Partnerzy serwisu:

Przewozy Regionalne oddają 21 pociągów do modernizacji

jd, inf. pras. 07.01.2015 236

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-01-07 13:05:39 Autor: S.B.
---.opera-mini.net
Jednym slowem EUROPA. Ciekawe jak dlugo pojezdza po tej modernie i jak dlugo pociagnie elektronika. Nasypie sniegu, drzwi sie nie domkna i nie pojedzie. Chwyci mroz i d... Tak wygladaja obecne EZT po modernizacji, oby te z 2015 byly lepsze.
2015-01-07 13:12:52 Autor: pasazer1991
---.dynamic.chello.pl
nowoczesny tabor haha śmiech na sali
2015-01-07 13:13:48 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
dobra wiadomość do PR-ów, że jeszcze widzą sens swojej pracy

a teraz prośba do redakcji Rynku Kulejącego - może podacie (chyba, że komentujący posiadają takie informacje) ile by kosztowało ew. zakupienie używanych jednostek z innych krajów i ich lekki remont i przystosowanie do polskich warunków, łącznie z uzyskaniem dopuszczenia

bo coś mi się zdaje, że ponad 7 baniek za 1 modernizowany skład to spora kasa...
2015-01-07 13:21:13 Autor: fixall
---.158.221.61
Wiem że to drobiazg ale dlaczego w portalu branżowym używane jest sformułowanie "obieg zamknięty wc"?
Oznacza to że autor nie rozumie o czym pisze. Zamknięty jest co najwyżej układ a nie obieg no chyba że w tych kiblach będzie można umyć ręce tym co się wcześniej zrobiło.
2015-01-07 13:33:50 Autor: mmm
---.158.222.22
Oj to brzmi srednio. Znowu zamiast dobrych komunistycznych zamkniec do kibla beda montowac tandete co da sie otworzyc szarpnieciem reki.
2015-01-07 13:48:22 Autor: EN57AKMABCDSED
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na litość boską: "EN57" a nie "EN 57". Czy to naprawdę redagują amatorzy?
2015-01-07 13:50:33 Autor: Pan Egiryk
---.153.55.50
"W kabinie maszynisty pojawi się klimatyzacja i nowoczesny pulpit sterowniczy."

Ooo - to już pasażerów nie trzeba będzie klimatyzować? Nieźle pocięli te koszty (a miało być tak pięknie...)
2015-01-07 14:05:27 Autor: tymon
---.50.230.242
A co z silnikami? beda asynchroniczne?
2015-01-07 14:26:30 Autor: 33
---.158.216.202.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Znowu kicha, lampy sygnałowe LED bez podczerwieni i halogeny których nie widzą zwierzęta - a gdzie dobre żarowe żarówki - za dużo prądu zużywają aby poprawiać bezpieczeństwo czy z oszczędności bo ledy tańsze???
2015-01-07 14:37:59 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Koleje Śląskie powinny wziąć przykład z Przewozów Regionalnych. Remontują 21 pociągów EZT za około 160 mln zł. Tymczasem bezmózgowce dzierżawią 28 EZT od przewozów za prawie 200 mln zł. Pociągi są brudne, bo KŚ nie mają swojej myjni i jeżdżą w różnych barwach. Przykładem jest EN57 w barwach Kolei Dolnośląskich jako pociąg Kolei Śląskich. Taniej by im było kupić od Przewozów te 28 jednostek i je zmodernizować. Nie dość, że pociągi jeździły by w barwach Kolei Śląskich to jeszcze posiadały by swój tabor i nie musieliby cięć połączeń bo nie ma taboru do obsługi. W EN57 inwestują PRy, Koleje Mazowieckie, SKM Trójmiasto, ŁKA, Koleje Dolnośląskie, Koleje Wielkopolskie. W Kolejach Śląskich prezes-burak, który zajmował się przez całe życie autobusami myśli jakby mieszkał na zachodzie, a urząd marszałkowski czeka chyba na gwiazdkę z nieba, jak spadnie deszcz pieniędzy i kupią całą masę elfów, flirtów, impulsów.
2015-01-07 15:08:31 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Radko
Po pierwsze EN57 jeżdżące w KŚ z PR są w barwach województw a nie innych spółek - mówisz o EN57-1395, którego naprawa rewizyjna została przeprowadzona ze środków UMWD i w barwach wojewódzkich (Dolny Śląsk) jeździ, podobnie z lubuskimi jednostkami (P4 za pieniądze UMWL). Nie myl więc pojęć.
Po drugie Koleje Śląskie mają myjkę w Gliwicach i Łazach, tyle że z powodu mrozów mycie EZT może spowodować korozję lub brak możliwości otwarcia drzwi - jednostki po P4+M mają zmodernizowane drzwi a system otwierania jest bardzo delikatny.
2015-01-07 15:26:31 Autor: Wl
---.free.aero2.net.pl
Pewnie znowu zmodernizują te z wygodnymi siedzeniami z materacu a pozostawią plastiki
2015-01-07 15:35:02 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@WI
Zaskoczę pana/panią ale plastiki w pierwszej kolejności są wymieniane. Przykład to jednostka EN57-1943, gdzie plastika zastąpiono siedzeniami tapicerowanymi.
2015-01-07 15:47:04 Autor: hiacynt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak sobie PR zażyczą, tak będą mieli zmodernizowane. Modernizacja będzie dość gruntowna, więc skoro fundusze mają jakie mają, to dobre i to.
2015-01-07 15:49:19 Autor: en57akm
---.adsl.inetia.pl
"...zostanie w nim zamontowanych co najmniej 180 miejsc siedzących stałych (co najmniej 160) lub uchylnych."
To w końcu 160 czy 180 miejsc? I rozumiem, że jeśli nie będą zamontowane stałe, to wszystkie będą uchylne?
2015-01-07 15:54:22 Autor: drydudu
---.static.ip.netia.com.pl
podoba mi się to
"zostanie w nim zamontowanych co najmniej 180 miejsc siedzących stałych (co najmniej 160) lub uchylnych.
2015-01-07 15:58:12 Autor: idsjlakjs
---.static.ip.netia.com.pl
"Cieszymy się, że będziemy mogli zaproponować naszym pasażerom nowoczesny tabor i mamy nadzieję, że jest to dopiero początek zmian – mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. "

żenada. Kibel zostanie kiblem chociaż nie wiem jakie mu zrobicie czoło, dacie WiFi, ledy, nowe siedzenia. Komfort jazdy zwłaszcza powyżej 90 km/h to masakra. Z resztą przy niższych prędkościach jest to samo. Trzęsie, rzuca, wali, stuka. To nie to co Elfy czy Impulsy. Mogli byście sobie prezesowie darować takie bicie piany w stylu "czego to nie robicie dla pasażerów"
2015-01-07 16:34:47 Autor: Adrian z Mc
---
Dla jakich województw będą te zmodernizowane jednostki?
2015-01-07 16:40:20 Autor: drewnolino
---.centertel.pl
Dwa pytania:
Które kible idą do modernizacji (numerki proszę)?
Jakie trasy będą nimi obsługiwane?
2015-01-07 16:51:28 Autor: hhrr
---.134.79.121
git
2015-01-07 17:06:39 Autor: gfeuka
---.static.tvk.wroc.pl
Jak to jakie trasy? Pojadą nimi na pociągach komercyjnych interREGIO tak jak na Warszawa-Łódź, albo wynajmą Kolejom Dolnośląskim. Na Dolnym Śląsku cały najlepszy tabor albo wynajmują przy każdej okazji do KD albo puszczają tam gdzie jeździ KD jak malborasy zabrane z Mewy.
2015-01-07 17:21:07 Autor: prgdynia
---.play-internet.pl
PR Gdynia nie brac reanimowanych trupow!
2015-01-07 17:40:29 Autor: prrrr
---.adsl.inetia.pl
"Dla jakich województw będą te zmodernizowane jednostki?"

Wielkopolska i linia Poznań - Leszno - Wrocław.
Realizacja kontraktu na przewozy z UMWW.
2015-01-07 17:42:49 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
UWAGA WRACAJĄ ! Toalety z OBIEGIEM ZAMKNIĘTYM !
-
-
-
A już bliski byłem uwierzyć, że te pacany wreszcie się nauczyły... Czy ty, pismaku-jeden z drugim- chciałbyś naprawdę korzystać z toalety "z OBIEGIEM" w dodatku zamkniętym ? !
Spróbuj to sobie WYOBRAZIĆ i pomyśl (?) zanim napiszesz kolejny idiotyzm !
2015-01-07 17:48:25 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
"zamontowane zostanie nowoczesne czoło o opływowym kształcie"

DZIOBAK ?
2015-01-07 18:28:28 Autor: jeszcze raz
---.dip0.t-ipconnect.de
"zamontowane zostanie nowoczesne czoło o opływowym kształcie"
A to narobią zamieszania w polskich głowach.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotychczas podział był prosty: lud nazywał te stare KIBLAMI a te "nowoczesne" to SZYNOBUSY. I niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego ?


A tak na poważnie to niech mi ktoś, proszę, wytłumaczy, skąd to się wzięło ?
Przeprowadziłem kiedyś mały eksperyment : pokazałem zdjęcia trzech pociągów typu EZT- owego legendarnego kibla oraz Elfa i Impulsa. Większość ankietowanych, w odróżnieniu od POCIĄGU(EN57) nazwała oba pozostałe SZYNOBUSEM?
Czekam na interesujące odpowiedzi.
2015-01-07 18:35:48 Autor: hubert
---.dynamic.chello.pl
W pełni zgadzam się z jednym z powyższych wpisów. Komfort to spokojność jazdy. W EN57 to niemożliwe nawet na linii po remoncie i remoncie owego EN.
2015-01-07 19:28:48 Autor: Pracuś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No muszą mieć chłopaki niezły power!
21 pojadzdów, pierwszy we wrześniu dwudziesty pierwszy w grudniu=ponad 5 szt/miesiąc
2015-01-07 20:27:20 Autor: haha
---.play-internet.pl
Może Pesa przerobić te en57 na darty. Będzie opływowe czoło i w ogóle. Wszystko cacy
2015-01-07 22:42:29 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Lepiej było wziąć spoty i zamontować w nich napęd asynchroniczny, a dla wygłodniałych netoholików pod każdą śmietniczką gniazdko 230V i wifi ;) Cała zabawa by była o wiele tańsza.

Najwyższy czas jednak kupować nowy tabor - za 160 baniek by od biedy kupili co najmniej 10 trójczłonowych kaktusów 2 czy impulsów, które pojadą 160 a nie 120 i mają wózki godne taboru pasażerskiego a nie gorsze niż Eaos.
2015-01-07 23:20:17 Autor: Korneliusz Wielki
---.10.240.193
Wszystko oczywiście (znowu) zgarnie Wielkopolska i Dolny Śląsk. ;)
2015-01-07 23:42:54 Autor: Qb
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Kuuur... faaak ... powiedzcie tym idiotom z kolei że reanimowanie trupów to może i owszem ale silnikami asynchronicznymi i nowymi wózkami bo te ezety to się nadają do wożenia gnoju a nie ludzi !
2015-01-08 08:54:53 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
"Po modernizacji zostanie w nim zamontowanych co najmniej 180 miejsc siedzących stałych (co najmniej 160) lub uchylnych."

Nie rozumiem. To ile?
2015-01-08 09:30:37 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Faktem jest, że zdanie o ilości siedzeń brzmi niefortunnie, ale ja zrozumiałem to tak:
łącznie będzie miejsc 180, z czego 160 przytwierdzonych na stałe a 20 uchylnych
2015-01-08 09:51:30 Autor: mathewicforum
---.133.192.36
EN-57 jest poprostu nieśmiertleny!
2015-01-08 17:02:28 Autor: łukasz bystrzyca
---.dynamic.gprs.plus.pl
Poproszę o skierowanie takich składów na relację Wrocław - Bystrzyca Kłodzka Przedmieście.
2015-01-08 20:13:38 Autor: slim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszyscy narzekają na PR ale za takie pieniądze idzcie do ICC niech Was wożą co tydzień. Oni wzieli co lepsze od PR i się śmieja. A tu same d..... narzekają.
2015-01-08 20:47:21 Autor: dr z
---.eaw.com.pl
dlaczego pani na zdjęciu nie ma całych nóg?
2015-01-08 20:55:16 Autor: Tomuś
---.147.134.214.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Projektanci, błagamy tylko, niech drzwi przesuwne między przedziałami, wreszcie się zamykają, bo ciągłe domykanie ich, albo trzymanie potrafi wykończyć. Również ich otwieranie nie rzadko wymaga siły strongmana, warto o tym pomyśleć. Będziemy wdzięczni.
2015-01-08 23:11:38 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
KIEDY się skonczą te ranimacje i pudrowanie trupów kiblowych? nie lepiej puścić to na złom a zostawić tylko ED-ki z miękkimi siedzeniami?!
2015-02-16 23:25:59 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Gimnazjalisto który pisałeś artykuł, EZT to nie typ pociągu, tylko skrót od "elektryczny zespół trakcyjny".
2015-07-09 20:04:57 Autor: kolejorz2015
---.centertel.pl
Czytam, i nie wierzę co autor miała na myśli odpowiadając że Koleje Śląski maja 2 myjki w Gliwicach i Łazach ? pracuje tam od 3 lat i nigdy takich nie widziałem :)
2015-07-28 13:16:39 Autor: Andrzej243
---.dynamic.chello.pl
W ruchu osobowym prędkość 160 km/h nie ma uzasadnienia. Pomijając to , że nie ma zbyt dużo linii z tą prędkością, to pociąg nie zdąży się rozpędzić pomiędzy częstymi przystankami.
2015-07-30 22:11:29 Autor: Fruggo
---.59.67.38
Jazda taka prędkością, przy tylu przystankach, raczej będzie mało komfortowa. Tak czy inaczej niech modernizuja i wymieniaja stare składy, przynajmniej jakiś krok w kierunku zwiększenia komfortu jazdy.
2015-08-09 22:04:55 Autor: JJJ
---.adsl.inetia.pl
No to chociaż turbokible na trasach przewozów regionalnych w Wielkopolsce, bo tych rozklekotanych kibli z Poznania do Ostrowa na linii 272 mam już dosyć... zmodernizowali tory a stare EN57 dalej jeżdżą.... ;)
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony