł to wkład własny spółki do projektów realizowanych w ramach SPOT ze środków EFRR. 18.02.2005 r. Komitet Sterujący akceptował trzy wnioski dla ˝PKP Przewozy Regionalne˝ w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (SPOT) na modernizację, unowocześnienie i zakup taboru szynowego w tym:

- zakup 11 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych w kwocie 196 804 000 zł (w tym ze środków EFRR 98 402 000 zł),

- modernizacja 75 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych w kwocie 135 200 000 zł (w tym ze środków EFRR 67 600 000 zł),

- modernizacja 81 szt. wagonów, w tym 24 szt. przebudowane na wagony bezprzedziałowe z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych w kwocie 80 569 077,28 zł (w tym ze środków EFRR 40 284 538,64 zł)....\"

Kumasz?
Bo
Nie wiesz co to infokolej ale styl i wiedza wypisz wymaluj jakby oszołomów z tego forum.
2009-12-08 13:35:38 Autor: ced
---.adsl.inetia.pl
Kuś: tobie już nic nie pomoże.
Powyżej było dla kolegi sphinxa!
2009-12-08 13:35:43 Autor: MK
---.ip-point.pl
Skreślenie trzech liter z nazwy Spółki zajęło wspólnikom prawie rok. Na uzgodnienie oryginalniejszej nazwy brakło chęci albo czasu. W jakim tempie będą podejmowane bardziej skomplikowane decyzje?
2009-12-08 13:37:49 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
Ale co to ma wspólnego z obecnymi PRami i ich finansowaniem z PKP? Dotacje pochodziły z budżetu (poszły na wkład własny) to raz. A dwa - PRy były wówczas integralną częścią państwowego molocha PKP SA. W chwili obecnej są niezależną firmą finansowaną z samorządów, w ciąż spłacają długi z tamtych lat.
2009-12-08 13:39:18 Autor: K. Kuś
---.net.stream.pl
Waść ced się trochę licz ze słowami. Stwierdzenia typu \"Tobie to już nic nie pomoże\" radzę sobie naprawdę darować.
2009-12-08 13:48:34 Autor: thomas
---.pool.mediaWays.net
Ciekawe jak turysci beda ta nazwe wymawiac bo pkp bylo latwo wypowiedziec ale przewozy regionalne to bedzie trudniej.Lepiej bylo by zostac przy nazwie pkp regio tak jak niemcy maja db regio
2009-12-08 14:50:45 Autor: minimaksi
---.238.72.112
@ ced - który z tych projektów był finansowany przez PKP. Bo z tego co wiem, to żaden z nich. Manipulować to możesz nastawnikiem, a nie czytelnikami.
2009-12-08 15:30:32 Autor: ZDEGUSTOWANY
---.stk.vectranet.pl
Teraz beton kolejowy wymienia sie na samorządowy(taka zmiana)
można powiedziec
TERAZ K...MY
Aja mam pytanie dlaczego żaden kraj w Europie nie wpadł na taki pomysł z koleją jak w Polsce tylko wykładają grube MILIARDY!!!!euro na koleii w swoich krajach???
Czy oni są tacy głupcy???
czy my tacy mądrzy???
2009-12-08 15:35:05 Autor: ...
---.tktelekom.pl
@ced: jesteś świetny w .. cytatach.
Ale tylko w tym - bo ze zrozumieniem tego co cytujesz już jest kiepsko jak widzę.....
2009-12-08 15:47:23 Autor: Nierozumiejący
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To PR są największym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce?
To czegoś tu nie rozumiem ... Dlaczego prawie wszyscy widzą w PR ofiarę, zaszczuwaną przez złe IC? Przecież jeżeli są najwięksi, to nie jest możliwe... Piękny i duży pies rasowy jak PR ma być prześladowany przez jakiegoś kundelka z IC???
2009-12-08 16:30:44 Autor: K.N.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ced, nienawidzisz forum infokolej.pl jak dżumy a ciągle go reklamujesz. Aż tak ci beton na mózg się rzucił?
2009-12-08 16:30:51 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
\"Lepiej bylo by zostac przy nazwie pkp regio tak jak niemcy maja db regio\"

Nie lepiej - drożej. Poza tym zachodni turyści raczej rzadko jeżdżą pociągam osobowymi na krótkich dystansach, częściej poruszają się między miastami pośpiechami czy IC (wyższy komfort).

@Nierozumiejący

Tak, są, ale jest to głównie praca w regionach. Trasy są krótkie, pociągów dużo, z pasażerami różnie. PRy wykonują najwięcej pracy, ale w niezbyt zyskownej branży. Przewozy międzywojewódzkie są bardziej dochodowe.
2009-12-08 17:16:47 Autor: TW
---.toya.net.pl
Heh... strzałki w logo PR nad kasami wyraźnie sugerują, że kasy są w lewo i w prawo... a na pewno nie w tym miejscu gdzie reklama ;)
2009-12-08 17:21:30 Autor: kolejarz
---.117.100.1
sphinx :
\"Póki co to jeszcze PRy finansują PKP bo wciąż spłacają długi za moderny budyni, które zamiast zarabiać na owe spłaty, nabijają kabzę dla PKP IC.\"

Rozwiń więc tę swoją wypowiedź w świetle faktu że Peerki dostały kasę za friko z budżetu państwa.
Jakim to cudem zostały im długi po czymś czego nigdy nigdy nawet w procencie nie finansowały ze środków własnych ???
2009-12-08 17:25:52 Autor: kolejarz
---.117.100.1
Noema : wszechobecnej głupoty,miałkości i oszołomstwa w wydaniu zdecydowanej większości użytkowników tego forum nie potrzeba reklamować.

A i z folkloru można mieć niezły ubaw!
2009-12-08 17:38:44 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
@kolejarz

Dostały m.in. na modernizację kibli w ramach programu SPOT, ale za własne środki kupiły i wyremontowały budynie od Cargo. Rzecz w tym, że pojechały one do IC (wraz z OPMami), a faktury zostały się w PRach...
2009-12-08 17:56:43 Autor: MtM
---.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Rzeczywiście tu jest jakiś przekręt finansowy, nie znam dowodów że IC zapłaciło za budynie a jest to konieczne, PR PKP kupiło je po wartości ksiegowej od Cargo (dlatego same stare aby było taniej) i w ramach tej samej spółki przd przekazaniem samorządom powinno je odsprzedać po wartości ksiegowej (ale już wyższej bo modernizacja) natomiast jeśli przekazanie nastąpiło formalnie po utworzeniu Sp. samorządowej to po wart rynkowej i żadna ustawa o restrukturyzacji PKP tego nie zmieni.
2009-12-08 18:40:08 Autor: kolejarz
---.117.100.1
sphinx : acha rozumiem PR-y kupiły siódemki od Cargo za 230 mln.? Tyle bowiem wynosiły zobowiązania za obsługę trakcyjną PR wobec Cargo.
Świetny interes co nie zmienia faktu że nawet budynie nie kosztowały PR -y złamanego grosza.
2009-12-08 18:42:55 Autor: hetman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Proponuję rozwalić PKP S.A. To wrzód całej infrastruktury kolejowej a \'wysokiej klasy specjalistów\" skierować na linię a zwłaszcza do pionu zabezpieczenia i drogowego na stanowisko- nieprzygotowany urzędas na stanowisko robotnika.
2009-12-08 19:54:37 Autor: maszynista
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeszcze dwa góra trzy lata i nazwa PKP wogóle zniknie jak sprywatyzują IC i Cargo. To tylko kwestia czasu.
2009-12-08 20:15:41 Autor: maszynista
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kolejarz: problem EP07 które ukradły nam IC był na tym forum poruszany już kilkakrotnie i to nawet przeze mnie. Niestety nie widac żadnych efektów żekomo wygranej sprawy w sądzie przez PR. Dopóki rządzi PO to wola polityczna będzie taka że nie odzyskamy tych lokomotyw niestety.
2009-12-08 20:29:03 Autor: railway to heaven
---.mtvk.pl
Teraz tylko debiut giełdowy prtestiżowej spółki i będą mógł spokojnie umrzeć ze śmiechu.
Zwłaszcza po tym, jak IR przychodowo wyniszczą IC.
2009-12-08 20:31:35 Autor: TSI
---.chello.pl
Nazwa zmieniona, logo też, to teraz czeka ich masa administracyjnej roboty, bo muszą wystąpić do UTK-u o zmiany wpisów we wszystkich dokumentach w oparciu o które funkcjonują z PKP PR na PR. Ciekawe ile czasu to zajmie i czy do tego czasu znów nie zmienią nazwy :)
2009-12-08 20:58:09 Autor: jot
---.adsl.inetia.pl
Prywaciarze gora! A tak na marginiesie dno totalne....
2009-12-08 21:10:10 Autor: FiuFiu
---.cza.warszawa.supermedia.pl
Tylko, że te \"budynie\" wyremontowane przez PRy stoją w krzakach na terenie PKP Intercity.
2009-12-08 21:28:55 Autor: kolejarz
---.117.100.1
No widzisz jak je wyremontowali!
2009-12-08 21:39:22 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
TSI, czasu to może i trochę zajmie, ale np. dla pasażerów od dzisiaj są to po prostu Przewozy Regionalne (teoretycznie ;), i tak wszyscy mówią PKP), ale dla samych PRów te papierki to i tak mniej niż 7mln haracz za logo.

A co do nowych barw to znacznie by im pomogło same wzmocnienie kolorów, teraz są jakieś takie nijakie, wyblakłe. Na zdjęciu na stronie głównej RK, jaskrawy zielony i mocniejsze niebieskie (pewnie efekt zmniejszenia obrazka) wyglądają wyraźnie lepiej.
2009-12-09 06:52:52 Autor: Krzysztof
---.toya.net.pl
Nie jestem ani za IC ani za PR ale za to powyżej, myślę spokojnie 2 lata w zawiasach i spora nawiązka. Jak można kogoś porównać do Adolfa. Obrzydliwe.
2009-12-09 09:47:54 Autor: czytelnik
---.tktelekom.pl
Myślę, że za ten film ktoś beknie. Obrzydzenie... Ale takim jesteśmy społeczeństwem. Ĺťałosne...
2009-12-09 10:17:50 Autor: kk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
bardzo słabe logo, bardzo słaba identyfikacja. to robił jakiś amator...
2009-12-09 11:27:56 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
Prymitywne, żałosne i podchodzące pod Kodeks Karny. Tyle mogę powiedzieć na temat linku jaki dodał osobnik: Data: 09/12/2009 01:42 Autor: Prawda o Moraczewskim IP: ---.159.44.138

I dziwię się, że takie rzeczy nie są przed adminów usuwane. Chyba są jakieś granice.
2009-12-09 14:37:59 Autor: BZS
---.internetdsl.tpnet.pl
Pan Ced przywołał zapisy o dotacji z budżetu z 2004 r. o dotacji 300 mln zł dla PKP PR. Fajnie, zeto przypomniał. Oto bowiem z 410 mln zł tej dotacji, tylko 135 mln zł dalej służy PR-om - dotacja na modernizację EZT. Reszta jest obecnie w spółce PKP IC. Tak, oto oponent PR sam daje przykłąd potwierdzający, że PR dotuje innych. I żadnych innych przykładów nie ma. W czasach komuny był popularny obraz bodajże Robotnicy przy pracy, teraz się okazało, że zrobiono go w latach 20-tych i malarz nazwał go Łobuzi. To tak a propos różnych ced-ów, IP...159.44.138, etc.
2009-12-09 15:28:49 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl
BZS: Dotacja nie byla dla spolki, tylko na pewien cel. Jezeli ten tabor wykorzystywany jest nadal w tym samym celu, to dotacja trafila tam, gdzie miala trafic.
2009-12-10 13:54:39 Autor: 4017
---.tktelekom.pl
Przewozy Regionalne tak naprawde nigdy się nie odetną od PKP. Kazdy pociąg to kolej a kolej to PKP.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony